Vyhledávání

Premiérový Renault Clio Cup Bohemia 2011 vyvrcholil na okruhu v Brně

Premiérový Renault Clio Cup Bohemia 2011 vyvrcholil na okruhu v Brně

První závod pro Dino Calcuma, Horňák nedojel

První závod Renault Clio Cupu Bohemia, se stal kořistí talentovaného Švýcara Dino Calcuma (Schlaeppi Race-tec), který zvítězil před Andreasem Stuckim (Stucki Motorsport) a Alfem Ahrensem (Schlaug Motorsport).

Jako čtvrtý byl v cíli klasifikován jeden ze dvou aspirantů na zisk celkového prvenství, Reto Wuest z týmu Wuest Motorsport. Wuest do závodu závodu startoval z desáté pozice na roštu a jeho hlavním cílem bylo co nejdříve se dotáhnout na dosavadního leadera šampionátu Miroslava Horňáka ze Slovenska (William Racing Team). To mu poměrně záhy usnadnila závada na elektronice u Horňákova vozu, který tak ve čtvrtém kole ztratil průběžné vedení v celém šampionátu.

Pro body za páté místo si dojel němec Armin Eckl, jenž v těsném souboji na cílové pásce porazil nejlepšího českého jezdce Milana Kusého z týmu Ecce Homo Šternberk.

Jako sedmý je ve výsledkové listině zapsán druhý nejrychlejší muž sobotní kvalifikace Marc Uwe von Niesewand (Schlaeppi Race-tec). Von Niesewand projel sice cílem jako první před v té chvíli druhým Dino Calcumem, nicméně v průběhu závodu byl sportovními komisaři přistižen při předjíždění pod žlutou vlajkou a po dojetí závodu tak následovala dodatečná 25ti vteřinová penalizace, což pro von Niesewanda znamenalo odsun na sedmou pozici.

Osmé místo při svém prvním startu v Clio Cupu vybojoval jezdec týmu Lubner Motorsport Georg Braun a bodovanou desítku nejlepších jezdců uzavřeli Piotr Wojcik (Meble Wojcik Racing Team) a Markus Kern (Schlaug Motorsport).

Smůla potkala také druhého z českých jezdců Jana Kašpárka (Ecce Homo Šternberk), který až do posledního kola bojoval o umístění v top ten. O to jej připravil v posledním kole drobný kontakt s von Niesewnadem, po kterém se u Honzova Clia zlomila náprava u levého zadního kola a veškeré naděje na dobrý výsledek tak vzali za své.

Vítěz závodu, Dino Calcum, se s časem 2:22.400 stal také autorem nejrychlejšího závodního kola.

Calcum triumfuje i ve druhém závodě

Do druhého závodu se na základě losu otáčela pětice nejrychlejších jezdců z dnešního prvního závodu. To znamená, že na pole position se odpoledne postavil Armin Eckl, kterého v první řadě doplnil Reto Wuest. Slovenský jezdec Miroslav Horňák startoval díky již dříve zmíněné závadě z poslední, tedy patnácté řady.

"Bude to velice těžké, ale udělám co budu moci!", řekl před závodem Miroslav Horňák.

A jak Horňák řekl, tak se také stalo. Horňák "topil" hned od úvodních metrů závodu a postupně se prokousával celým startovním polem a v polovině závodu mu již patřila pozice na hranici první desítky. Závody Clio Cupu jsou však známe svou vyrovnaností a faktem, že desítku nejrychlejších dělí v cíli pouhé vteřiny. Horňákova spanilá jízda nakonec stačila na "pouhé" páté místo, což na Wuesta nestačilo.

Reto Wuest projel cílem na třetí pozici za Dino Calcumem a Arminem Ecklem a s definitivní platností potvrdil zisk historicky prvního titulu šampióna Renault Clio Cupu Bohemia.

Jako čtvrtý projel cílem český jezdec Milan Kusý ze Šternberka. Ten byl však později penalizován za kolizi s Alfem Ahrensema "obdržených 25 trestných vteřin jej odsunulo až na místo třinácté. Čtvrté místo tak nakonec připadlo celkově třetímu Janu Kisielovi z Polska za kterým projeli cílem již zmíněný Miroslav Horňák a Andreas Stucki.

Z bodového zisku se v posledním závodě sezóny mohlo těšit také kvarteto Andreas Stucki, Georg Braun, Piotr Wojcik, Milan Haering (Wuest Motorsport) a Dennis Eckl (AMC Burgau), kteří byli klasifikování na sedmé až desáté pozici.

Jan Kašpárek neviděl po nezaviněné nehodě ve druhém kole cíl závodu ani v tomto odpoledním závodě: "Z ničeho nic se přede mnou objevilo auto napříč a já už neměl kam uhnout.", řekl Jan Kašpárek po opuštění parc fermé.

Poslední bod sezóny a to jeden bod za nejrychlejší kolo (2:23.306), si během své stíhací jízdy připsal Miroslav Horňák.

"Jsem moc rád, že se mi to nakonec podařilo. Oba brněnské závody byly mimořádně těžké, nicméně právě díky velice silné konkurenci jsem si oba závody velice užil stejně jako celou sezónu. Rád bych poděkoval všem mým mechanikům a vůbec celému týmu, bez kterého by zisk tohoto triumfu nebyl možný." řekl po závodě nový šampión Renault Clio Cupu Bohemia - Reto Wuest.


Konečné pořadí:
1. Reto Wuest - 148 bodů
2. Miroslav Horňák - 144 bodů
3. Jan Kiesel - 132 bodů
4. Dino Calcum - 124 bodů
5. Alf Ahrens - 88 bodů
6. Marc-Uwe von Niesewand - 84 bodů
7. Andreas Stucki - 78 bodů
8. Armin Eckl - 71 bodů 


www.cliocup.cz

PR 

 

Fotogalerie

Clio cup 2011 v srpnovém Mostě

foto promotéra

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu