Vyhledávání

Jarní Most 2009 je minulostí. Počasí jezdcům i divákům přálo, závody se povedly

Jarní Most 2009 je minulostí. Počasí jezdcům i divákům přálo, závody se povedly

Napínavé bitvy Octavií, na stupně vítězů vystoupil i bývalý ministr

Vyvrcholením Česká pojišťovna – Škoda Octavia Weekendu 2009 na Autodromu Most byl tradičně nedělní závodní program. Především oba hlavní závody poháru Octavií, ale i sprint královské Divize 4 cestovních vozů nad dva litry byly ozdobou dne. Diváci s nadšením sledovali i druhý závod superracekartů a jejich zážitky umocnilo i příjemné slunečné počasí.

Právě malé kapotované motokáry přinesly skutečně napínavou podívanou. Miniaturních a neuvěřitelně rychlých vozítek se totiž na závodní trať vejde i osm vedle sebe. Ve spojení s výkonovou vyrovnaností čtvrtlitrových motorů to s sebou nese mnohem větší možnosti jezdeckých soubojů i dramatických předjížděcích manévrů. Tentokrát vyhrál Němec Peter Elkmann před svým krajanem a sobotním vítězem Guido Kleinemeyerem. Třetí příčku vybojoval Martin Knauder, také z Německa.

První závod poháru Octavií byl jako obvykle velice vyrovnaný a po sedmnácti kolech v něm zvítězil z pole positron startující Aleš Jirásek. Druhý byl v cíli polský mladík Mateusz Lisowski a třetí veterán poháru František Došek. Pro start do druhého závodu se podle nových propozic otáčí pořadí prvních osmi jezdců a to přináší další napětí. Nejlépe se se situací vyrovnal Lisowski, který nakonec vyhrál. Za ním jako druhý v pořadí viděl šachovnicovou vlajku Jirásek a třetí místo vybojoval Milan Vaňkát.

Nuda nehrozila ani v Divizi 4, která má neděli vyhrazenu pro spritové závody rozdělené na objemové třídy do dvou litrů a nad tuto hranici. Závod do 2000 ccm vyhrál suverénní vítěz kvalifikace, slovenský jezdec Filip Sládečka na Alfě Romeo před Robertem Pláteníkem s Fabií a Šimonem Kubištou na Audi A4 specifikace Supertourismo. Takzvaně „velká“ auta pak vyrazila do sprintu s celkem jasně očekávaným výsledkem. Bylo jasné, že i tentokrát budou vepředu tři speciály z DTM. Jediným překvapením bylo, že jak Stefan Mücke na Mercedesu, tak i Thed Björk s Audi během desetikolového závodu odstoupili s technickými problémy. V cíli tak byl první Antonín Charouze s Mercedesem, druhý dojel Dan Michl na stroji rodinné konstrukce s motorem Opel a třetí byl bývalý ministr průmyslu a obchodu Milan Urban na atraktivním Lamborghini Gallardo.

Posledním závodem neděle pak bylo klání Divize 3, tedy volné formule s motory o obsahu do 1400 ccm. Tady letos kraluje monopost Van Diemen s motorem z motocyklu Kawasaki. Na něm tedy vyhrál Zbyněk Passer před Davidem Palmim, který jezdí na formuli stejné konstrukce, ovšem s motorem Škoda. Třetí skončil Tomáš Kašpárek s formulí Mygale F BMW.

„Neděli lze zhodnotit jednoznačně pozitivně,“ nechal se slyšet sportovní ředitel Autodromu Most Michal Marek. „Oproti včerejšku nádherně vyšlo počasí a ochladly i včerejší vášně mezi jezdci. Incidentů bylo minimum, odtahovka musela vyjet jen jedinkrát, když jedna formule zůstala na trati se zhaslým motorem. Přišlo i relativně dost diváků a myslím, že ve velkém hroznu nad Carecovou šikanou nebyl nikdo nespokojený se sportovní úrovní.

Vyzdvihnout by se také měly výkony jezdců v poháru Octavií. Ty závody vyloženě ozdobil Aleš Jirásek. Okruh teď čeká další porce privátních testovacích akcí, především motocyklových, ale už za tři týdny se u nás koná další mistrovský podnik, na který už teď všechny motoristické fanoušky srdečně zvu,“ dodal Marek.
(17.5. 2009)

 

PR

 

Fotogalerie

Jarní Most 2009, následky havarie Lamborghini při 3hodinovce, foto Pavel Douša

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu