Vyhledávání

Již ve dvou po sobě následujících závodech dokázal obhájce titulu světového šampióna vyhrát

VELKÁ CENA MALAJSIE 2011
PNEUMATIKY PIRELLI ROZHODUJÍCÍM FAKTOREM VE VZRUŠUJÍCÍ VELKÉ CENĚ MALAJSIE
Kuala Lumpur (Malajsie), 10.dubna 2011


Již ve dvou po sobě následujících závodech dokázal obhájce titulu světového šampióna Sebastian Vettel ze stáje Red Bull proměnit postavení na čele startovního pole ve vítězství dosažené na pneumatikách Pirelli. Správná strategie ohledně použití pneumatik se ukázala být pro závod rozhodující a jezdci, kteří dokázali s pneumatikami v drsných malajsijských podmínkách zacházet šetrně, byli na konci závodu odměněni dobrým umístěním. Stejně jako při úvodním závodu sezóny v Austrálii skončil na druhém místě McLaren a na třetím Lotus Renault – tentokráte je však řídili Jenson Button a Nick Heidfeld, který se za méně než šest měsíců propracoval z pozice testovacího jezdce Pirelli až na stupně vítězů.

Teplota povrchu tratě před startem závodu byla 35 stupňů Celsia, teplota okolního prostředí pak
29 stupňů. Jenson Button před startem předpovídal: „Myslím, že závod bude díky pneumatikám, které máme k dispozici, velmi vzrušující.“

Ukázalo se, že měl pravdu, protože druhý závod Pirelli v rámci tříletého kontraktu na dodávku pneumatik pro formuli 1 přinesl těsné souboje a předjížděcí manévry od začátku až do konce. Postavení na stupních vítězů nebylo rozhodnuto až do posledního kola. Náskok Vettela na druhého Buttona byl v cíli jen něco málo přes tři sekundy, zatímco Heidfeld jen těsně uhájil třetí pozici před dotírajícím Webberem.

Všichni tři nejlepší jezdci zvolili podobnou strategii se třemi zastávkami v boxech, přičemž pro první tři úseky závodu použili měkké pneumatiky a pro poslední úsek přešli na tvrdé. Button dokázal pracovat se svými pneumatikami nejlépe, když svůj finální úsek závodu absolvoval na tvrdých pneumatikách, které obul během své poslední zastávky již v 38. kole.

I Heidfeld dokázal, že mu schopnost šetřit pneumatiky nechybí, když dokázal s obutím, které mělo za sebou již 18 kol, odrazit útoky Marka Webbera, jenž v boxech zastavil pro nové pneumatiky čtyřikrát. Díky tomu se Heidfeld postavil na stupně vítězů poprvé od Velké ceny Malajsie v roce 2009.

Pilot Sauberu Kamuj Kobajaši skončil nejlépe z jezdců, kteří závod absolvovali pouze se dvěma zastávkami v boxech. Tvrdé pneumatiky jeho Sauberu tak vydržely celých 20 kol od okamžiku, kdy v 36. kole přezul z měkkých. Japonský jezdec dojel jako osmý a získal své první letošní body.

Všichni jezdci odstartovali do závodu na měkkých pneumatikách. Nehledě na kapky deště, které se během závodu několikrát objevily, celý závod se odjel za suchých podmínek: pneumatiky PZero tak přesvědčivě demonstrovaly svou výkonnost.

Závod byl charakterizován nejen těsným finišem, ale i celou řadou předjížděcích manévrů včetně strhujících soubojů mezi Fernandem Alonsem a Jensonem Buttonem v 17. kole, Sebastienem Vettelem a Felipem Massou v 27. kole a Lewisem Hamiltonem a Fernandem Alonsem v 45. kole.




Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Pokud jsme si mysleli, že Velká cena Austrálie byla dobrá, pak Malajsie přinesla ještě něco lepšího! Počasi naštěstí nepřineslo déšť, a tak jsme mohli sledovat výkony našich pneumatik, aniž by do závodu zasáhnul faktor deště. Velká cena Malajsie se stala bitvou, v níž hrály svou úlohu strategie i jezdecké schopnosti. Zvolit správné obutí ve správnou dobu se ukázalo jako rozhodující. Jakmile padla tato strategická rozhodnutí, přišla na řadu schopnost jezdců zacházet s pneumatikami tím nejlepším možným způsobem, aby zvolené strategie mohly prokázat v těžkých podmínkách svou účinnost. Všichni tři jezdci, kteří dnes skončili na stupních vítězů, prokázali v tomto ohledu své výjimečné schopnosti, když pneumatiky sehrály rozhodující roli v řadě soubojů pokračujících až do posledního kola. Obvzláště bych chtěl poblahopřát Nicku Heidfeldovi, který byl naším testovacím jezdcem od samého začátku, kdy se naše pneumatiky pro formuli 1 v srpnu loňského roku poprvé dotknuly povrchu závodní tratě. Ani po tak strhujícím závodě jako byl ten dnešní, však není čas na oddech, protože míříme do Číny, kdy nás čekají nové výzvy – a doufejme i stejně strhující podívaná.“


PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA MALAJSIE 2011

Vettel: S S (13) S (25) H (41) 3
Button: S S (13) S (23) H (38) 3
Heidfeld: S S (13) S (26) H (39) 3
Webber: S S (10) S (22) H (32) H (43) 4
Massa: S S (13) S (27) H (38) 3
Alonso: S S (14) S (26) H (41) H (46) 4
Hamilton: S S (12) H (24) H (37) H (52) 4
Kobayashi: S S (17) H (36) 2
Schumacher: S S (14) S (28) H (42) 3
Di Resta: S S (11) S (24) H (37) 3
Sutil: S S (3) H (16) S (32) 3
Rosberg: S S (15) S (29) H (40) 3
Buemi: S S (15) DT* (20) H (32) 3
Alguersuari: S S (16) H (32) 2
Kovalainen: S S (15) H (34) 2
Glock: S S (17) H (34) 2
Petrov: S S (15) H (27) H (44) 3
Liuzzi: S S (17) H (38) S (44) 3
D’Ambrosio: S S (17) H (35) 2
Trulli: S S (13) 1
Perez: S S (17) 1
Barrichello: S S (3) H (17) 2
Karthikeyan: S --
Maldonado: S --



Velká cena Číny se koná příští víkend v Šanghaji, kde všem dvanácti týmům formule 1 dodá Pirelli znovu své tvrdé a měkké pneumatiky Pzero.


Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli


***


Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer

Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu