Vyhledávání

LMS: S Porsche RS Spyderem se musí počítat!

LMS: S Porsche RS Spyderem se musí počítat!
Na testech v Essais se představilo kvalitní pole vozů Le Mans Series. Nikoho nepřekvapila suverenita Audi R10, ale naopak při prvních testech se v dobrém světle předvedlo Porsche RS Spyder.
 
Le Mans Series vznikla jako náhrada mistrovství světa prototypů. Jako i v jiných seriálech doplňují prototypová monstra vozy kategorie GT, kterých bývala vždy ve startovním poli nadvláda. Ale s popularitou těchto vytrvalostních závodů, kde startují osvědčení jezdci, začíná přibývat i prototypů. Do LMS tak letos poprvé v jeho historii zavítaly vozy Porsche RS Spyder a Audi R10 Tdi.
První letošní testy má za sebou okruh nedaleko městečka Le Castellet ve Francii, který již tradičně otevírá sezónu a jezdci mají možnost při testech poprvé změřit sílu svého náčiní s konkurencí. Ne všichni ji ovšem využijí.
 
Kategorii LMP 1, která patří velkým prototypům, kralovaly podle všech předpokladů vozy Audi R10 Tdi. Tovární tým Audi Sport Joest nepatří mezi začátečníky.  Má za sebou několik vítězství v Le Mans a ALMS. Dvojice Capello-Mc Nish bude patřit k horkým favoritům LMS. Testů se nezúčastnil tým Total Peugeot, jenž v loňském ročníku tvrdě určoval tempo. Ke konfrontaci největších favoritů tak dojde až při prvních závodech na okruhu v Barceloně.
 
Velmi zajímavé výsledky si odvezl tým Creation Autosportif Limited, kterému jeho prototyp Creation CA07 Aim zajel třetí místo, hned za dvěma vozy Audi. Posádce Capmbell-Walter a Ortiz však tvrdě na záda dýchala dvojice Ayari-Ortelli s Courage Oreca LC 70 Judd. Nás potěšilo páté místo týmu Charouz Racing Systém, který disponuje prototypem Lola a motory Aston Martin. A do špičky musíme ještě započítat stáj Pescarolo s posádkou Collard-Boullion, kteří mají doma titul LMS, ale na Peugeoty vloni neměli.
 
V kategorii LMP2 si rázně řekl o přízeň evropských fanoušků prototyp Porsche RS Spyder.
Holandská posádka Verstappen-Merkstein-Bleekemolen zajela nejlepší čas v této kategorii. Ovšem aby vozů Porsche nebylo na čele málo, tak druhý čas zajeli Dánové Elgaard-Nielsen z týmu Essex.
Třetí nejlepší čas patřil Portugalcům z týmu Quifel na voze Lola B05/40 Aer. A na stupně vítězů mohou patřit i Švýcaři Lienhard a Theys, kteří spojili síly s Janem Lammerse a prototypem Porsche, ovšem v Essais jsme je neviděli. Zatím nejpomalejším vozem kategorie LMP 2 byl vůz Lucchini Judd z italského týmu Racing Box, který však měl technické problémy.
 
Bývalý lyžař Alphand ovládl klasifikaci LM GT1, nebo-li velká gétéčka. Na testech se ukázalo jen 6 vozů, a tak měly vozy Corvette C-6R situaci usnadněnou. Trojice Alphand-Goueslard-Moreau má do sezóny skvěle našlápnuto, i když Labre se Sallenem S7-R Ford mnoho neztratilo.Až čtvrté místo patřilo Rusínovi a Koxovi, kteří pojedou sezónu 2008 s vozem Lamborghini Murcielago R-GT.
 
Slabší vozy LM GT2 přivezlo osm jen 6 týmů, a tak na skutečné zjištění konkurenceschopnosti jednotlivých vozů si budeme muset počkat do Barcelony. Nejlépe si ve Francii počínaly vozy Porsche 997 GT3 RSR a nejlepší čas zajela posádka Lietz-Narac z týmu IMSA Performance Matmut. K velkým favoritům bude patřit i Virgo Motorsport, který provozuje vůz Ferrari 430 GT. Švýcarský tým Speedy Racing zase naopak neodčernil špatnou pověst vozů Spyker a sedmé místo nebylo nejlepší vizitkou do sezóny 2008. V této kategorii se nově můžeme těšit na starty Aston Martinu Vantage V8, který skončil za Felbermayr Racingem čtvrtý.
 
Výsledky testů Le Mans Series Le Castellet 2008:
 
LMP 1
Audi Sport Team Joest – Audi R10 Tdi – 1.39,705
Audi Sport Team Joest – Audi R10 Tdi – 1.40,777
Creation Autosportif Limited – Creation CA 07 Aim – 1.41,797
Oreca Matmut – Courage Oreca LC 07 Judd – 1.41,805
Charouz Racing System – Lola Aston Martin – 1.42,105
Pescarolo Sport – Pescarolo Judd – 1.42,860
 
LMP 2
Van Merkstein Motorsport – Porsche RS Spyder – 1.43,829
Team Essex – Porsche RS Spyder – 1.43,956
Quifel ASM Team – Lola B05/40 Aer – 1.44,456
Bruichladich Radical – Radical SR9 Aer – 1.46,043
Speedy Racing Sebah – Lola B08/80 Coupé Judd – 1.46,321
 
LM GT1
Luc Alphand Adventures – Corvette C6-R – 1.52,326
Labre Competition -  Sallen S7-R Ford – 1.52,486
Luc Alphand Adventures – Corvette C6-R – 1.53,340
 
LM GT2
IMSA Performance Matmut – Porsche 997 GT3 RSR – 1.58,249
Virgo Motorsport – Ferrari F 430 GT – 1.58,383
Felbrmayr Proton – Porsche 997 GT3 RSR – 1.58,521
 
Vláďa Rožánek
Le Mans Series 2008 © DDPI
 

Fotogalerie

Rallye Monte Carlo 2008 objektivem Martina Viďourka

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu