Vyhledávání

LMES: Na Monze kraloval Peugeot 908

Nový prototyp Peugeot 908 Hdi FAP ujel všem svým soupeřům v nedělním závodě na 1000Km na okruhu v Monze při Le Mans Endurance Series. Startoval také mladý Charouz a Jarek Janiš.
 
Do souboje o první místo, při prvním závodě na Monze zasáhla, kromě Peugeotu, dvojice Francouzů, kteří vloni velmi dobře proháněli soupeře. Collard s Boullionem na prototypu Pescarolo Judd totiž vloni zvítězili v kategorii LMP1. Velmi zkušeným francouzským borcům tedy na úvod paří druhá příčka. S náskokem celého okruhu nakonec zvítězili Gené a Minassian na továrním Peugeotu 908 FAP Hdi.
 
První závod tak patřil Peugeotům, druhý tovární stroj skončil na třetím místě celkově i v LMP1. Bramborová, nevděčná medaile patřila druhému vozu stáje Pescarolo, ve kterém jeli Švýcar Primat a Francouz Tinseau. Ti už na vítěznou posádku ztratili 3 okruhy. Za nimi si pro páté místo dojela posádka Gounon-Moreau s dalším francouzským prototypem Courage LC70 Aer. Až deváté místo zbylo na mladého Charouze  a Stefana Mückeho s Lolou B07/17 Judd, jenž sice předvedla skvělé časy, které konkurenci překvapili, nicméně 30. místo zrovna pochvalu, po technických problémech, nezaslouží.
 
Kategorie pro vozy LMP2, nebo-li slabší prototypová divize byla plně v režii navrátilců na evropské okruhy – švýcarského Horag Racing, ve kterém pro plné body dojeli F. Lienhardt-They-V.d Poelle s Lolou B05/40 Judd.
Druhé místo a čtyřkolovou ztrátu si z Monzy odvezli Erdos-Newton z týmu RML na voze MG Lola Ex 264 Aer.
 
Bronz ukořistili Binnie-Timpany-Buncombe s Lolou B05/40 Zytek. Jeden z předsezónních favoritů – stáj Bruichladdich Radical s prototypem Radical SR9 Aer bohužel do cíle nedorazila.
 
Ve velkých ,,Gétéčkách,, LMGT1, kterých se sešlo jen avizovaných 7, dopadly nejlépe pro bývalého lyžaře L. Alphanda a jeho Luc Alphand Adventures na Corvette C6 R, s náskokem kola na Aston Martin Labre tým a bronz opět odváží Corvette C5 R ze stáje L. Alphand Adventures.
 
V LMGT2 bojoval i náš Jarek Janiš, ale na méně spolehlivém Spykeru C8 Spyder GT2R, spolu s Nizozemcem Koxem do cíle nedorazili. Vítězství v této nejvíce obsazené divizi na Monze patřilo trojici De Simone-Hernendez-Bonetti s Ferrari 430 GT. Druzí skončili s odstupem jen 20 vteřin Alex Caffi a Denny Zardo a i třetí příčka patřila Ferrari, když posádka Bell-Simonsen ztratila jen 1 minutu. To značí, že tento závod byl napínavý až do konce a týmy na čele zažívali pekelné napětí.
 
Z favoritů do cíle nedorazila ještě stáj Felbermayr Proton s vozem Porsche 997 GT3 v GT2 a posádka Evans-Berridge-Owen s Lolou B06/10 Aer, která mohla pomýšlet na umístění v první desítce startujících.
Nejrychlejší kolo závodu zajel Peugeot s posádkou Lamy-Sarrazin a má hodnotu 1:36,500s..
 
Výsledky 1000Km na Monze:
 
Gene-Minassian – Peugeot 908 Hdi FAP – LMP1
Collard-Boullion – Pescarolo Judd – LMP1
Lamy-Sarrazin - Peugeot 908 Hdi FAP – LMP1
Primat-Tinseau - Pescarolo Judd – LMP1
Gounon-Moreau – Courage LC70 Aer – LMP1
Lienhardt-Theys-Van de Poelle – Lola B05/40 Judd – LMP2
Barbosa-Kenn-Hall – Pescarolo Judd – LMP1
Erdos-Newton – MG Lola Ex 264 Aer – LMP2
Alphand-Policand-Goueslard – Corvette C6-R – GT1
Bouchut-Gardel-Gollin – Aston Martin DBR9 – GT1
 
Další závod se koná již 6. Května ve španělské Valencii.
 
Vláďa Rožánek
 
 

Fotogalerie

24h Dubaj 2007 a pátý Miro Konopka

foto archiv týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu