Vyhledávání

Michal Pavlík letos ve značkovém seriálu Aero Racing Morgan Challenge úspěšný

Michal Pavlík letos ve značkovém seriálu Aero Racing Morgan Challenge úspěšný

CO BYLO V ROCE 2010 A CO BY MĚLO BÝT V ROCE 2011 – MICHAL PAVLÍK A TEAM MP MORGAN RACING

V roce 2010 jsem startoval ve značkovém seriálu Aero Racing Morgan Challenge, který je každoročně určen pro různé modely vozů značky Morgan a je podporován mateřskou továrnou. Vozy jsou v tomto seriálu rozděleny do několika tříd dle typu a stupně úpravy. Letošní ročník obsahoval celkem 10 závodů na výhradně britských okruzích (Snetterton, Brands Hatch, Oulton Park, Castle Combe, Silverstone, Brands Hatch, Mallory Park, Silverstone, Cadwell Park, Snetterton), z nichž se do celkového hodnocení započítávalo 8 nejlepších výsledků.

Osobně jsem startoval právě v 8 závodech, všechny jsem dokončil, takže se mi žádný výsledek „neškrtal“. Chyběl jsem na prvním závodě v Brands Hatch a potom v Castle Combe. V celkovém hodnocení Aero Racing Morgan Challenge 2010 se mi podařilo zvítězit ve třídě E ze 14 klasifikovaných jezdců a v absolutním pořadí jsem skončil na 4. místě z 60 klasifikovaných jezdců. Na závěr sezony mi byl navíc propůjčen putovní pohár, kterým je oceňován „jezdec roku“. Kompletní výsledky a další informace jsou uvedeny na oficiálních internetových stránkách www.mogsport.net.

Dále jsem v roce 2010 startoval v seriálu Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Championship, který je určen pro různé značky a typy britských sportovních vozů (Morgan, MG, Triumph, Jaguar, TVR, Lotus atd.) a je podporován společností Motoring Classics vyrábějící díly a doplňky pro klasická auta. Rovněž zde jsou vozy rozděleny do několika tříd podle objemu motoru a stupně úpravy. Letošní seriál obsahoval celkem 8 závodů (Brands Hatch, Oulton Park, Silverstone, Brands Hatch, Mallory Park, Silverstone, Cadwell Park, Snetterton), z nichž se do celkového hodnocení započítává 7 nejlepších výsledků. Já jsem absolvoval celkem 6 závodů, všechny jsem dokončil, takže mi jeden započítatelný výsledek chyběl. Nestartoval jsem v úvodních závodech sezony v Brands Hatch a v Oulton Parku. V celkovém hodnocení Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Challenge 2010 se mi podařilo zvítězit ve třídě A z 8 klasifikovaných jezdců a v absolutním pořadí jsem skončil na 3. místě z 62 klasifikovaných jezdců. Kompletní výsledky a další informace jsou uvedeny na oficiálních internetových stránkách www.thoroughbredsportscars.net.

Oba dva výše uvedené seriály jsem absolvoval s vozem Morgan 4/4 Competition disponujícím motorem Ford o objemu 1600 ccm a hmotností 800 kg. Tento závodní vůz, který byl veřejnosti poprvé představen v sezoně 2009, vychází ze silniční verze Morgan 4/4 Sport a byl mi poskytnut partnerským týmem Richarda Thorna, jenž měl na starosti také jeho celoroční přípravu. Výjimku tvořil pouze úvodní závod Aero Racing Morgan Challenge ve Snettertonu, ten jsem absolvoval ještě s vozem Morgan 4/4 „Pearl“ stejného týmu, který jsem používal v tomto seriálu v roce 2009.

V plánu pro sezonu 2011 mám opětovně starty na britských ostrovech a to jak v seriálu Aero Racing Morgan Challenge tak i v Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Championship. Jezdit bych měl se stejným typem vozu jako letos a ve stejných třídách jako letos. Toto jsou základní podmínky tovární podpory, která mi byla nabídnuta na základě výsledků letošní sezony a spočívá v poskytnutí nového vozu Morgan 4/4 Competition do mého vlastnictví za velmi výhodných individuálních podmínek včetně ceny. Tento nový vůz by měl být připraven k převzetí začátkem roku 2011 s tím, že jeho celoroční přípravu bude mít na starosti opět partnerský tým Richarda Thorna.

Dále plánuji v sezoně 2011 návrat opět po roce na italské okruhy, kde jsem startoval již v letech 2007 v Italian Prototype Serie a 2008 v Campionato Italiano Prototipi s prototypem Lucchini SR2 a v roce 2009 v seriálu Coppa Italia určeného pro cestovní a GT vozy s Morganem Roadster. Právě do seriálu Coppa Italia bych se měl vrátit a to se stejným vozem Morgan Roadster (postaven dle technického předpisu seriálu Morgan Challenge), avšak oproti roku 2009 značně upraveným a to především v oblastech zvýšení výkonu jeho třílitrového motoru Ford a zvětšení brzd. Předpokládaný kalendář seriálu Coppa Italia 2011 by měl obsahovat 9 závodů na nejrůznějších italských okruzích.

Druhou částí návratu na italské okruhy, avšak tentokrát do nového seriálu, by měl být start v Campionato Italiano Auto Storiche. Jedná se o italské okruhové mistrovství historických závodních automobilů, jehož kalendář bývá obvykle složen z pěti hodinovek, jedné dvou a jedné tříhodinovky s možností střídání dvou jezdů (pouze u tříhodinovky je střídání jezdců povinné). Pro tento seriál mám připravený zcela nově repasovaný vůz Morgan +8 Roadsport z roku 1970, který je osazen tříapůllitrovým motorem Rover a je postaven dle technického předpisu Mezinárodní automobilové federace FIA a zařazen do periody G (vozy z let 1966-1971).

Kromě výše uvedených akcí existují ještě úvahy o startu v některém z vytrvalostních závodů (Silverstone, Misano, Vallelunga) samozřejmě s Morganem a zcela se v příští sezoně nedá vyloučit ani návrat za volant sportovního prototypu v podobě startu v některém ze závodů italského šampionátu. Celý tento plánovaný program bude časově velmi náročný a pravděpodobně nebude ani teoreticky možné absolvovat beze zbytku všechny jeho dílčí části.

Až počátkem příštího roku po zveřejnění všech termínových kalendářů bude možné odhalit případné termínové kolize a následně sestavit konkrétní závodní program na celou sezonu 2011. Jeho definitivní podoba však bude tvořena až v jejím samotném průběhu a to především s ohledem k aktuálnímu pořadí a bodovému stavu v jednotlivých seriálech.

Aktuální informace a výsledky budou i v roce 2011 k dispozici na www.mp-morgan-racing.eu .



Michal Pavlík

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu