Vyhledávání

Jedno kolo po trati pět km dlouhého okruhu v Singapuru

Jedno kolo po trati pět km dlouhého okruhu v Singapuru

Jedno kolo po trati v Singapuru

Singapur: městský okruh dlouhý 5 073 metrů. Závod se jede na 61 kol, což je dohromady 309 kilometrů.

Hned první zatáčka je velmi náročná a je na levou ruku.

Před zatáčkou číslo 7 je nejdelší rovinka trati, jezdci na ní využívají systému KERS, aby navýšili maximální rychlost, která dosahuje 300 km/h. Brzdná zóna je dlouhá přibližně 104 metry a závodníci jsou v ní podrobeni přetížení 4G.

Hrbolatý povrch trati formuli destabilizuje. Přední pneumatiky jsou zatíženy 600 kg váhy, což by mělo zaručit dostatečnou přilnavost. Následuje ostré zatočení a precizní průjezd zatáčkou.

Singapore Sling
Za účelem co nejpřímějšího průjezdu zatáčkou jedou závodníci hodně přes obrubníky. Pneumatiky do nich naráží v rychlosti 130 km/h, přičemž odolávají velkým nárokům. Pomáhají také redukovat vertikální pohyby auta a zavěšení kol tak lépe absorbují rázy směrem od závodní dráhy.

Následuje krátká rovinka v rychlosti 250 km/h a pak poslední dvě zatáčky, které mají stejný poloměr. Přední pravá pneumatika musí na vjezdu do zatáčky držet, aby pilot dokázal udržet ideální trajektorii.

Uprostřed zatáčky pilot opět sešlápne plynový pedál a využije maximálního potenciálu. Pravá zadní pneumatika musí tento výkon umět přenést na dráhu.

 

Fotogalerie

Formule 1 - VC Německa 2011 na Nurburgringu 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu