Vyhledávání

Na okruhu ve francouzském Le Castellet se českému jezdci Janu Charouzovi při testech F2 dařilo

Jan Charouz se při druhých testech GP2 přiblížil špičce - (12.11.2009)

Jan Charouz absolvoval ve dnech 10. a 11. listopadu druhé oficiální testování formule GP2. Na okruhu Paula Ricarda ve francouzském Le Castellet se českému jezdci poměrně dařilo. Ve srovnání s prvními testy, které se uskutečnily v říjnu ve španělském Jerezu, dokázal Jan zrychlit a přiblížil se špičce startovního pole.

Vítěz Le Mans Series 2009 a šampión formulového seriálu F3000 Formula Masters 2006 se na druhé testování GP2 Series s monopostem mistrovské stáje ART Grand Prix důkladně připravoval, ať už šlo o zvýšení fyzické kondice či obnovení návyků spojených s řízením monopostů. Jan Charouz se poslední tři roky věnuje především vytrvalostním závodům sportovních vozů a jak sám zjistil na počátku října v Jerezu, řízení sportovního prototypu a formule GP2 se diametrálně liší a jízda s oběma zmíněnými vozy klade na jezdce zcela rozdílné nároky.

V Le Castellet přivítaly jezdce ideální podmínky a jak v úterý, tak ve středu proběhly tréninky za příjemného a slunečného počasí. Jan Charouz si po oba dny zvykal na chování monopostu a postupně zrychloval. Dosahované časy jasně prokázaly, jak velký kus práce mladý český jezdec v průběhu posledního měsíce udělal. Zatímco při svém prvním svezení s monopostem seriálu GP2 ve španělském Jerezu ztrácel na nejrychlejší více než dvě sekundy na kolo, ve Francii se Janův odstup pohyboval už kolem jediné sekundy na prvního, od dalších jezdců jej dělilo přibližně půl vteřiny.

Jan Charouz: „Musím říct, že jsem s průběhem testů tentokrát docela spokojený. Mám pocit, že se postupně učím, i když to pro mě bylo stále dost těžké. Nejtěžší je brzdění. Musím si zvyknout na to, že se s formulí brzdí až do poloviny zatáčky a zatáčí se při brzdění. Na to jsem nebyl zvyklý. Jsem rád, že se můj odstup od špičky snížil, ale stále se musím učit. Stejně tak musím pokračovat na fyzické přípravě. Sice jsem před druhými testy udělal kus práce, ale cítil jsem, že v tom musím ještě pokračovat. Doufám, že budu mít brzy příležitost znovu se svézt s vozem GP2 nebo s podobnou formulí.“

Antonín Charouz, manažer: „Musím říct, že tentokrát jsem hodně spokojený. Při prvních testech v Jerezu to nebylo vůbec dobré, protože Honza se do formule vrátil po třech letech, vůbec nebyl zvyklý brzdit levou nohou. Celkově to byl velký skok, protože ovládání sportovního prototypu je naprosto odlišné. Před dalšími testy Honza potrénoval, což přineslo výsledky. Já jsem byl zvědavý na srovnání Honzy s Julesem Bianchim, kterého považuji za velký talent a o němž si myslím, že bude brzy tak dobrý jako Vettel.

Ve středečním dopoledním tréninku byl Honza jen o 14 setin sekundy pomalejší, což je skvělé, navíc se mu podařilo porazit i Josefa Krále, který ve formulích dosahuje skvělých výsledků a v Abu Dhabi dokonce vybojoval v závodě GP2 třetí místo. Víme, že před námi není jednoduchá cesta, ale Honza ukázal, že to jde. Záleží jen na něm. V Le Castellet si vysloužil i pochvalu od lidí z týmu. Odpoledne měl trochu smůlu, když mu v rychlém kole dvakrát vjel do cesty některý ze soupeřů, jinak mohl být dosažený čas ještě lepší. I tak ale můžeme být spokojení.“

PR

BPA

 

UŽITEČNÉ ODKAZY


Oficiální internetové stránky týmu ART Grand Prix www.art-grandprix.com
Oficiální internetové stránky GP2 Series www.gp2series.com
Oficiální internetové stránky okruhu Paula Ricarda www.circuitpaulricard.com
Oficiální internetové stránky Jana Charouze www.jan-charouz.cz
Oficiální internetové stránky BPA sport marketing www.bpa.cz

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu