Vyhledávání

Mostecká tříhodinovka : Opět zlaté AUDI DTM !!

Mostecká tříhodinovka : Opět zlaté  AUDI DTM  !!

Po dvou prvních místech z Hungaroringu si AUDI A4 DTM v barvách BRT v sobotu v Mostě vyjelo třetí zlato v řadě. Vítězství trojice Milan Maděryč, Peter Terting a Tomáš Kostka ve tříhodinovém vytrvalostním závodě je velkým triumfem a znamená pro tým jasný hattrick. Tým tak v úvodu sezóny významně zabodoval a buduje si solidní pozici v celkovém hodnocení šampionátu.

Počasí, které v pátek v Mostě všechny tolik potrápilo, se v sobotu po dopoledních deštích konečně umoudřilo. Tříhodinová vytrvalostní bitva se po startu odvíjela podle připravené taktiky. Tomáš Kostka, který závod rozjížděl a startoval z první řady na roštu, nechtěl zbytečně riskovat.

Nenechal se vyprovokoval a Mückeho se po letmém startu nepokoušel atakovat, ale vytrvale ho stínoval. A zatímco německý pilot na konkurenčním mercedesu zvolil hned od začátku skutečně brutální styl, Kostka na AUDI jel velice stabilně a zajížděl naprosto vyrovnané časy. Po jedenáctém kole zajel vedoucí Mercedes do boxů s poruchou brzd. Kostka se tedy ujal vedení a v určeném čase předal stroj Peteru Tertingovi. AUDI A4 DTM v barvách BRT bylo stále na čele i ve druhé hodině závodu a Tertingovi se podařilo stále zvyšovat náskok před soupeři.

Druhý Mercedes od konkurence se stále propadal a po dvaapadesáti kolech skončil v boxech s poruchou převodového ústrojí i on. Neznamenalo to ovšem nic v tom smyslu, že by zbytek závodu mohl být pro BRT jen sváteční vyjížďkou. Soupeři s rychlými vozy Porsche tlačili dál. Mezitím už zase Petera vystřídal Tomáš. Také závěrečnou část závodu, kdy vůz pilotoval Milan Maděryč, sledoval celý tým s napětím.

Dokonale zvolená strategie zastávek v boxech, střídání jezdců, přezouvání i tankování však nakonec přinesla ovoce. Po třech hodinách proletěl Milan Maděryč vítězně cílem a týmový stroj AUDI za sebou měl rovných 108 kol mosteckého okruhu. Mimochodem, právě v ten moment se znovu rozpršelo...

"Všechna práce při testování a přípravě se zkrátka vyplatila," řekl pod stupni vítězů šťastný Milan Maděryč. "Ten závod byl od začátku obestřen otazníky okolo volby obutí, protože nebylo jasné, zda zase nezačne pršet. Nakonec se to celé dalo odjet na suchých gumách. Auto bylo skutečně skvěle připraveno, jezdci byli perfektní a přálo nám štěstí.

Vlastně jsme vedli po valnou většinu závodu. U Mercedesů měli problémy, to se nedá nic dělat. Byli hodně motivovaní, ale nepomohlo jim ani to, že proti nám nasadili dvě auta a dokonce dva piloty z F1. Možná by se dalo říct, že Mercedes chtěl uštvat AUDI a dopadlo to opačně," usmíval se Maděryč.

"Svědčí o tom i to, že když odstupoval druhý Mercedes, jeho ztráta už byla hodně výrazná," dodal. Pochvaloval si i spolupráci s Peterem Tertingem, který spolu se svým otcem přinesl týmu mnoho nových poznatků.

"Peter je skvělý jezdec a nás těší, že u nás byl spokojen. Jeho otec navíc pracuje u Audi Sport Teamu Abt, což je vlastně vývojová základna továrního oddělení značky AUDI. Myslím, že jsme zase mnohem moudřejší a máme dobře našlápnuto do dalších závodů," řekl Milan Maděryč.

Sám německý pilot, stejně jako po pátečních testech, nešetřil chválou na adresu týmu i auta. Závod ho prý rozhodně potěšil.

"Samozřejmě se mi to hodně líbilo. Tomáš to skvěle rozjel a já jsem potom tlačil dál, abychom zvyšovali náskok před ostatními," líčil Terting. "Mosteckou trať jsem neznal, v České republice jsem zatím jezdil jen v Brně při WTCC. Ale moc se mi to tu líbí, trať má hezky vyvážený profil, rychlé úseky se hezky střídají s technickými. Rád bych se sem ještě vrátil," řekl německý pilot těsně před nasednutím do auta. Míří totiž na německý Lausitzring, kde bude při zítřejším podniku DTM fungovat u týmu Abt jako Taxi Driver.

Třetí mušketýr vítězného tria BRT, Tomáš Kostka, jen potvrdil slova svých kolegů o dobře připravené technice i taktice. "Celou dobu bylo pochopitelně těžké hlídat prostor okolo sebe kvůli velkému množství výrazně pomalejších aut. Některé jsem předjel znovu už po dvou kolech," líčil Tomáš, který během svého druhého úseku závodu zajel také nejrychlejší čas vozu AUDI v hodnotě 1 minuta 30,468 sekundy, což je jen o desetinu pod nejrychlejším kolem, kterého dosáhl při zběsilém začátku jízdy přemotivovaný Mücke. "Ano, je to skutečný hattrick a jsem šťastný, že jsem se na něm mohl podílet," přiznal Kostka.

"Je to pro nás pochopitelně velký den," vzal si slovo ještě manažer týmu Petr Najman. "To vítězsztví určitě nebylo samozřejmé. O mnohém svědčí fakt, že deset minut po závodě jsme dostali telefonát s velkou gratulací od našich přátel a spolupracovníků z továrního oddělení Audi Sport. Zkrátka vědí o nás, berou naše výkony s plnou vážností a radují se s námi logicky i z úspěchů," dodal Najman.

Mostecký víkend bude zakončen nedělním sprintem. Také v něm bude BRT usilovat o nejvyšší příčky...

PR

www.brt.cz  

 

Fotogalerie

Mattias Ekström s Audi A4 opět šampionem DTM 2007, foto Audi

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu