Vyhledávání

Lewis Hamilton dnes v Abú Zabí získal své třetí vítězství v letošní sezóně

Lewis Hamilton dnes v Abú Zabí získal své třetí vítězství v letošní sezóně

HAMILTON SI NA PNEUMATIKÁCH PIRELLI DOJEL PRO TŘETÍ VÍTĚZSTVÍ SEZÓNY


Abú Zabí, 13. listopadu 2011 – Lewis Hamilton dnes v Abú Zabí získal na pneumatikách Pirelli P Zero své třetí vítězství v letošní sezóně. V závodě použil strategii se dvěma zastávkami v boxech, přičemž první dva úseky závodu absolvoval na měkkých žlutých pneumatikách P Zero a poslední třetí pak na středně tvrdých bílých P Zero. Hamilton si dojel pro celkově sedmnácté vítězství své kariéry, přičemž v letošním roce dokázal zvítězit už v Číně a Německu.

Obdobnou strategii zvolili všichni tři nejlepší jezdci závodu. To čtvrtý Mark Webber ze stáje Red Bull Racing zvolil zastávky tři, přičemž pro sadu tvrdších pneumatik si zajel až na konci předposledního kola. Z jezdců, kteří dokončili závod, byl naopak pilot stáje Force India Paul di Resta jediným, kdo závod absolvoval s jedinou zastávkou. V boxech zastavil ve 27. kole, kdy vyměnil středně tvrdé pneumatiky, na kterých odstartoval, za pneumatiky měkké. Na žlutě značených měkkých P Zero pak odjel plných 28 okruhů až k šachovnicovému praporku. Většina jezdců ve startovním poli zvolila k absolvování závodu na 55 kol strategii se dvěma zastávkami.

Hamilton šel do čela během prvního kola poté, co nově korunovaný světový šampión Sebastian Vettel musel po defektu pneumatiky v úvodním kole odstoupit z důvodu poškozené zádě svého vozu. Příčina náhlé ztráty tlaku v pneumatice je v současné době stále zkoumána techniky společnosti Pirelli. Poprvé po devatenácti závodech tak Sebastian Vettel nedojel do cíle závodu a zároveň se dnes rovněž po devatenácti závodech nepostavil na stupně vítězů žádný z jezdců stáje Red Bull Racing.

Závod v Abú Zabí byl jako obvykle odstartován za soumraku a dokončen za tmy, přičemž teplota povrchu tratě se v závěrečné části závodu ustálila na 28°C. Tato skutečnost napomohla prodloužit životnost pneumatik, přičemž měkké pneumatiky vydržely zhruba 25 kol a středně tvrdé pak v průměru 30 kol. Ozdobou závodu se stal urputný souboj mezi Hamiltonem a Fernandem Alonsem ze stáje Ferrari. Alonso se během úvodního kola dokázal posunout z páté pozice až na druhou. Během poslední série zastávek v boxech zůstal Španěl na trati o dvě kola déle než Hamilton, díky čemuž se dostal za Hamiltona do tak těsné blízkosti, že se pokusil o předjetí. Neúspěšně. Nakonec dojel Alonso na druhém místě, čímž zaznamenal své desáté umístění na stupních vítězů v této sezóně. V Abú Zabí se dostal na stupně vítězů vůbec poprvé. Až do dnešního dne zůstávala tato trať jedinou v současném kalendáři, kde se Španěl nikdy neumístil na stupních vítězů.

Zaujal i Rubens Barrichello. Po startu z posledního místa, na které pilota Williamsu odsoudily technické problémy v kvalifikaci, se dokázal díky strategii se dvěma zastávkami probojovat až na dvanácté místo v cíli závodu. Brazilec odstartoval na středně tvrdých pneumatikách a další dva úseky závodu odjel na pneumatikách měkkých. Podobně úspěšný byl Kamuj Kobajaši. Japonský pilot dnes získal s obdobnou strategií první bod pro stáj Sauber za posledních sedm velkých cen.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Společně se stájí Red Bull Racing stále zkoumáme zbytky pneumatiky Sebastiana Vettela, abychom se pokusili zjistit, k čemu vlastně došlo. Zdá se, že se jedná o velmi neobvyklý incident a společně se Sebastianem jsme si prohlédli zblízka i místo, kde k němu došlo. Zatím to ale vypadá, že neexistuje žádná zřejmá příčina náhlé ztráty tlaku. Sebastian navíc použil tuto sadu pneumatik již během kvalifikace. Dokud si nebudeme zcela jisti, nebudeme se pouštět do žádných spekulací. Díky průběžně klesajícím teplotám musely naše měkké a středně tvrdé pneumatiky čelit jiným podmínkám než obyčejně. Stáje zkoušely celou řadu rozdílných strategií, od jedné až po tři zastávky v boxech. Dozvěděl jsem se, že v minulém roce zde došlo k pouhým jedenácti předjížděcím manévrům, což je v ostrém kontrastu s tím, čeho jsme byli svědky letos. Zatímco kdykoliv jindy bychom už balili a připravovali se na cestu domů, tentokráte nás čekají na konci tohoto týdne ještě testy nováčků. Během nich rovněž poprvé vyzkoušíme některé z pneumatik připravovaných pro sezónu 2012.“



PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA ABÚ ZABÍ 2011

Hamilton: SU SU (16) MN (40) 2
Alonso: SU SU (16) MN (43) 2
Button: SU SU (16) MN (36) 2
Webber: SU SU (17) SU (35) MN (54) 3
Massa: SU SU (15) MN (40) 2
Rosberg: SU SN (16) MN (48) 2
Schumacher: SU SU (16) MN (42) 2
Sutil: SU SU (16) MN (36) 2
Di Resta: MN SN (27) 1
Kobayashi: MU SU (5) SN (33) 2
Perez: SU MU (2) SU (27) 2
Barrichello: MN SN (18) SN (34) 2
Petrov: SU MN (18) SN (38) 2
Maldonado: MN SN (25) 1
Alguersuari: SU MN (15) SN (34) 2
Senna: MN SU (1) SU (20) 2
Kovalainen: SN SN (16) MN (39) 2
Trulli: SN SN (17) MN (42) 2
Glock: SN SU (25) MN (44) 2
Liuzzi: SN MN (24) 1
Ricciardo: SN SU (18) MN (41) 2
Buemi: SN 0 NC
D’Ambrosio: SN 0 NC
Vettel: SU 0 NC

První sloupec udává typ pneumatik, na kterých jezdec odstartoval.
Poslední sloupec udává celkový počet zastávek v boxech.

S = měkká směs
M = středně tvrdá směs
N = nová směs
U = použitá směs

NC = neklasifikován
DT = penalizace průjezdem boxy

 

Pirelli Tyre Press Office
www.pirelli.com

 

Fotogalerie

Formule 1 v Singapuru 2011 - noční závod

foto Pirelli

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu