Vyhledávání

Petr Fulín si nedělní závod Seat Leon Eurocupu moc neužil, i když začal výborně

Petr Fulín si nedělní závod Seat Leon Eurocupu moc neužil, i když začal výborně

 TZ Vekra racing team
Petr Fulín na Eurocupu v Brně

Ruský bodyček zastavil v Brně Petra Fulína ve druhém kole

Petr Fulín si nedělní závod Seat Leon Eurocupu moc neužil. Po výborném startu z druhé řady se sice dostal na druhé místo, ale ve druhém kole při Petrově čistém pokusu o předjetí vnitřkem levé zatáčky vedoucího Rusa Alexeje Dudukala mu to soupeř nekompromisně zavřel. Ránu odneslo pravé kolo a závod pro Petra skončil.

Po pátém místě v prvním sobotním závodě Eurocupu, startoval Petr v neděli z druhé řady. Začal perfektně. Z první zatáčky vyjel jako druhý a držel se v těsném závěsu za vedoucím Rusem Dudukalem. Petr byl rychlejší, soupeř ho viditelně brzdil, a tak bylo jen otázkou času, kdy ruského jezdce zkusí předjet. Ve druhém kole se ho na „stadionu“ pokusil „vybrzdit“, ale ve chvíli, kdy Petrovo pravé kolo už bylo na úrovni předních dveří soupeře, Rus to Petrovi zavřel. Pravé přední kolo Petrova Leonu dostalo tvrdou ránu a díl, který drží odklon kola, náraz nevydržel. Je ironií, že Rus nakonec závod s dostatečným náskokem vyhrál.

Po závodě Petr Fulín řekl:
„Jel jsem na starých pneumatikách, a tak mi bylo jasné, že pokud chci bojovat o přední umístění, musím si v úvodu vytvořit náskok. Po dvou, třech kolech by už pneumatiky nemusely fungovat. Taktika mi na startu vyšla. Vedl ruský jezdec, já byl druhý, ale v kontaktu s ním. Chtěl jsem ho předjet na brzdy, přejít do trháku a získat náskok. Čistě jsem ho „vybrzdil“, ale on jel vabank. Riskoval moc, protože devadesát procent podobných kolizí odnese ten, kdo to zavře. Tentokrát jsem to bohužel byl já. Auto přestalo zatáčet, s tím se dál jet nedalo. Po skončení závodu si mě zavolali na ředitelství závodu, ale po zhlédnutí televizního záznamu naší kolize, byl za viníka označen jednoznačně ruský pilot. Mně to ale šanci bojovat o vítězství nevrátí. Takový už je prostě motoristický sport.

Mohl jsem být na bedně a dosáhnout hezkého výsledku. Přesto i tento závod ukázal, že i ve skromných podmínkách, bez nových pneumatik, máme na špičku tohoto poháru. Dva dny skutečně intenzivní práce našeho týmu nás posunuly výrazně dopředu a já byl schopen útočit na první místo. To je příjemné poznání. O to víc bych si nyní přál, abych mohl k dalšímu pokračování Supercopy, které se koná už nadcházející víkend na Nürburgringu, odjet se svými mechaniky. Jenže to samozřejmě nejde, protože Vekra tým čeká ve stejnou dobu Octavia cup v Mostě, zatímco já pojedu Supercopu dál s Leonem týmu GAG. S jeho prací sice nejsem v poslední době moc spokojený, chybí mi tam právě systematická práce, která nám pomohla v Brně. Na dálku budu alespoň držet palce svému týmu a jeho jezdcům, a na Nürburgringu se to pokusím zvládnout sám co nejlépe. Mým cílem v Supercopě zůstává umístění do pátého místa“.



Výsledky – 2. závod Seat Leon Eurocupu v Brně:



1. Dudukalo (RUS) 22:49,281

2. Puyo (E ) -5,323

3. Murray (IRL) -9,666

4. Rossi (F) -13,664

5. Oriola (E ) -14,719

6. Larini (I) -18,820


Petr Fulín odstoupil ze závodu ve 2. kole.



Goodwill Media

PR

 

Fotogalerie

Petr Fulín a Seat Supercopa 2010 v Brně, foto týmu P. Frýba

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu