Vyhledávání

Na Pole Position Ocupu Matějovský, překvapili i nováčci

Sobota se na Autodromu Most jako obvykle odehrála ve znamení kvalifikačních tréninků. Podle očekávání pro sebe Pole Position získal Michal Matějovský. Druhý bude startovat Michael Vorba a třetí nováček Aleš Jirásek. Startovní podnik jedenáctého ročníku Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu je v plném proudu.
 
Už v ranní volné jízdě bylo na co koukat, jelo se totiž na vodě. Nejlépe zajel Erik Janiš před Janem Dostálem a nováčkem Ivanem Urbanem. V oficiálním měřeném tréninku se jelo už na osychající trati a všichni startovali nejdříve na mokrém obutí. Jak se ale vyjížděla voda z ideální stopy, postupně všichni přezouvali na slicky. V některých pasážích mostecké trati se ale ještě držela voda a docházelo tady k neuvěřitelným situacím.
 
Výlety z trati a hodiny provázely skoro každé kolo. Nikdo naštěstí nepřišel k žádné újmě a nejlepší kolo se podařilo slovenskému pilotovi Ivanu Urbanovi. Jen několik desetinek za ním zaostali druhý Janiš a třetí Vorba. Také čtvrté místo patřilo jezdci ACA Autocentrály Janu Dostálovi. Matějovský, Brejla, Gottwald, Pál, Vršínský a Jirásek, tak znělo pořadí na dalších místech do první desítky.
 
Vyjmenovaní jezdci se pak v opačném pořadí připravili na konci boxové uličky a jeden po druhém startovali do ostrého kola. Nejlepší se povedlo Michalu Matějovskému. Kolo o tři desetiny pomalejší se podařilo druhému Michaelu Vorbovi. Třetím místem překvapil Aleš Jirásek. Čtvrtý skončil Janiš, pátý Brejla, šestý Dostál, sedmý Vršínský, osmý Gottwald a devátý Pál. Favorizovaný Urban chyboval a s časem přes dvě minuty skončil desátý.
 
Velice zajímavé bylo slyšet názory pilotů, kteří se na startovní pohárový podnik vesměs velice těšili. „Pro mě je to hodně nové, i když nějaké okruhové zkušenosti mám z předchozích let, kdy jsem jezdil s fabií. Pohárová octavia je jiná a pořád se učím,“ nechal se slyšet nováček Jirásek. Michael Vorba, který se vždy profiloval spíše jako formulový jezdec, zase přemýšlel o odlišnosti cestovního vozu a monopostu.
 
Loni jsem se s autem hodně pral, ale už jsem snad přišel na odlišnost jízdního stylu, který je tu potřebný,“ vysvětlil. Erik Janiš ještě před týdnem závodil v zahraničí se supersilným lamborghini a přiznal, že má problémy adaptovat se na odlišný vůz. „Asi je jasné, že akcelerace, brzdy a stabilita jsou tu úplně jiné. Na druhou stranu jsem rád, že v poháru startuji, protože ty vyrovnané boje a jízda v chumlu nabízejí opravdu hodně adrenalinu,“ řekl Erik.
 
Vyloženě dobrou náladou hýřil Ivan Vršínský. „Vrátil jsem se po dvouleté pauze a baví mě to. Nejsem pod tlakem a užívám si,“ chlubil se jezdec, který se v první desítce držel bez problémů a v Super Pole si ještě polepšil z devátého na sedmé místo.
 
Dva nedělní ostré závody budou tedy určitě zajímavé. Oproti očekávání v kvalifikacích příliš nezabodovaly dívky. Laura Hájková zajela patnáctý a Michaela Pešková sedmnáctý čas. Na oficiální rozpravě ovšem zazněl apel na jezdce, aby se k nim v závodech chovali rytířsky. Debata byla  i o novince v předpisu, kdy jezdec smí na víkend mít jen deset suchých pneumatik. „Nezbude, než se k obutí chovat ohleduplně a šetřit ho. Podmínky mají všichni stejné,“ dodal Peter Novosad z Matador Motosportu.
 
Po ranním warm upu jezdci odstartují do prvního závodu na 17 kol v 10,30 a odpolední druhý boj bude zahájen ve čtvrt na čtyři.
 
 
(12.5. 2007)
 

Fotogalerie

Tým Roberta Šenkýře na Jarní ceně Brna 2007

foto archiv týmu, P. Frýba

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu