Vyhledávání

Morgan Challenge : Pavlíka vyřadila v Thruxtonu banální závada, zámek kapoty.

Pavlíka vyřadila v Thruxtonu banální závada

Hodně roztrpčený se vrátil ze sedmého pokračování letošního britského seriálu Morgan Challenge na okruhu v Thruxtonu brněnský jezdec Michal Pavlík. I když měl ambice na vítězství ve své skupině a rozšíření současné bodové sbírky, ze hry jej vyřadil špatně seřízený zámek kapoty.

Přitom jej k optimismu naladil nejlepší kvalifikační čas ve skupině. Na okruhu v Thruxtonu Pavlík startoval poprvé a teprve v tréninku se seznamoval s najetím optimální stopy.

Brněnskému jezdci vyšel i start do závodu, v rychlém sledu předjel tři soupeře. V šestém kole se dotáhl na automobil z vyšší objemové třídy do 3500 ccm, který jej brzdil v útoku na lepší umístění.

"V šikaně jsem se pokusil tohoto jezdce předjet. Dostal jsem se na obrubník lemujícím trať. Vůz párkrát nadskočil a náhle se otevřel levý kryt motoru," popsal inkriminovaný moment Pavlík. Vůz s otevřenou kapotou začal na rovince nabírat vzduch a jezdec ztrácel kontrolu nad situací. "Musel jsem zajet do boxu. Dále v závodě už nešlo pokračovat, závada se nedala rychle opravit. Zámek byl špatně seřízený, chyběly v něm závlačky. A řemen na přichycení, který často používají Britové, bohužel chyběl," dodal Pavlík.

Ke zlepšení zkažené nálady mu nepomohlo, že se mu přišli mechanici pronajatého vozu pětkrát omluvit. Brněnský jezdec v tuto chvíli zachoval kamennou tvář anglického gentlemana s reakcí: "Takový je motoristický sport."

Sportovně vzal na sebe spoluvinu, i když jej do této situace nedostala jeho jezdecká chyba. "Zřejmě situaci způsobila moje předcházející havárie začátkem května v britském Oulton Parku, kde jsem po výjezdu z trati narazil do pneumatik. Mechanici při opravě patrně vůz špatně seřídili. Tak jako udělá chybu jezdec, může podobně chybovat i tým," vysvětlil Pavlík.

"Na každé situaci se dá najít i pozitivní moment. Znám okruh v Thruxtonu. A příští rok, kdy pojedu se silnějším autem, to bude moje výhoda. Časy z tréninku nebyly špatné," myslí si brněnský pilot, kterému se trať v Thruxtonu líbí.

"Uprostřed okruhu je letiště, na kterém je spousta menších letadel soukromníků. Počasí bylo na rozdíl od České republiky krásné, do závodu zasáhlo 25 vozů. Trať je široká, připomíná mi Silverston," řekl Pavlík.

Do konce seriálu už zbývají pouze tři závody. Příští je na programu 13. a 14. srpna právě v Silverstonu a Pavlík se chystá napravit na tomto okruhu poslední bodový výpadek.

 


Jiří Pošvář

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu