Interserie 2011 na Lausitzringu oslavila Randlshofera, Junga a Conrada
Předposlední závodní víkend Interserie přilákal na Lausitzring velmi pěkné startovní pole rychlých formulí a po dlouhé době absolvovaly samostatnou závodní jízdu také prototypy, původně avizované do Mostu na TGP. Z nejrychlejších formulí svou účast nakonec musel odříct Arnold Wagner, protože jeho Arrows Asiatech F1 měl bohužel poruchu motoru. Velmi rychlý vůz si však přivezl několikanásobný vítěz Interserie Peter Milavec z Rakouska, když se na start postavil s plnokrevnou Dallarou Renault V8 GP2. Jeho 630 koní zajíždělo opravdu hodně rychlá kola. Ovšem o konkurenci měl postaráno v podobě Randlshofera s Dallarou Nissan WS a Karl Heinze Beckera s obdobným strojem. Karl Heinz Becker jezdí Interserii již dlouhá léta a z Mostu ho pamatujeme ještě s prototypem Lola T600 BMW nebo Minardi F195 Hard, které tam také před léty pěkně rozmlátil.
Dalším staronovým jezdcem byl Henry Büttner s Reynardem F3000 Cosworth, ovšem ten o tomto víkendu bojoval spíše s technikou. Mezi velké formule zavítal na Lausitzring také Thomas Eismann s Lolou F3000 Renault. Milavec nenašel mezi protivníky přemožitele a obě jízdy vyhrál stylem start – cíl. Randlshofer si tak pro letošek dvěma druhými místy zajistil titul v divizi 1 a Milavcovi nepomohli ani dvě vítěztví z Lausitzringu, protože na poslední klání tyto rychlé stroje neměly povolený start, stejně jako ve Spa.
Poslední finalový závod se konal na Hockenheimringu v Německu. Kvůli hlasitosti svých strojů museli své nářadí nechat doma jezdci první divize, což určitě znamenalo dost velkou ztrátu, co do kvality závodního pole. Jako zajímavost sezóny můžeme brát i to, že Peter Milavec se v sezóně 2011 projel hned ve čtyřech vozech – Lola F3000 Cosworth, GP2 Renault V8, Panoz ex ChampCar a Pilbeam Honda CN. Titul si však na vyhlášení převezme Peter Randlshofer z Německa s Dallarou Nissan WS, kterého viděli diváci v Mostě. Divizi dvě opanoval v Německu Ital Antonio Pelegrino s dvoulitrovým monopostem formule Masters. Na titul to však nestačilo a ten si letos zasloužil Slovák Tomáš Jung s Dallarou Opel. Poddivizi 2b pak vyhrál Hartmut Bertsch.
Vítězství v divizi čtvrté si dvakráte zopakoval Peter Milavec s Pilbeamem Honda CN, ovšem na titul to nestačilo ani tady a z toho se raduje Thomas Conrad s prototypem vlastní výroby Conrad Renault 2,0. Zdá se, že se v Interserii začalo blýskat na dobré časy. Nejen přibylo aut v první divizi, ale také prototypy už začínají mít své místo na startu větší a větší. Doufejme, že příští sezónu už vyjde avizovaný závod prototypů v Mostě, nebo i společný závod s polem rakouských F3 a formulí Renault, která již dva roky dodává poměrně pestré a obsáhlé pole formulí.
Marcel Bernd (D) – PRC Opel CN – 16