Vyhledávání

Formule 1 se v Itálii na Monze rozloučí s evropskou částí sezony 2011

Formule 1 se v Itálii na Monze rozloučí s evropskou částí sezony 2011
VELKÁ CENA ITÁLIE 2011
 
PIRELLI SE VRACÍ DOMŮ, NA NEJRYCHLEJŠÍ TRAŤ V KALENDÁŘI
 
Milán, 6. září 2011 – Formule 1 se v Itálii rozloučí s evropskou částí sezony. Stane se tak na legendárním okruhu v Monze, jenž se nachází na severu Itálie v příjemném stínu městského parku. Mimo jiné se také jedná o svatostánek tifosi, temperamentních fanoušků Scuderie Ferrari, jež zde bude mít zdaleka největší diváckou podporu.
 
Jaký je příběh?
 
Velká cena Itálie, pořádaná na okruhu Monza, je pro Pirelli jedním z nejklasičtějších a nejočekávanějších závodů ročníku. Monza se nachází v parku severně od Milána jen půl hodiny jízdy od sídla firmy. Trať je nedílnou součástí historie Pirelli a patří k těm vůbec nejrychlejším, průměrné rychlosti se tu pohybují okolo 250  km/h. To představuje pro pneumatiky, jezdce i inženýry velkou výzvu.
Pirelli do Monzy přiveze střední směs PZero Bílá a měkkou PZero Žlutá. Pneumatiky jsou navrženy tak, aby se dokázaly přizpůsobit nárokům vysokorychlostního profilu Monzy a umožnily týmům širokou škálu možných strategií. 
Tento historický okruh byl otevřen roku 1922. Letos se pojede celkově již 82. Velká cena Itálie. Z nich hned 61 se odehrálo na Monze.

Pirelli na domácí půdě získalo dosud šest vítězství, která se datují do padesátých let. Okruh byl tehdy znám velmi rychlými klopenými zatáčkami. Ty dodnes stojí a slouží jako atrakce pro turisty. Moderní trať byla v průběhu let výrazně modifikována. Přesto je ale velmi složité mít při akceleraci a brzdění perfektní trakci. Vozy jsou totiž nastaveny na nízký přítlak, aby měly na rovinkách co nejvyšší maximální rychlost.

Šikany jsou opatřeny vysokými obrubníky působícími na pneumatiky velkou příčnou zátěží, která jim v 53 kol dlouhém závodě práci ještě ztíží. Přestože se jedná o jednu z nejnáročnějších tratí v kalendáři a kontaktní plocha pneumatik se na rovince oproti stání na místě může zvětšit až třikrát, očekává se strategie dvou až tří zastávek v boxech.

 
Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Monza je pro nás samozřejmě velmi důležitým závodem, ať už se jedná o technickou stránku věci či firemní strategii. Všichni se na domácí závod těšíme. Šampionát právě vstupuje do kritické fáze. Na tak rychlém okruhu, jakým je Monza, je strategie kolem pneumatik klíčová. Jelikož se zde jede téměř pořád na plný plyn, bude se na trati jakákoliv ztráta v boxech jen těžko dohánět. Očekáváme, že rozdíl mezi měkkou a střední směsí pneumatik bude kolem vteřiny na kolo. S jistotou to ale budeme moci říci až po prvním volném tréninku. Klíčovým elementem bude přizpůsobivost pneumatik. V průběhu víkendu se totiž budou muset vypořádat s řadou odlišných podmínek. Jako vždy nás čeká velká výzva, doma v Itálii jsme však obzvlášť namotivováni, abychom předvedli to nejlepší z italské technologie a know-how.“
 
Muž za volantem Fernando Alonso (Ferrari): „Pro každého pilota je Monza velmi speciálním závodem. Je to nejrychlejší okruh mistrovství světa a závodit zde je úžasný pocit. Je to velmi speciální událost i z emocionálního hlediska, jste-li pilotem Scuderie Ferrari. Pořádně jsem se o tom mohl přesvědčit před rokem. Vítězství na Monze je neuvěřitelné a obzvlášť skvělé je, když se vám podaří na něho dosáhnout v rudém voze. Když stojíte na pódium a pod sebou vidíte tisíce jásajících fanoušků oděných v rudém a mávajících rudými vlajkami, je to nesmírně emotivní zážitek. Náš cíl je stejný jako loni – vyhrát. Jsme si vědomi, že potenciál na to máme, zároveň si ale uvědomujeme, že naši soupeři jsou velmi silní. Jsem si jist, že závod bude vzrušující. Návrat Pirelli do formule 1 na podívané jen přidává. Plní tak svůj slib ze začátku sezony. Musíme mu za to poděkovat. A kde jinde by pro to byla lepší příležitost, než v jejich domácím závodě?“
 
 
Technické poznámky: 
 
·         Monza byla jednou z testovacích tratí Pirelli v přípravách na vstup do formule 1.
 
·         Úroveň přítlaku je na Monze nejnižší v celém kalendáři, standardně o 15% nižší než ve Spa, kde se jelo naposledy. To má přímý důsledek na chování pneumatik, které tu kloužou více než obvykle.
 
·         Podvozek je další částí vozu, jejíž nastavení ovlivňuje pneumatiky. Nízký přítlak znamená, že vozy se musí spoléhat na mechanickou přilnavost. Podvozek je tudíž nastaven tak, aby při akceleraci a brzdění měl vůz co nejlepší trakci a jezdci tak mohli šikany projíždět co nejlépe.
 
·         Monza je závodem, který psal historii kariéry současného lídra šampionátu, Sebastiana Vettela. Německý pilot se zde v roce 2008 stal nejmladším vítězem závodu formule 1. Bylo mu 21 let a 73 dní. Fernando Alonso je v současnosti druhý, Velkou cenu Maďarska 2003 vyhrál ve věku 22 let a 26 dní.
 
 Dosavadní volby pneumatik:
 
 
PZero Červená
PZero Žlutá
PZero Bílá
PZero Stříbrná
Austrálie
 
Měkká
 
Tvrdá
Malajsie
 
Měkká
 
Tvrdá
Čína
 
Měkká
 
Tvrdá
Turecko
 
Měkká
 
Tvrdá
Španělsko
 
Měkká
 
Tvrdá
Monako
Superměkká
Měkká
 
 
Kanada
Superměkká
Měkká
 
 
Evropa
 
Měkká
Střední
 
Británie
 
Měkká
 
Tvrdá
Německo
 
Měkká
Střední
 
Belgie
 
Měkká
Střední
 
Itálie
 
Měkká
Střední
 
 
***
 
 
Pirelli Tyre Press Office
 
 
 
 

Fotogalerie

Formule1 - VC Monaca 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu