Vyhledávání

Petr Fulín má za sebou přetěžký víkend s úspěchy hned na dvou pohárových frontách !

Petr Fulín má za sebou přetěžký víkend s úspěchy hned na dvou pohárových frontách !
TZ Petra Fulína
Seat Leon Supercopa - Nürburgring
 
Skvělá neděle Petra Fulína, v Supercopě je druhý
 
Petr Fulín má za sebou přetěžký víkend, ve kterém ale nakonec sklízel v neděli úspěchy hned na dvou evropských pohárových frontách. Nejprve se prosadil na Nürburgringu, kde při šestém podniku prestižní Seat Leon Supercopy po sobotním pátém místě, bral body za druhé místo, což plzeňského jezdce vyneslo na senzační druhou příčku celkové klasifikace. V podvečer pak s octavií stihl na mosteckém Autodromu dojet na stupně vítězů při domácím Eastern Europe Cupu.
 
Prvořadým cílem Petra Fulína bylo prosadit se na Nürburgringu, kde se rozhodovalo o dalších bodech v seriálu Seat Leon Supercopa. Jediný český zástupce byl před šestým podnikem osmidílného poháru na čtvrtém místě se šancí stát na medailových příčkách i po posledním závodě v říjnu na Hockenheimu. Při současné vyrovnanosti jezdeckého pole čekala Petra o to náročnější bitva.
 
Taktika na vodě
Už ve volném tréninku se ale projevily problémy s blokujícími se brzdami, které ovlivnily i výsledek kvalifikace. Petr zajel sedmý nejlepší čas, i když byl jen o pět desetinek sekundy pomalejší než vítěz Rakušan Dablander. V sobotu tak první závod sliboval opět velké drama. Před startem se rozpršelo, ale náročnější podmínky Petrovi v úvodu nahrály. Během úvodních tří kol se posunul na třetí místo. „Pak ale auto zvadlo, na předních kolech mi chyběl potřebný grip, a tak jsem raději pustil před sebe vedoucího jezdce Supercopy, domácího Erharta, a soustředil se na taktickou jízdu, kterou jsem si zajistil body za páté místo a současně první řadu na startu nedělného závodu“, řekl Petr.
 
Stupně vítězů a ještě druhý celkově

V neděli ráno se jelo na suchu a Petrovi start z vnitřní pozice do pravé zatáčky vyšel. Dablandera sice odsunul za sebe hodně tvrdě, ale ujal se vedení a první pozici dlouho držel. Rakušan jel ale s minimálním odstupem za ním. „Věděl jsem, že nesmím udělat sebemenší chybičku. Navíc třetí jezdil Erhart. Bohužel slabší stránkou Leonu je elektronika. Při jednom z posledních průjezdů šikanou před zatáčkou na cílovou rovinku, kde se jezdí hodně razantně přes obrubník, mi tam najednou místo trojky skočila dvojka a tím, jak vyletěly otáčky, se utlumilo turbo. V té chvíli, jako bych na trati zůstal stát a Dablander mě předjel. Zařadil jsem se ještě za něho a cílem projel druhý.

Přijít o vítězství tímto způsobem mne trochu mrzelo, ale na druhé straně jsem se dostal na druhé místo celkové klasifikace a to považuji za vynikající výsledek, o kterém se mi loni ani nesnilo. Samozřejmě je to dané obrovskou vyrovnaností prvních osmi jezdců. Tentokrát se nedařilo tolik Williamsovi s Weberem a naopak dopředu šel zkušený Marschall. Mezi mnou a šestým Slomianem je tak nyní rozdíl dvanácti bodů. Závěrečné dva podniky tak nabídnou neskutečné drama. Z mého pohledu by mohlo být výhodou, že se pojede nejprve v září na Oscherslebenu a pak finále v říjnu na Hockenheimu. Na obou okruzích se mi v poslední době dařilo. Bohužel auto není úplně v pořádku, ale oficiální testy budou až před Hockenheimem, takže o to větší výzva pro mne bude Oschersleben“, poznamenal Petr Fulín.

 
Nečekaně dramatický Most

Na stupních vítězů po nedělním závodě na Nürburgringu si to Petr moc neužil, protože rychle pospíchal se převléknout a co nejdříve usednout do auta. Před sebou měl šest set kilometrů do Mostu, kde v 17 hodin startovala druhá jízda Eastern Europe Cup pohárových octavií. Stihl to ještě s rezervou, ale postavit se musel do poslední řady dvaadvacetičlenného jezdeckého pole. Fanouškům tak předvedl skvělou podívanou, i když při souboji s Radkem Barešem, který se bránil zuby nehty, to pěkně jiskřilo. S pošramoceným autem přesto dokázal Petr dojet třetí.

„Přijel jsem udělat show pro fanoušky a zazávodit si. Po startu to ale šlo dopředu velice dobře a Tomáše Pekaře jsem už měl celkem blízko, když přišel souboj s Radkem Barešem. Že to bude tak tvrdé, jsem nečekal. Nejprve mě vyvezl v šikaně do kačírku, kde jsem si poškodil chladič a rozhodil geometrii zadní nápravy. V nájezdu na cílovou rovinku to pak vypadalo, že mě snad chce vyvést až na zeď, tak jsem už neuhnul a pneumatiky si o sebe škrtly. Jemu se svlékla, já dojel do cíle na prázdné, ale byl jsem třetí. Byl to pro mne zajímavý víkend a úspěšná neděle. V jeden den jsem stál na stupních vítězů na Nürburgringu i v Mostě. V EEC jsem sice přišel o první místo, ale hlavní je pro mne Supercopa. Souboj octavií vyvrcholí v září v Brně při Podzimní ceně, ale jestli budu startovat, se ještě uvidí. Jednak mám nabídku jet na Masarykově okruhu s ještě jiným a přiznám se, že i atraktivnějším vozem, a pak o pronájem octavie projevil zájem prostějovský Tomáš Kučera“, dodal Petr Fulín.

 

PR

Goodwill Media          
 
  
 

Fotogalerie

Petr Fulín úspěšný při Seat Supercopa 2011 na Nurburgringu

foto týmu Petr Frýba

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu