Vyhledávání

Jan Charouz převzal od primátora Prahy Cenu pro nejlepšího závodního jezdce Prahy 09

Jan Charouz převzal od primátora Cenu pro nejlepšího závodního jezdce Prahy za rok 2009

Zaplněná holešovická Tesla Arena sledovala ve čtvrtek 21. ledna nejen pražské derby Sparty se Slavií, ale kromě vypjatého utkání mohlo více než 11 500 fanoušků na vlastní oči vidět také vůz Lola Aston Martin LMP1, se kterým trojice Jan Charouz, Tomáš Enge Stefan Mücke zvítězila v loňského ročníku Le Mans Series. A právě Jan Charouz převzal od pražského primátora Pavla Béma "Cenu pro nejlepšího závodního jezdce hl. m. Prahy za rok 2009".


Organizátoři slavnostního večera připravili pro fanoušky hned několik překvapení. Každý, kdo do Tesla Areny dorazil ve sparťanském dresu, obdržel DVD Cesta na vrchol, dokumentující úspěšnou sezonu posádky Charouz, Enge, Mücke v Le Mans Series 2009 i její start ve slavném závodě 24 hodin Le Mans.

Jana Charouze a Tomáše Engeho navíc čekala ve druhé přestávce autogramiáda, přesto si našli i čas na to, aby shlédli určité sekvence dramatického souboje pražských "S". "Měl jsem možnost vidět první gól Sparty, který byl výtečný. Ale vyrovnávací branka Slavie se mi líbila ještě víc, to byla exkluzivita," usmíval se Tomáš Enge.

Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke absolvovali v roce 2009 jako tovární jezdci britské automobilky Aston Martin šampionát Le Mans Series a slavný závod 24 hodin Le Mans. Ve francouzské čtyřiadvacetihodinovce obsadili čtvrté místo absolutně a byli zároveň nejrychlejší z posádek s vozy poháněnými benzinovými motory; v Le Mans Series nenašli přemožitele, když dva z pěti závodů dokázali vyhrát a ve zbylých třech případech vystoupali na stupně vítězů.


Právě tento úspěch dopomohl Janu Charouzovi k zisku ocenění pro nejlepšího závodního jezdce Prahy za minulý kalendářní rok. Trofej převzal talentovaný závodník v první přestávce hokejového utkání z rukou primátora Pavla Béma. "Je to super, jsem rád, že jsme vůbec poprvé v České republice mohli prezentovat naše auto. Dosud k tomu nebyla příležitost," zářil po ceremonii Jan Charouz, jemuž v zaplněné Tesla Areně aplaudovalo několik tisícovek lidí, zatímco na ledové ploše mohli diváci vidět vůz Lola Aston Martin LMP1, s nímž Charouz, Enge a Mücke ovládli Le Mans Series 2009 a přímo tak navázali na vítězství Aston Martinu v mistrovství světa sportovních vozů, kterého britská automobilka dosáhla přesně před padesáti lety.

Oba jezdce čekal ve čtvrtek v podvečer náročný program, ve druhé pauze přišla na řadu autogramiáda pro fanoušky. "Z hokeje jsem prakticky nic neviděl, jenom vím, že to teď je 3:1," konstatoval Jan Charouz na začátku třetí dvacetiminutovky poté, co rozdal poslední autogramy a podepsané fotografie. Ačkoli hlavním bodem programu bylo derby odvěkých pražských rivalů, mnoho fanoušků zůstalo i po zahájení třetí třetiny v útrobách stadionu a čekalo na podpisy obou jezdců. "Mile mě to překvapilo, myslel jsem, že dají přednost hokeji. Nakonec zůstali i po začátku třetiny u nás, což je super," pochvaloval si Charouz.

S hokejem má rovněž své zkušenosti, i když poněkud trpké. "Když jsem byl malý, tak jsem začal hrát ve Spartě. Trvalo to asi dva týdny, stala se mi totiž taková nepříjemnost. Bylo běžné, že se za neposlušnost trestalo hokejkou přes zadek. Já jsem ještě čekal na hokejové kalhoty, které mi přišly později, a trenér to asi nevěděl, takže mi dal plnou přes zadek, až jsem tam měl jelito. Od té doby mě to k hokeji už moc netáhlo," směje se Charouz. "Vždycky jsem byl spíše k těm závodům, hokej sleduji jen jako divák," dodal.

Tomáš Enge na tom byl se sledováním vypjatého klání na ledové ploše lépe. "Viděl jsem první gól Sparty, ten byl výtečný. Ale vyrovnávací gól Slavie byl ještě lepší, přímo exkluzivní," konstatoval zkušený závodník. V utkání pražských klubů svého favorita neměl. Z prozaického důvodu však přál více domácí Spartě. "Jsem z Liberce, takže momentálně bychom potřebovali, aby Slavia byla poražena," prokázal Tomáš Enge znalost aktuální situace v extraligové tabulce.

Nápad spojit hokejové utkání s autogramiádou a prezentací špičkového závodního vozu se mu zalíbil. "Nápad to byl dobrý, pro fanoušky to je určitě super. Myslím, že kdyby bylo lepší počasí a my měli více času na autogramy, tak by těch lidí asi přišlo daleko více a my bychom tam seděli třeba dvě hodiny," přemítal Tomáš Enge. "Pokud by měli přijít všichni, kdo byli na stadionu, bylo by to na půl dne," dodal pobaveně.

Za své úspěchy v minulém roce byl rovněž oceněn, obdržel dres s bondovským číslem 007. "Už v Liberci jsem na začátku letošní sezony dostal taky dres s číslem 007. Tohle je tedy můj druhý, takže si zřejmě založím sbírku. Beru to jako krásnou památku na celý rok Le Mans Serie, kde se nám podařilo zvítězit. Jsem rád, že vznikl i dokumentární film, který naší cestu k vítězství mapuje," ukončil spokojeně Tomáš Enge a zvědavě zamířil do kotle domácích fanoušků.

BPA

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu