Vyhledávání

Hrátky nejen týmu ISR Racing s pneumatikami

Hrátky nejen týmu ISR Racing s pneumatikami

Hrátky s pneumatikami

Někdy výsledek závodu mohou poznamenat rozhodnutí, přijatá během pár sekund. To se potvrdilo i těsně před startem nedělní jízdy Světové serie Renaultu ve francouzském Magny-Cours. Doslova na poslední chvíli tam přímo na roštu šest vozů přezulo z mokrých na pneumatiky na suchý povrch, mezi nimi i oba monoposty týmu ISR Racing s Filipem Salaquardou a Estebanem Guerrierim za volanty. Co k tomu stájového šéfa Igora Salaquardu vedlo?

„Při pohledu na oblohu to bylo tak půl na půl, spíše to vypadalo, že pršet přestane. Ale abych se přiznal, zařídil jsem se podle toho, co udělali naši největší soupeři z týmů Carlin Motorsport a Tech 1 Racing. Na základě prosté úvahy, že když sáhneme vedle, alespoň na ně nic neztratíme. A oni vsadili na slicky. Risk to byl samozřejmě velký, kdyby déšť vydržel o dvě-tři minuty déle, vše se vyvinulo úplně jinak. Takhle to jezdcům na mokrých gumách chvíli fungovalo, ale potom začali masivně ztrácet, až deset sekund na kolo,“ popsal celou story Igor Salaquarda.

Pneumatiky sehrály také důležitou roli v souboji o sobotní vítězství, v němž se utkal Guerrieri s lídrem průběžné klasifikace Michailem Aljošinem. Dejme znovu slovo Igoru Salaquardovi: „Aljošinovi to přece jen jelo lépe a my už i víme, proč. Všimli jsme si, že si v pátek v tréninku na suchu schválně strhl mokré pneumatiky. My jsme naopak do závodu vyjeli na úplně nových. Za jiných podmínek by to zřejmě bylo v pořádku, jenže dráha v Magny-Cours hodně klouže a navíc byla strašná zima, rtuť v teploměru se nedostala přes dvanáct stupňů. To jsou ty zkušenosti, jež nám zatím chybějí a které za pochodu sbíráme.“

Přesto v Čestlicích u Prahy, kde ISR Racing sídlí, panuje velká spokojenost: „Závodí se mně pochopitelně daleko lépe, než kdyby se nedařilo. Nálada v týmu je skvělá. Už se všichni těšíme do Budapešti,“ svěřil se Filip Salaquarda. Jeho otec mu dal za pravdu: „Když jsme do Světové serie přišli, brali nás za neškodného nováčka. Teď cítíme vůči nám značný respekt, neustále někdo nakukuje k nám do boxu a sleduje, jak co děláme.“ Úspěchy mají i pozitivní praktický dopad. V hodnocení týmů je už ISR třetí (mezi jezdci pak Guerrieri třetí a Salaquarda jedenáctý) a jeho zázemí se proto posouvá stále blíže k výjezdu z boxové uličky. Garáže se totiž stájím přidělují podle jejich bodového zisku. A být hodně vpředu, to znamená, zejména ve volných trénincích, ale i v kvalifikaci, možnost rychleji se dostat na trať a neztrácet zbytečně čas.

Seriál World Series by Renault nyní pokračuje na maďarském autodromu Hungaroring u Budapešti. O víkendu 3. a 4. července se na něm nejúspěšnější česká formulová stáj všech dob pokusí ještě více rozmnožit už tak úctyhodnou sbírku letošních trofejí.



Zpracoval: Sport-Press, foto Renault Sport
PR

 

Fotogalerie

Filip Salaquarda s FRenault v sezóně 2010, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu