Vyhledávání

Petr Fulín v Leon Supercopa na stupních vítězů na německém Norisringu

Petr Fulín v Leon Supercopa na stupních vítězů na německém Norisringu

Petr Fulín na stupních vítězů na Norisringu
Prestižní evropský okruhový pohár Seat Leon Supercopa vstoupil o víkendu na německém Norisringu do své druhé poloviny. Petr Fulín se na nejkratší seriálové trati vrátil na stupně vítězů, když ve druhém závodě vybojoval stříbrnou příčku. Celkově si jediný český zástupce udržel páté místo, ale medailové příčky se mu opět přiblížily.

Loni měl Petr na Norisringu smůlu už v kvalifikaci, kdy ho trefil zezadu jeden ze soupeřů, a mechanici museli měnit zadní nápravu. Ani letos to nevypadalo v úvodu víkendového programu dobře. Ve volném tréninku sice Petr zajel čtvrtý nejlepší čas, ale s autem spokojený nebyl. „Vypadalo to na problém s pravým předním tlumičem, ale přes snahu mechaniků se to nezlepšilo ani v kvalifikaci, kde jsem měl až osmý čas. Na tak krátkém okruhu, kde se na jedno kolo dosahují časy pod minutu, to na výsledku bylo znát“, řekl Petr Fulín.

Do úvodního závodu na Norisringu tak Petr Fulín startoval ze čtvrté řady. Bojovalo se na suché trati, ale žádné velké drama se neodehrálo. Tak, jak se soupeři seřadili po druhé zatáčce, projeli cílem. Petr se ale dokázal posunout na šesté místo a tím si zajistil pole position ve druhém závodě. „Vůz ani tentokrát nefungoval podle mých představ, a tak jsem se k útoku na pozice přede mnou ani nedostal. Smůla. Jediné s čím jsem mohl být spokojený, byla pole position, která dávala ve druhém závodě šanci na dobrý výsledek“, poznamenal Petr Fulín.

Porážka, která nemrzí

Nedělní počasí se ale změnilo. Od rána hustě pršelo, a tak se na vodě čekal ostrý boj. Jenže čtyřicet minut před startem déšť ustal. A začalo dilema kolem pneumatik. Petr a s ním i většina startovního pole nakonec vsadila na mokré pláště. Z favoritů zariskoval jen vedoucí jezdec poháru domácí Erhart, kterému se ale první závod nevydařil a stál na startovním roštu hodně vzadu. Po výborném startu začal Petr diktovat tempo nevídaným způsobem. Po deseti kolech měl náskok více než deseti sekund a zdálo se, že o vítězství ho nemůže nikdo připravit. Na osychající trati ale Erhart stále více těžil z výhody slicků. Čtyři kola před koncem už jel v těsném kontaktu s Petrem, který se sice bránil, ale v nájezdu do posledního kola německý pilot přece jen našel skulinku a dojel si pro vítězství.

Petr Fulín skončil druhý, ale i tak podal výborný výkon. Na mokru nechal tak ostřílené borce, jakými jsou Jihoafričan Williams či Němec Marschall, daleko za sebou. „Po závodě jsem nad volbou pneumatik ještě přemýšlel, ale ani kdybych to mohl vrátit, nezměnil bych to a zůstal u mokrých pneumatik. Erhart si mohl dovolit zariskovat. Vyšlo mu to, i když jsem dělal vše, co bylo v mých silách a vyzkoušel jsem na něm všechny finty, co znám, abych ho za sebou udržel. V nájezdu do posledního kola ale využil lepší grip svých pneumatik. Přesto jsem spokojený. Při současné vyrovnanosti poháru se mi medailové příčky zase o něco přiblížily. Na druhé místo mi nyní chybí jen dvanáct bodů. Závěr bude ještě hodně zajímavý“, dodal Petr Fulín.

 

http://www.vekraracingteam.cz/

 

Fotogalerie

Petr Fulín na Norisringu 2011 opět s medailí

foto týmu P. Frýba

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu