Vyhledávání

Malé zamyšlení nad činností (nečinností ??) okruhové komise Autoklubu ČR

Malé zamyšlení nad činností (nečinností ??) okruhové komise Autoklubu ČR

Několik námětů pro FAS. Je velmi důležité,aby na motoristický sport bylo nahlíženo opravdu jako na sport a ne jako na zábavu movitých. Bez pomoci médií se to však podařit nemůže.Nechápu,proč FAS nedokáže nemá smlouvy s mediálními partnery,kteří by informovali veřejnost o dění v motosportu, tak jak to dokáže většina sportovních svazů. Výmluvy na to, že o automobilový sport nemá veřejnost zájem, jsou jen omluvou za špatná rozhodnutí v průběhu minulých let.

Pokles zájmu diváků je jen důsledek nezájmu o ně ze strany pořadatelů a absolutní absence informací a propagace.Je krátkozraké myslet si, že všichni příznivci závodů si informace vyhledají prostřednictvím internetu. Ani tito skalní fanoušci však nemají kde zjistit aktuální informace, protože je ,bohužel, autoklub neposkytuje.Okruhové závody bývaly nejprestižnější motoristickou disciplínou.

V současné době se však dostaly zcela mimo jakýkoliv zájem. O diváky snad nikdo ani nestojí. Nikdo totiž nedělá nic pro to, aby se do ochozů vrátili. Závody jsou pro ně nepřehledné
/návrh na rozlišení jednotlivých tříd barvou startovních čísel okruhová komise zamítla jako zbytečný/. Bohužel jako negativní pro zvýšení atraktivity se ukázalo povolení startu vozů DTM.Jejich absolutní nadvláda začala časem nudit jak diváky, tak ostatní startující. Vynakládat nemalé částky na starty a nejezdit o nic je totiž silně demotivující, což je vidět na stále klesajícím počtu jezdců.Nedůslednost v prosazování pozitivních myšlenek je dalším faktorem poklesu zájmu. Jako velmi moudré se ukázalo rozhodnutí o umožnění startu jezdcům od 14 let na vozech o objemu do 1400 ccm.Po jeho uvedení do praxe se na našich tratích objevilo hned několik mladíků, z nich většina patří v současné době mezi naše nejlepší jezdce.Bohužel měla tato třída tak malou podporu, že vlastně úplně zanikla.

Je to škoda, protože v této třídě se opravdu závodilo a starty v ní byly i ekonomicky dostupné. Jako velice nešťastné mi připadá přidělování okruhových licencí novým jezdcům bez jakýchkoliv omezení. Podle názoru mnoha startujících by měla být licence dočasně omezena např. do objemu do 2000 ccm a teprve po absolvování určitého počtu startů rozšířena. V sezóně 2011 byla ve snaze po zvýšení zájmu startujících vypsána Česká trofej pro vozy s vyšší hmotností.Výsledek však byl tristní.Této kategorii se v průběhu sezóny vůbec nikdo nevěnoval. Vrcholem bylo vyhlášení vítězů v Lysé nad Labem.Tato megaakce přesně vystihovala zájem FAS i okruhové komise o závody MMČR.Na můj dotaz proč bylo toto vyhlašování uskutečněno touto formou, mi bylo sděleno, že v Praze není tak velký sál, kam by se všichni vešli, vyhlašování by trvalo příliš dlouho a navíc okruhy vlastně nikoho nezajímají.

Asi na tom je něco pravdy,protože v televizním pořadu z vyhlášení mistrů v Praze nepadlo o MMČR na okruzích ani jediné slovo, i když ostatním disciplínám byly věnovány až desetiminutové sestřihy. V letošním roce se, podle ne zcela přesných informací, má uskutečnit šampionát V4, který už má předběžný kalendář. Čtyři z šesti závodů se budou konat mimo území ČR, což sice znamená zvýšené náklady pro startující, ale na druhé straně méně starostí pro Autoklub ČR.

Zajímavý je názor pořádajícího: závoďte v zahraničí, ale opovažte se chtít po svazu přiznání dotací na reprezentaci. Naopak. V loňské sezoně stanovily sportovní řády maximální výše startovného, ale už nikdo se nepostaral o to,aby tyto částky respektovali i zahraniční pořadatelé. To ale nikdo z vedení nikdo netušil, protože se o tak podřadné věci nikdo nestaral.

Myslím,že by se FAS, potažmo okruhová komise, měly zamyslet,jak tomuto
krásnému sportu pomoci. Možná by stačilo trochu více naslouchat.

 

Ruda Fried, Brno.

 

Fotogalerie

Epilog 2011 objektivem Přemka Řihánka

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu