Vyhledávání

Petr Fulín potvrdil v úvodním závodě EEC na Hockenheimu pověst špičkového pohárového jezdce

EEC – Hockenheim - 1. závod
Vítězné tažení Petra Fulína 
Petr Fulín potvrdil v úvodním závodě pověst špičkového pohárového jezdce. Loni čtvrtý jezdec Seat Leon Supercopy vstoupil skvěle i do Eastern Europe Cupu. Ve společném souboji s jezdci Clio Cupu Bohemia, ve kterém ale oba poháry mají oddělenou klasifikaci, se plzeňský pilot po pátečním prvenství ve volném tréninku a pak v kvalifikaci dokázal prosadit i v absolutním pořadí úvodního sobotního závodu. Po napínavém průběhu nechal na sluncem rozpálené trati za sebou všechny soupeře a získal první vítězství nového poháru octavií. Druhým místem vstoupil do EEC Václav Brejla a třetí skončil Němec Daniel Milde.
 

Start z pole position Petrovi Fulínovi perfektně vyšel a první třetinu závodu postupně zvyšoval náskok v čele. Soupeři s vozy Clio, Švýcar Zumstein a Němec Wüst, byli ale na dohled a ve chvíli, kdy octavie začala mít problémy s pneumatikami, a Petr zvolnil, začala bitva. Ve dvanáctém kole v Sachs zatáčce se Zumstein na Fulína pověsil a vnitřkem šel nekompromisně dopředu. Octavie dostala ránu, ale Petr to ustál a druhé clio už před sebe nepustil. V dalším kole po čistém předjetí se vrátil do čela a s dostatečným náskokem si dojel pro vítězství v absolutním pořadí i v EEC.

„Moc hezký závod, pořád se něco dělo a souboj se Zumsteinem byl hodně dramatický. Dostal jsem slušnou ránu na levý bok a na pravé straně mám stopy po tom, kdy jsme ve stosedmdesáti o sebe párkrát ťukli. Ve druhé polovině bylo ale znát, že v tom horku toho pneumatiky mají dost a unavený začal být i motor octavie. S pneumatikami jsem to dnes podcenil, protože jsem tam nechal pláště z pátečního programu. Ale zabojoval jsem“, řekl Petr.

 
Nováček měl smůlu

Neméně dramatická bitva se odehrála o něco dál za Petrem, kdy bylo v sázce druhé místo mezi octaviemi. A bylo to drama. Výborný start měl z dvanácté pozice Tomáš Pekař. Prokličkoval se až na šestou příčku. Ve chvíli,, kdy se zdálo, že jeho útok bude pokračovat, motor octavie se v Sachs zatáčce ve čtvrtém kole najednou zastavil. “Jako kdybych vypnul zapalování. Motor prostě zhasnul. Tak jsem vyjel z tratě ven na trávu a auto odstavil. Škoda, protože start se mi podařil a cítil jsem, že mám na to si ještě polepšit“, řekl jeden z letošních favoritů, pro kterého to na Hockenheimu skončil až příliš brzy.  

Na druhém místě EEC se tak na chvíli ocitl dravý nováček, teprve patnáctiletý Tadeáš Šimeček. Se sedmnáctým kvalifikačním časem začínal uprostřed jezdeckého pole, ale propletl se chumlem závodníků zkušeně. Jenže v pátém kole v pravé zatáčce po startu dostal od jednoho clia ránu na přední kolo a skončil mimo trať. Auto navíc přestalo řadit, a tak Tadeáš závod nedokončil. „Nešel jsem do souboje, jel jsem venkem, jenže soupeř to v zatáčce nezvládl. Jinak auto fungovalo perfektně, šlo mi to, těším se na druhý závod“, řekl Tadeáš.

Dotřetice se na druhém místě mezi octaviemi ocitl Patrik Nemec. Slovenský jezdec měl v pátek velké problémy s nastavením auta a v kvalifikaci skončil až ve třetí desítce, jenže mechanici zapracovali a sobota byla o něčem jiném. Loni třetí jezdec poháru octavií hned po startu zaútočil a pomalu se blížil první desítce. „Konečně auto jelo podle mých představ, ale v polovině závodu už nastaly v tom horku problémy s pneumatikami a já už soupeře za sebou neudržel“, poznamenal Patrik, který cílem projel v hodnocení EEC čtvrtý.  Na druhé příčce ho v pátém kole vystřídal bojovný Němec Daniel Milde, který na domácím okruhu potvrdil své kvality a také motor jeho octavie se zdál na rovinkách v lepší kondici než Patrikův. Stříbrný stupínek ani on neudržel, ale v cíli byl spokojen. „Super, krásný závod, ale ve druhé polovině mě trochu přibrzdily technické problémy“, řekl Daniel, který finišoval třetí a poprvé stál na pohárových stupních.
 
Skvělá stíhací jízda Václava Brejly

Boj o druhou příčku ve finále nakonec zvládl nejlépe loňský pohárový vítěz Václav Brejla. V pátek měl smůlu, když musel vynechat kvalifikaci, protože mu ve volném tréninku „odešel“ motor. Nezbylo než přivést náhradní z domova. Mechanici měli večer napilno, ale po jedné hodině v sobotu ráno hlásili hotovo. Octavia byla připravena, a jak se ukázalo, opravdu dobře. Václav ovšem musel startovat do prvního závodu z posledního místa. Přesto věřil, že by to mohlo vyjít alespoň na páté místo v EEC. Nakonec překonal po skvělé stíhací jízdě sám sebe. V devátém kole předjel Mildeho a dostal se na druhou pozici a v cíli z toho bylo celkově osmé místo.

„Tak jsem si už dlouho nezazávodil. Nečekal jsem, že se dostanu do první desítky. Měl jsem sice dobrý start, kdy jsem předjel asi šest lití, ale pak začaly odcházet pneumatiky. Předjíždění proto nebylo snadné, ale vyšlo to. Asi nejtvrdším soupeřem z našeho kvarteta octavií Milde, Nemec, Trejbal a Šimeček, byl Patrik Nemec. V závěru to už bylo trochu trápení, ale mohl jsem si dovolit zvolnit. Před soupeři za sebou jsem měl už náskok. Skvělý výsledek a o to víc se těším na druhý závod, kdy budu ve čtvrté řadě“, doplnil Václav Brejla. Pátý skončil Ivan Trejbal, který měl třináctý nejlepší čas absolutně a třetí z octavií, ale úvod mu nevyšel podle představ. „Čekal jsem lepší výsledek, ale po startu to clia přede mnou doslova zašpuntovala a soupeři za mnou šli přese mne. Ale byl to hezký boj.“

Šestý dojel Václav Novák, který bojoval, neudělal chybu, ale mladší soupeři byli prostě dravější. Lumír Firla doplatil na technickou závadu. „Najednou mi blikla kontrolka tlaku oleje, na ukazateli zmizela i teplota vody, a tak jsem raději zastavil. Zřejmě došlo k chybě v elektrice“, dodal Lumír.

 
Hockenheim - ECC
Výsledky   - 1. závod (15 kol):
1.      Petr Fulín   (Vekra racing I)                30:25,137
2.      Václav Brejla (Auto Brejla)                    -32,301
3.      Daniele Milde (Vekra racing II)               -33,005
4.      Patrik Nemec (Automedia)                  -34,865
5.      Ivan Trejbal (Playboy Czech racing)    -37,677
6.      Václav Novák (Auto Brejla)               -1:35,332 
Závod nedokončili: Tomáš Pekař (Geus okna), Tadeáš Šimeček (Vekra racing I), Lumír Firla (Vekra racing II)
 
 
Goodwill Media      
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu