Vyhledávání

Josef Michl byl nominován na 24 hodinovku do Dubaje 2012 do nové role

Josef Michl byl nominován na 24 hodinovku do Dubaje 2012 do nové role

Na 24. hodinovce v Dubaji byl k vidění také mnohonásobný mistr republiky i Evropy v závodech automobilů na okruzích a do vrchu - Josef Michl. Tentokrát se zde objevil ve zcela nové roli. Hned po návratu z Dubaje  Motormixu poskytl rozhovor. ( navíc  přiložil i několik  svých  fotografií,  zachycujících armosféru akce - viz foto pod článkem).

Byl jsi tam pozván v nové roli. Jako co a co bylo Tvojí náplní ?

Byl jsem tam nominován od Dunlop Motorsport Birmingham v roli Dunlop engineer, dohromady s kolegy z Anglie, Německa, Španělska a Emirátů. Našim úkolem bylo pomáhat závodním týmům technickými radami a dohlížet na kvalitu montovaných pneu, aby nebyly jednotlivými týmy překročeny bezpečnostní limity, jako např. tlaky pneu, odklony atd. Pro Dunlop a jistě i ostatní značky je bezpečnost provozu závodních pneu nade vše. Dunlop pro tento závod musí do Dubaje přepravit 6000 pneumatik. Každých 50 sekund expeduje servis Dunlop jedno kompletní přezuté a vyvážené kolo. 

Bylo to poprvé v této nebo podobné funkci?
Tento servis můj český tým poskytuje v oblasti, za kterou jsem odpovědný jako dealer Dunlop Motorsport, tedy Česko-Slovensko, ale na 24 hod. závodě jsem tuto funkci plnil poprvé, i když jsem jako host Dunlopu byl v minulosti na 24H Le Mans.

Jaký dojem na Tobě zanechal zdejší okruh ?
Je to moderní umělý rychlý okruh s cílovou rovinou dlouhou cca 1200m, s krásnými tribunami a zázemím, kde v tomto závodě nejrychlejší jezdí průměrem kolem 155 km/hod. V sobotu bylo pouhých 28° Celsia, ale bývá tam až 50° a prý se tam hodně ničí motory. 

A jaký dojem máš celkové z Dubaje a okoli?
Nebylo moc času, protože bylo hodně práce, ale první dojem je, že město je postaveno na poušti, kolem samý písek, obrovské krásné budovy a množství nových domů, ve kterých ale zatím nikdo nebydlí, protože je vše příliš drahé. Za Moravu s horami, lesy, poli, loukami a vinohrady bych určitě neměnil. 

Do tamniho provozu na silnicich a dalnicich máme u nás asi jestě dost daleko ....

Silnice jsou krásné, nové, velkoryse dimenzované a je vidět, že ještě za sebou nemají tolik desítek a stovek let, jako ty naše.

Bylo něco, co Tě obzvlášt na závodu zaujalo?
Byl vidět pozitivní přístup organizátorů ke všem zůčastněným, přesto, že je tam dost organizátorů a bezpečnostních agentur, nikdo nikoho nebuzeruje a neomezuje, všichni jsou vstřícní, což je v příkrém rozporu s atmosférou našich současných okruhů. Musí to tak být, jinak by týmy nebyly ochotny absolvovat tak složitou přípravu a cestování až do Dubaje. Do Vídně je to 6 hodin letu a kontejnery s auty a materiálem tam cestují 6 týdnů.

Třeba na startovním roštu bylo ještě 5 minut před startem snad 2 tisíce lidí a během tří minut od signálu k odchodu nikdo.

Jaká byla celková atmosféra závodu a přišlo hodně diváků ?
Atmosféra byla nádherná díky všemu, co jsem již popisoval, diváků ale žalostně málo. Asi by všichni pukli závistí, kdybych jim vzpomenul atmosféru na starém brněnském okruhu, kde se na nás na ME cestovních vozů přišlo v roce 1978 podívat snad 250 tisíc diváků.

Neměl jsi chuť si také sednout do některého ze závodních vozů ?
Ani ne, byl jsem zcela zaujat svými povinnostmi.

Mel jsi možnost si třeba projet zdejší trať autem ??
Bohužel ne, protože jsem přiletěl příliš pozdě na volné ježdění.

 

díky za rozhovor

Pavel Jelínek

foto Josef Michl

viz také :  Tomáš Enge s MB SLS AMG GT3 sedmý na 24hodinovce v Dubaji 2012

 

Fotogalerie

24 hodinovka v Dubaji 2012 - atmosféra, foto Josef Michl

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu