Vyhledávání

Motorsport bude pro BMW i nadále velmi významný. V plánu je rozšíření aktivit !!

Motorsport bude pro BMW i nadále velmi významný. V plánu je rozšíření aktivit !!

BMW Motorsport.  Budoucnost programu v motorsportu.

Motorsport bude pro BMW i nadále velmi významný. Automobilka v tomto směru plánuje rozšíření svých aktivit. BMW výrazně posílí své působení v závodech cestovních vozů. Minulý víkend bylo dosaženo dohody s promotérem DTM a pokud budou splněny některé podmínky, na jejichž uskutečnění ITR v současné době pracuje, BMW Motorsport se začne připravovat na vstup do DTM v roce 2012. Finální rozhodnutí bude učiněno v průběhu letošního roku.

Nasazování BMW M3 GT2 ve vytrvalostních závodech je dalším důležitým pilířem budoucího programu. Stejně jako v letošní sezóně, bude i v roce 2011 BMW nasazovat M3 GT2 do různých typů závodů.

Pro rok 2011 BMW vyvíjí nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva, který bude možné použít v šampionátech, jež se pojedou podle nových regulí pro třídu Super2000 – jako například Mistrovství světa cestovních vozů (WTCC). Zároveň se vyvíjí nový vůz, který v budoucnu nahradí úspěšný model 320si. O tom, jak přesně bude vypadat zapojení BMW do WTCC po roce 2010, se rozhodne koncem roku.

Součástí plánu zůstává také zákaznický program. BMW bude i nadále vyvíjet atraktivní závodní vozy, jako je v současnosti například BMW Z4 GT3.
V budoucnu budou nejúspěšnější privátní jezdci oceněni v rámci programu BMW Sports Trophy. Řadu let už automobilka vychovává mladé talenty ve Formuli BMW, což znamená, že nabídne i komplexní tréninkový program pro mladé jezdce. Mario Theissen k tomu říká: „Fakt, že sedm pilotů, kteří v minulosti prošli Formulí BMW, dnes závodí v F1, mluví sám za sebe. To je také důvod, proč budeme s programem pro mladé jezdce pokračovat i po roce 2011. V následujících měsících upřesníme, jakou formou to bude.“
BMW má v závodění s cestovními vozy dlouhou a úspěšnou historii. Už od 60. let je motorsport nedílnou součástí budování pověsti značky. Piloti BMW slavili celkem 12 titulů mistra Evropy s BMW 2002, BMW 3.0 CSL a BMW 635 CSi. Třešničkou na dortu je vítězství Volkera Stryceka s BMW 635 CSi v premiérové sezoně DTM v roce 1984. BMW M3 se poprvé na závodních tratích objevilo v roce 1987 a okamžitě se stalo neporazitelným závodním vozem. Roberto Ravaglia se stal mistrem světa, Winni Vogt mistrem Evropy a Eric van de Poele zvítězil v DTM.

Po titulu mistra Evropy v roce 1988 dal roku 1989 Roberto Ravaglia BMW zatím poslední titul v DTM. BMW v DTM získalo 49 vítězství, 30 pole positions a 64 nejrychlejších kol v závodě. Do roku 1992 včetně dobyli piloti BMW M3 přes 1500 vítězství a více než 50 mezinárodních titulů. To z BMW M3 E30 činí nejúspěšnější závodní cestovní vůz v celé historii motoristického sportu.


Kateřina Cmuntová, PR, BMW Group CZ, Tel: +420 225 990 052,

 

PR

 

Fotogalerie

Jarní Brno 2010 a pozlacený tým Šenkýř Motorsport, foto týmu

foto týmu P.Frýba a sportfoto.sk

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu