Vyhledávání

Jiří Navrátil v sobotní kvalifikaci v Poznani vybojoval pole position

Jiří Navrátil v sobotní kvalifikaci v Poznani vybojoval pole position

Česká pojišťovna – Octavia cup 2010
TZ ze sobotní kvalifikace

Jiří Navrátil v kvalifikaci vybojoval pole position

Kvalifikaci na úvodní nedělní závod nového ročníku Česká pojišťovna – Octavia cup 2010 vyhrál na okruhu v Poznani Jiří Navrátil a zajistil si tak pole position. Druhý nejlepší čas zajel slovenský pilot Patrik Nemec. Místo ve druhé řadě si zajistili třetí Dan Skalický a čtvrtý Chorvat Tiki Ivoševič.

Dvacetiminutová kvalifikační bitva nabídla pořádné drama. Zkušený třicetiletý Jirka Navrátil v ní ale od začátku vedl. Vicemistr pohárových octavií z roku 2006 ve třetím kole zajel čas 1:48,088, na který soupeři už nedokázali odpovědět. Jirka to ještě zkusil vylepšit ve druhé části, kdy přezul, ale nakonec zůstal o desetinku pomalejší. „Z výsledku mám pěkný pocit. Jel jsem soustředěně, s maximálním nasazením. Myslím, že jsem se okruh naučil dostatečně. Je to pěkná trať, i když bariéry jsou místy hodně blízko. Auto fungovalo dobře, bylo dokonale vyvážené. Čas jsem v závěru nezlepšil, ale jsem spokojený“, řekl Jirka.

Rozhodovaly desetinky sekundy
Za ním sváděla velký souboj o další místa pětice Nemec, Skalický, Ivoševič, Vaňkát a Polák Rybarczyk. Po posledním kole je dělily pouhé tři desetinky sekundy. Patrik Nemec sice absolvoval jen čtyři kola, ale nakonec se nejvíc usmíval on. Výkon ze třetího kola (1:48,896) mu stačil na první řadu. „Na technickou trať jsem si postupně zvykal a lepšil se. Dnes to vyšlo, i když zítřejší závody slibují hodně vyrovnanou bitvu. Se Skalickým a Ivoševičem jsme byli v jedné desetince sekundy“, poznamenal Patrik, který tak dobře ještě pohárovou kvalifikaci nezajel. Dan Skalický konečně na kvalifikaci nasadil nové pneumatiky a už ve třetím kole překonal svůj osobní rekord. V pátém kole se dostal pod hranici 1:49 a chtěl útočit dál, jenže do cesty si mu připletl Ivan Trejbal a Dan se zlobil. „Měl jsem to v té chvíli skvěle rozjeté, zahřáté pneumatiky, prostě jsem věřil, že jedu své nejrychlejší kolo a Ivan se za sebe pořádně nepodíval. V zatáčce mě pak zbrzdil. Jinak věřím, že bych byl v první řadě. Na Patrika mi chyběly ani ne tři setinky sekundy.“ Tiki Ivoševič, který vyhrál oba volné tréninky, začal i kvalifikaci výborně.

Ve třetím kole si připsal v té chvíli druhý nejlepší čas. Následná změna nastavení auta ale ke zlepšení nevedla. Naopak Tiki vyjel mimo trať a poškodil přední nárazník. „Bylo to hodně vyrovnané. Po prvních pěti odjetých kolech jsem byl druhý a nedalo mi to, abych to nezkusil ještě vylepšit. Jenže já hned ve svém šestém kole vylétl z trati. Odnesl to nárazník, ale druhá řada na startu není špatná“, dodal Tiki, který obsadil čtvrté místo. Rychle začal i Milan Vaňkát, který svůj nejlepší výkon předvedl ve svém druhém kole, a stačilo to na velice slušné páté místo. „V pátek jsem byl svým výkonem zklamaný, ale dnes už to bylo dobré. Nové pneumatiky pomohly. První šestka byla dnes hodně vyrovnaná, a tak boj o stupně vítězů bude v neděli napínavý“, řekl Milan, který za sebou ve finiši přece jen nechal domácího Macieje Rybarczyka.

Nimrichter zabojoval
Pod hranici 1:50 se dostal i zkušený německý jezdec Daniel Milde, který absolvuje letos s octavií pohárovou premiéru. V kvalifikaci zabojoval. Oproti druhému volnému tréninku se zlepšil o dvě sekundy a získal sedmé místo. „Na premiéru to nebylo špatné“, poznamenal v cíli. Dařilo se i Tomáši Nimrichterovi, prvnímu, který usedl do pohárové VIP octavie. V Poznani v ní odjel pouze volné tréninky, ale úspěšný jezdec počítačových automobilových bitev, potvrdil, že i v reálu má správný cit pro závodní auto a trať. „V octavii jsem seděl padesát minut, takže s osmým místem jsem fakt spokojený“, řekl Tomáš.

První desítku uzavírali Radek Bareš a nováček Ivan Trejbal. Radek se tentokrát pod hranici 1:50, kterou překonal ve volném tréninku, nedostal. Naopak Ivan zrychlil a desátá příčka byla jeho úspěchem. „Učím se, je to můj první pohárový ročník, ale zrychlil jsem v kvalifikaci o dvě sekundy a toho si cením“, řekl Ivan Trejbal. Za ním zůstal nejen brněnský Tomáš Kučera, ale také ostřílený pohárový harcovník Václav Brejla, který má na svém kontě nejvíc získaných pohárových bodů v historii poháru octavií. „Kvalifikace mi nevyšla podle mých představ. Je znát, že jsem tady poprvé. Trať není na rychlé zapamatování“, dodal Václav.
.

Kusín zkusil octavii
Jezdecké pole uzavírali nováčci. Třináctý byl prostějovský Tomáš Kučera, který s octavií sbírá zkušenosti, stejně jako sedmnáctiletý Matouš Kubů, který obsadil čtrnáctou příčku. Patnáctý čas zajel Marcel Kusín, který v Poznani neodolal a volant svého bavoráku, se kterým stál na stupních vítězů v sobotním sprintu i dvouhodinovce zóny D4 do 3500 cm3, vyměnil za pohárovou octavií. „Je to hrozná změna po deseti letech s BMW sednout najednou do tohoto vozu, který je úplně jiný. V prvním tréninku navíc odešel motor, když jsem ujel pouze pět kol. Vůz stačili mechanici opravit, takže jsem nakonec kvalifikaci absolvoval, ale nějak jsem se s octavií nemohl srovnat a na čase se to projevilo. Na zítřejší závody se ale těším“.

Goodwill Media

 

Fotogalerie

PCMO 2009 a poslední závod Octávia cupu, foto pořadatelů P. Frýba

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu