Vyhledávání

PCMO 2009: Bratři Hajdůškové se vrátili na závodní trať a po smůle s motorem se těší na Epilog

Bratři Hajdůškové se již těší na Epilog

To, co se však změnilo a to zásadně, jsou nové vačky z dílny Ing. Tomáše Mucka, krásné výfukové potrubí a nové sání, které nám mělo zvednout výkon, upravit krouticí moment z autokrosového na okruhový.

Díky ochotě našeho kamaráda Milana Kříže a společnosti Cross Speed z Pohořelic, dopravil luxusní Renault náš návěs ve čtvrtek do Brna, abychom poprvé nastartovali a vyzkoušeli vše, co jsme v průběhu jara a léta upravili.

První trénink měl tu čest zahájit Zdeněk, který se na přípravě auta podílel ze všech z nás nejvíce a jeho úkolem bylo otestovat zda vše brzdí, chladí, řadí apod. Vše fungovalo téměř dokonale a tak další trénink po mírných úpravách následoval na již zahřátých Dunlopech. Zdeněk bez tréninku a po roce kdy za volantem Tatry neseděl, zajel hned v několika kolech čas na hranici našeho rekordu, který je 2,08,8 min. což bylo velmi slibné. Naší radost však vystřídal smutek, když v posledních minutách tréninku zajel Zdeněk ke kraji dráhy a po dopravení Tatry do depa jsme zjistili vážně poškozený sedmý válec a blok motoru.

Poškození bylo tak velké, že ani rychlá akce s dojezdem do Kopřivnice pro náhradní díly by nebyla nic platná. Bohužel v poslední době dílů na závodní motor Tatra 4,3l je tak málo, že tým začal uvažovat i o změně značky motoru pro náš závodní speciál Tatra. Vzhledem k tomu, že neexistuje jakákoliv technická podpora při úpravách a vývoji motoru Tatra mateřským podnikem, pak připadají v úvahu motory BMW, Porsche nebo Americké motory s výkonem okolo 500k za poloviční peníze než stojí úprava motoru Tatra.

Vše špatné je k něčemu dobré, měli jsme možnost zjistit, že úpravy, které navrhnul Ing. Muck se osvědčily, a vůz se opět posouvá mezi špičku startovního pole. Do závěrečného šestihodinového závodu v Brně EPILOG 2009 chybí jeden měsíc. Pokud seženeme a stihneme upravit poškozený blok, zajistíme dostatek finančních prostředků a odzkoušíme vše tak, aby nám motor vydržel, rádi vás všechny na tyto excelentní závody zveme. Termín 18.10. 2009

O průběhu oprav vás budeme informovat.

Dodatečně bych rád poděkoval všem našim přátelům týmu za morální podporu a také účast na autodromu v Brně. Tatra klub Praha – Radek Žáček, Libor Kucharski a jejich tým, Ing. Ivan Hudec a samozřejmě táta a syn Horákové. Dík patří i našemu novému sponzorovi společnosti HUDECZEK z Albrechtic stejně jako lidem z firem Tona a lakovna Kolařík. Všem vám moc díííík.



Za Tatra 603 team

Standa Hajdušek

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu