Nově korunovaný mistr světa Sebastian Vettel dnes získal své desáté letošní vítězství
VETTEL ZÍSKAL SVÉ PRVNÍ VÍTĚZSTVÍ PO KORUNOVACI DVOJNÁSOBNÝM ŠAMPIÓNEM.
Jeongam, 16. října 2011 –Nově korunovaný mistr světa Sebastian Vettel dnes získal své desáté letošní vítězství ve velké ceně. Do vedení se dostal po startu z druhé pozice již v prvním kole a díky správné strategii dokázal udržet první místo až do samotného konce závodu. Dnešním vítězstvím získal šanci vyrovnat rekordních 13 vítězství v jedné sezóně, kterých dosáhnul Michael Schumacher. Díky třetímu místu Vettelova stájového kolegy Marka Webbera dnes Red Bull Racing získal i druhý titul v šampionátu konstruktérů v řadě za sebou. Vettelovo vítězství je současně 25. vítězstvím stáje Red Bull Racing.
Korejský závodní víkend odstartoval deštivým pátkem. Týmy proto měly k dispozici jen jedinou hodinu sobotního volného tréninku, aby otestovaly chování obou typů hladkých pneumatik při rozdílných zatíženích monopostů ještě dříve, než nastoupí do kvalifikace a dnešního závodu. Díky tomu stály před řadou týmů některé nezodpovězené otázky ještě v době, kdy jejich monoposty dnes najížděly na startovní rošt. V Koreji se při tom jednalo o vůbec první start do závodu za suchých podmínek, neboť loňská velká cena byla odstartována za zaváděcím vozem.
Jezdci stáje Red Bull Racing Sebastian Vettel a Mark Webber zvolili ve včerejší kvalifikaci neobvyklou strategii, neboť všechny kvalifikační segmenty absolvovali pouze za použití superměkkých pneumatik P Zero Červená. Tím si ušetřili pro vlastní závod své měkké pneumatiky P Zero Žlutá. Stáje McLaren a Ferrari se naproti tomu rozhodly ušetřit pro závod maximální možné množství superměkkých pneumatik P Zero Červená. Všichni jezdci, kteří dokončili závod, zvolili strategii dvou zastávek v boxech s výjimkou dvojice pilotů stáje Sauber, Kamuje Kobajašiho a Sergio Péreze, a rovněž pilota týmu HRT Vitantonia Liuzziho. Tito tři jezdci navštívili své boxy třikrát.
Vettel použil ve svých prvních dvou úsecích závodu superměkké pneumatiky a pro úsek závěrečný pak přezul na pneumatiky měkké. Závod vyhrál s náskokem 12,0 s a nevyužil přitom ani všechny své přidělené sady pneumatik. Webber dokončil závod na třetím místě, přičemž po celý závod bojoval s Lewisem Hamiltonem. Brit odstartoval z prvního místa na roštu a nakonec dojel jako druhý. Od svého vítězství ve Velké ceně Německa se tak poprvé postavil na stupně vítězů. Jezdce na druhém až pátém místě dělily v Koreji pouhé čtyři sekundy. Pilot stáje Torro Rosso Jaime Alguersuari vyrovnal sedmým místem svůj prozatím nejlepší výsledek. Španěl přitom použil obdobnou strategii jako Vettel: první dva úseky odjel na superměkkých pneumatikách a poslední delší úsek na měkkých.
Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Přestože byla naše volba směsí pro tento závod záměrně poněkud odvážná a stáje měly díky pátečnímu počasí k dispozici poměrně málo dat, bylo brzy zřejmé, že superměkké pneumatiky vydrží více než deset kol. A to i na počátku závodu, kdy vozy jedou s plnými nádržemi. Za stejných podmínek pak měkké pneumatiky vydržely více, než dvacet kol. Stejně tak bylo brzy zřejmé, že povrch tratě se mění velice rychle a již po prvních zastávkách jsme věděli, že většina pilotů navštíví boxy pouze dvakrát. Původně jsme při tom očekávali, že většina jezdců absolvuje závod s třemi zastávkami. Týmy použily celou řadu různých strategií, ale nakonec se ukázalo, že jezdci byli schopni udržovat velmi dobré tempo na obou směsích. Vettel dokonce zajel v posledním kole rekordní čas na jedno kolo na měkkých pneumatikách. Nenaplnily se tak předpovědi některých lidí, kteří před závodem předpovídali čtyři zastávky a výraznou degradaci pneumatik během závodu. V neposlední řadě bych chtěl poblahopřát stáji Red Bull Racing k získání dalšího titulu v šampionátů konstruktérů, který získala po znamenitých výkonech v průběhu celé sezóny.“
Při Velké ceně Koreje byly letos naposledy použity superměkké pneumatiky Pirelli P Zero Červená. Během sezóny byly nasazeny také v Monaku, Kanadě, Maďarsku a Singapuru. Ve zbývajících třech závodech bude použita kombinace pneumatik z měkké a středně tvrdé směsi.
PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA KOREJE 2011
Vettel: SSU SSU (16) SN (34) 2
Hamilton: SSU SSU (15) SN (33) 2
Webber: SSU SN (14) SN (33) 2
Button: SSU SSU (13) SN (34) 2
Alonso: SSU SN (15) SN (37) 2
Massa: SSU SN (14) SN (34) 2
Alguersuari: SSN SSU (17) SN (37) 2
Rosberg: SSU SN (13) SN (27) 2
Buemi: SSN SN (14) SSU (36) 2
Di Resta: SSU SSN (11) SN (31) 2
Sutil: SN SSN (16) SN (35) 2
Barrichello: SSN SN (10) SN (31) 2
Senna: SN SU (13) SSU (30) 2
Kovalainen: SSN SN (13) SN (38) 2
Kobayashi: SN SSU (10) SSN (24) SSU (42) 3
Perez: SN SSN (16) SSU (36) SSU (53) 3
Trulli: SSN SN (12) SN (36) 2
Glock: SN SN (16) SSN (41) 2
Ricciardo: SN SN (16) SSN (41) 2
D’Ambrosio: SN SN (16) SSN (38) 2
Liuzzi: SN SN (1) SU (16) SSN (38) 3
Maldonado: SN SN (16) DT (22) SN (28) 3NC
Petrov: SSU SSU (14) 1NC
Schumacher: SSN SN (14) 1NC
První sloupec udává typ pneumatik, na kterých jezdec odstartoval.
S = měkká směs
SS = superměkká směs
N = nová směs
U = použitá směs
DT = penalizace průjezdem boxy
NC = neklasifikován
Poslední sloupec udává celkový počet zastávek v boxech.
Pirelli Tyre Press Office
ilustrační foto
Další fotografie 1 2