Vyhledávání

Nejrychlejším v kvalifikaci na poslední závod Octávia cupu Petr Fulín

Nejrychlejším v kvalifikaci na poslední závod Octávia cupu Petr Fulín

Nejrychlejší v závěrečné kvalifikaci byl Petr Fulín


Petr Fulín vyjel do kvalifikace mezi prvními, časomíra mu zaznamenala jen dvě kola a potom jezdec zastavil. Navzdory tomu jeho pozici už nikdo ze soupeřů neohrozil, přestože většina z účastníků závěrečného pohárového podniku se snažila zajet co nejlepší čas do posledního okamžiku. Fulín byl jediný, kdo jeden okruh absolvoval v čase pod dvě minuty a třiadvacet vteřin.

"Že jsem vyhrál kvalifikaci, mě hodně potěšilo. Našli jsme nové nastavení pneumatik pro zajetí nejrychlejšího kola a přitom není třeba provádět jiné přenastavování tlumičů a podvozku. Nejsem ovšem úplně ve formě, beru antibiotika, proto jsem také absolvoval jen jedno rychlé kolo a pak zajel do boxů. Nechtěl jsem se víc unavovat, šetřím síly a energii na zítřejší závody," vysvětlil Petr Fulín, nad jehož účastí visel do poslední chvíle otazník. "Nejistý byl můj start hlavně ze zdravotních důvodů, ale náš tým bojuje o vítězství v klasifikaci Poháru soutěžících a u toho nemůžu chybět, musím mu pomoci," uvedl dále Fulín.

Polák Mateusz Lisowski, který je leaderem průběžného pořadí pohárové klasifikace jezdců, po závodní dráze brněnského automotodromu také nekroužil dlouho. Absolvoval jen čtyři okruhy, přičemž se na druhé místo vyhoupl hned ve druhém měřeném kole. Následně vyčkával, ale už neměl důvod vyjet znovu na trať, aby svůj čas ještě vylepšil. "Auto fungovalo, jak jsem potřeboval. Myslím, že jsem měl ještě rezervu na zrychlení, ale nebyl důvod se o to pokoušet. Druhá pozice na startu je dobrá. Hlídal jsem si hlavně Doška, se kterým bojuji o celkové prvenství, ale ten byl ve výsledcích dost vzadu," vypověděl po kvalifikaci Lisowski.

Třetí Jiří Jupa se naopak snažil zrychlit a vylepšit svůj výsledek do posledních okamžiků. "Ale nešlo to. Po volných trénincích jsem byl spokojen, jak auto fungovalo, jenže v kvalifikaci se mi nelíbilo chování přední nápravy. Nezatáčelo to, jak bych chtěl," postěžoval si Jupa.

Velmi potěšen byl obsazením čtvrté pozice Daniel Skalický. "Takhle pěkně vysoko jsem to nečekal, to je krásné," radoval se jezdec, ale zároveň upozornil na sestavu soupeřů ve výsledcích za ním. Většina z nich společně s Danielem Skalickým a Jiřím Jupou svede souboj o celkový bronz nebo dokonce o stříbro. "Jak se tak dívám, mám hodně hladových krků za sebou, takže po startu to bude asi pořádná mela," poznamenal s úsměvem Skalický.

Pátý Aleš Jirásek za čtvrtým místem zaostal jen o osmadvacet tisícin vteřiny, o šestadvacet setin sekundy byl pomalejší šestý František Došek. "Ještě jsem se pokoušel zrychlit v závěru kvalifikace, ale nebyla šance zlepšit čas. Bylo dost teplo a v zatáčkách se přední kola hrnula a nechtěla zatáčet," řekl Došek.

Před závěrem kvalifikace na sedmou pozici poskočil Miloslav Kárný a na osmé místo odsunul Slováka Patrika Nemce. Na devátou příčku přitom klesl Milan Vaňkát, jehož výsledek poznamenaly technické problémy. "Porouchal se kloubek na řadícím mechanismu a zrovna v nejrychlejším kole. Skoro třetinu celého okruhu jsem nemohl řadit a tak jet rychleji. Motor jsem točil až do omezovače. Ztratil jsem tím asi čtyři desetiny vteřiny. Je skoro zázrak, že je to tak malá časová ztráta, ale ve výsledcích jsem mohl být podstatně výše. Bohužel opravit závadu se podařilo až před koncem kvalifikace a už nebylo možné pokusit se ještě výsledek vylepšit," vysvětlil Kárný.

Desátý v kvalifikaci skončil Chorvat Tiki Ivoševič a jen o jednu setinu sekundy pomalejší byl jedenáctý Jiří Gottwald následovaný Lucií Panáčkovou. Další z letošních pohárových debutantů Polák Adam Nowacki se zařadil na čtrnáctou příčku za Bohumila Pfeifera.

Zítra první pohárový závod startuje v 11.20 hodin, druhý a zároveň poslední letošní závod začíná v 15.20 hodin.



TZ ČOP Octávia Cup

PR

 

Fotogalerie

Jarní Most 2009, O cup objektivem Víti Klígla

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu