Vyhledávání

Již jen měsíc od startu GP2 2011. A jak probíhá příprava Josefa Krále na ni ?

JAK PROBÍHÁ PRÍPRAVA NA NOVOU SEZONU
Již jen mesíc nás delí od startu formulového šampionátu GP2. První závody se jedou 7. a 8. kvetna 2011
v tureckém Istanbulu. Jezdci do nich odstartují na monopostech Dallara. Z celkového srovnání se dá ríci,
že vozy GP2 jsou co do jízdy na približne 90% úrovni monopostu formule 1. Také proto jsou na závodníky,
mezi kterými je letos Cech Josef Král, kladeny vysoké nároky na fyzickou prípravu a kondici. Tu nestací
pouze získat, je nutné ji dále udržovat a utužovat. Jedním ze zpusobu, jak toho docílit, jsou cílená
kondicní soustredení v dobe, kdy se nejedou žádné závody nebo testovací jízdy. Jedno takové absolvoval
Josef Král predminulý týden od úterý do soboty ve Špindlerove Mlýne.
Kondicní prípravu absolvoval Josef Král se svým trenérem Pavlem Samcem:
„Jedním z hlavních bodu denního programu byly bežky, denne jsme nabehali kolem triceti kilometru,“
vypráví Josef Král. „Pocasí už bylo teplejší, takže v pozdejší cásti dne sníh bredl a težknul. Odpoledne
nebo vecer prišlo na radu plavání. Denne tak dva až tri kilometry.
Nebylo to ale zdaleka všechno. Mel jsem možnost vyzkoušet si skialpinistické lyže, jízdu s rolbou nebo na
snežném skútru. Jeden celý den jsme venovali natácení pro televizní magazín a na trénink postrehu jsme
na simulátoru stríleli sportovní holuby. Vecer samozrejme nechybely nezbytné masáže!“
Králuv trenér Pavel Samec mimo jiné prozradil, že pri strílení sportovních holubu na simulátoru Josef
doslova exceloval.
„Pri soustredení jsme se zamerili na rozvoj základní a rychlostní vytrvalosti, a to zejména na bežkách a pri
plavání. Cílem bylo zpevnení svalového korzetu a svalu horních paží. Soustredili jsme se na tep, to aby
behem závodu dokázal Josef fungovat pri nižší tepové frekvenci. Dále jsme se soustredili na ekonomiku
aerobních i neaerobních schopností,“ rekl Pavel Samec.
Úroven aerobních schopností urcují minutová plicní ventilace a difuzní kapacita plic, celkové množství
krve, koncentrace hemoglobinu v krvi, minutový objem srdecní, aktivita oxidativních enzymu v
mitochondriích svalových bunek a arteriovenózní difúze kyslíku. Souhrnným ukazatelem všech techto
aerobních schopností je maximální spotreba kyslíku (VO2max), jehož hodnota se považuje za
neodmyslitelný funkcní predpoklad výkonnosti sportovce. Tato hodnota se pohybuje u vrcholových
závodníku na úrovni 78 – 84 ml / min.kg. VO2max je geneticky podmínené a tréninkem je možné jej
zvýšit o 15 – 30 %. Je zároven limitujícím faktorem pro hodnotu anaerobního prahu (ANP), který je
duležitým kritériem diagnostiky trénovanosti a rozvoje vytrvalosti.
„Na samotné soustredení nebylo k dispozici moc casu, ve výsledku jen dva plné dny, stredu a ctvrtek. O
to intenzivneji príprava probíhala. První výsledky by mely být videt približne do ctrnácti dnu,“ prozradil
dále Pavel Samec.
Josef se v rámci pobytu ve Špindlerove Mlýne potkal s detmi ze Sportovní akademie, jejíž cinnost
podporuje spolecnost Impromat. Sportovní akademie byla založena 16. 12. 2004 ve Špindlerove Mlýne
jako unikátní projekt spojující kvalitní vzdelání a sportovní prípravu detí a mládeže v oblasti zimních
sportu.
11/4/2011
Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na:www.josefkral.cz. Kontakt: Petr Najman, BRT a.s.,
tel: 603 888 863, najman@brt.cz
www.josefkral.cz
www.arden-motorsport.com
www.gp2series.com
www.brt.cz
HARMONOGRAM FORMULE GP2 PRO ROK 2011:
1 7.5.2011 hlavní závod Istanbul Turecko
2 8.5.2011 sprint Istanbul Turecko
3 21.5.2011 hlavní závod Catalunya Španelsko
4 22.5.2011 sprint Catalunya Španelsko
5 27.5.2011 hlavní závod Monaco Monte Carlo
6 28.5.2011 sprint Monaco Monte Carlo
7 25.6.2011 hlavní závod Valencie Španelsko
8 26.6.2011 sprint Valencie Španelsko
9 9.7.2011 hlavní závod Silverstone Velká Británie
10 10.7.2011 sprint Silverstone Velká Británie
11 23.7.2011 hlavní závod Nürburgring Nemecko
12 24.7.2011 sprint Nürburgring Nemecko
13 30.7.2011 hlavní závod Hungaroring Madarsko
14 31.7.2011 sprint Hungaroring Madarsko
15 27.8.2011 hlavní závod Spa-Francorchamps Belgie
16 28.8.2011 sprint Spa-Francorchamps Belgie
17 10.9.2011 hlavní závod Monza Itálie
18 11.9.2011 sprint Monza Itálie

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu