Vyhledávání

Gétéčkám v Rumunsku na vodě vládlo Maserati

Gétéčkám v Rumunsku na vodě vládlo Maserati

Již od tréninkových jízd se na rumunském okruhu dařilo pilotům Maserati MC12, které dokázalo zvítězit i v minulém závodě na Silverstonu. Trochu naopak zaostávaly vozy Chevrolet Corvette.

Při deštivé premiéře jsme byli svědky několika velmi vážných kolizí a šikany, kterých bylo také dost, značně komplikovaly závod. Hned po startu se tak dostal ke slovu Safety car. Po restartovaném závodě se na čele usadil Guidi na Maserati a za ním jezdil Bertolini a Montanari, kteří pilotovali stejný stroj.

Vůz s číslem 52 posádky Ruberti-Mugelli po 3 kolech skončil nárazem do bariéry z pneumatik.

Také náš pilot Janiš nedobrzdí svůj vůz Ferrari 430, týmu Scuderia Eccose, a končí v bariéře z gum již v pátém kole. Při kolizi s pneumatikami odhodí i ochranný plot a lidé za ním rychle vyklidili pole. Pilot ale vystupuje. Další souboj v jedné ze zatáček končí hůře. Oba stroje jsou poškozené. Jak Lechner Jun., tak i Loris Kessel odchází pěšky a ke slovu se opět dostal Safety car.
 
Rumunští pořadatelé pod žlutými vlajkami pouští na trať traktor k odstranění poničených vozů, ovšem na mokré trati se objevil těsně před Safety carem.
 
Po restartu závodu, dochází k souboji dvou týmových Lamborghini a jednomu z nich odpadává zrcátko. Vítěz tréninku Giannocaro se pohybuje až na sedmém místě, cíl však nakonec stejně neviděl. Koxe pak na Lamborghini potrápil defekt kola a Ramos obdržel průjezd depem. I přes tuto penalizaci patří Ramosovi s Montanarim třetí místo v cíli tohoto přetěžkého závodu. V průběhu závodu předvedl Ramos i několik smyků, které znamenaly ztrátu 20 sekund. Deletraz ještě v závěru ulomil o svodidla křídlo svého vozu Chevrolet.
 
Do cíle přes věškeré nástrahy počasí i trati v Bukurešti doráží vítězně dvojice Bertolini-Piccini a získává tak další cenné body pro Maserati MC12. Druhé místo patřilo vítězům ze Zhuhaie, Němci Mückemu a Bouchutovi na Lamborghini Murcielago a bronz odvezl Ramos s Montanarim na dalším Maserati MC12. Velmi pěkně jeli i Wendlinger se Sharpem a odměnou pro jejich Aston Martin DBR9 je krásné, ale smutné čtvrté místo. GT2 dominovali Vilander s Dirkem Müllerem na Ferrari 430. V této třídě velmi neočekávaně dojeli na čtvrtém místě Leinders a Kuppens na voze Gillet Vertigo GT2.
 
Výsledky FIA GT Bukurešť:
 
Bertolini/Piccini – Maserati MC12
Bouchut/Mücke – Lamborghini Murcielago
Ramos/Montanari – Maserati MC12
Wendlinger/Sharp – Aston Martin DBR9
Kumpen/Longin – Chevrolet Corvette C5-R
Vilander/D.Müller – Ferrari 430 GT2
Gollin/Biagi – Maserati MC12
Collard/Malucelli – Porsche 997 RSR GT3
 
Celkově vede Bouchut a Mücke v GT1 a slabší kategorii dominují vítězové z Bukurešti – Vilander s Dirkem Müllerem se 30 body, Enge sice nestartoval, ale zatím se dělí o osmé místo.
 
Další závod FIA GT se jede 24.6.2007 na Monze v Itálii.
Vláďa Rožánek
 

Fotogalerie

FIA GT premiérově Bukurešti

foto DPPI

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu