Vyhledávání

Premiérový ročník European R cupu sportovních vozů Radical zavítal do Mostu

Premiérový ročník European R cupu sportovních vozů Radical zavítal do Mostu
TZ European R-cup
Most
První vítězství dvojice Josef Koller, Ondřej Navrátil

Premiérový ročník European R-cupu sportovních vozů Radical uzavřel na mosteckém autodromu první polovinu letošního čtyřdílného seriálu. Program na známé severočeské trati vyvrcholil nedělními dvěma závody v délce šedesáti minut. Úvodní dopolední bitvu vyhráli absolutně Josef Koller s Ondřejem Navrátilem z týmu Geus racing s Radicalem SR3 třídy supersport. Ve slabší kubatuře clubsportů se prosadil Polák Maciej Marcinkiewicz.

Na startu se představilo jedenáct aut s motocyklovými motory Suzuki Hayabusa. Sedm bylo supersportů Radical SR3 o objemu 1500 cm3 a čtyři tvořily vozy třídy clubsport s motory o objemu 1340 cm3. Dvanáctým vozem byl opět nový Radical na podvozku SR3 ale s dvoulitrovým motorem Ford Cosworth s turbodmychadlem. Jeho vývoj ještě sice nebyl dokončen, ale proti Jarní ceně Brna se továrnímu týmu podařilo udělat další krok dopředu. S autem ve třídě clubsportů bojovali Robert Nagy a Radek Bareš.

Do střídání kraloval Jirka Forman
V Mostě sice ze soboty na neděli pršelo a ani ráno nebylo vůbec přívětivé. Závod, který startoval krátce po jedenácté hodině, se ale jel už na suchu. V otevřených vozech to většina jezdců přivítala. Dobrý start předvedl Jirka Forman, jinak úspěšný motokárový reprezentant, který se dostal před Bronislava Formánka, vítěze obou úvodních brněnských závodů.
Jirka ale tentokrát svého soupeře k útoku nepustil. S bezpečným náskokem jezdil v čele a navíc Bronislav udělal hodiny, a tak se před něho dostala i výborně jedoucí litevská závodnice Karlin Stalová. Po nevydařené kvalifikaci začínala až v páté řadě, ale se svoji SR3 jela s velkým přehledem a po smůle v Brně to vypadalo konečně na stupně vítězů. Před povinným střídáním, nebo zastavením v boxech, držel čtvrté místo Josef Koller, který stál dokonce v poslední startovní řadě. „Paradoxně mi to ale pomohlo. Za Karlin jsem se rychle dostal tempa. Od sedmého kola jsem už jezdil za ní na čtvrtém místě“, řekl Josef Koller. 

Smůla Karlin Stalové s Miroslavem Formanem
Zastávka v boxech tradičně závod pořádně zdramatizovala. Karlin vystřídal Miroslav Forman, dostal se do vedení, ale odjel jen půl kola, když mu praskla poloosa a jízda pro něho skončila. A z boxu se nemohl odlepit ani Jirka Forman. „Nemohl jsem v tom spěchu dát zpátky volant. Zkušenosti mi chyběly“, řekl Jirka, který vyjel až za svými soupeři. A tak se do čela vrátil Bronislav Formánek
, na kterého ale začal útočit zkušený Ondřej Navrátil. Bronislav tlak neustál, podruhé dostal hodiny a Ondřej už první letošní vítězství ze svých rukou nepustil. „Raději jezdím právě druhou část závodu. Pneumatiky jsou zahřáté, auto je klidnější. V úvodních kolech jsem jel hodně rychlé časy a dostal se za Formánka. Pak udělal chybu a vítězství nám doslova daroval. Ale to už k závodům patří. Jinak se s autem stále učíme“, doplnil Ondřej Navrátil. Bronislav dojel druhý se ztrátou osmnácti sekund. Jirkovi Formánkovi se smůla nevyhnula ani ve finiši. „Dvě kola před koncem se mi vyzula levá zadní pneumatika. Takže jsem se do cíle spíše došoural na pátém místě“, řekl Jirka.

Cesta ke třetímu místu absolutně se tak otevřela Poláku Marcinkiewiczovi, který vyhrál s vozem SR4 clubsporty. Těsně za ním dosprintoval čtvrtý Radek Bareš. „Čtyři kola auto fungovalo dobře, ale pak odešla elektronika a šlo řadit jen nahoru. Tak jsem vsadil na pětku“, poznamenal Radek, který startoval i přes zlomenou nohu. „Chtěl jsem jet, a tak jsem jel s touto novou SR3, která nemá spojku a řadí se pádly pod volantem. Jinak bych startovat nemohl“, dodal na vysvětlenou jezdec, kterému pak museli ze stupňů vítězů pomáhat kolegové. Šestá příčka patřila při premiéře mezi radicaly slovenskému pilotovi Jánu Raškovi. Sedmý dojel Tom Kolinger sr., který si tím zajistil třetí pozici v clubsportech. Osmý byl Rakušan Willy Gruber a devátý Ivo Ragan.

Výsledky –European R-cup (2. podnik, Most)
1.závod - absolutní pořadí: 1. Koller, Navrátil (Geus racing) 1:01:06,806 (36 kol), 2. Formánek (Mičánek Motorsport) -18,318, 3. Marcinkiewicz (Pl, Geus Racing) -1:10,3, 4. Nagy, Bareš (Geus racing) -1:34,5, 5. Jiří Forman (Geus racing) -2:54,4, 6. Raška (SK, Geus racing) -1 kolo
pořadí ve třídě supersport: 1. Koller, Navrátil, 2. Formánek, 3. Forman
pořadí ve třídě clubsport: 1. Marcinkiewicz, 2. Nagy, Bareš, 3. Tom Kolinger sr. (Geus racing)

Goodwill Media

PR

 

Fotogalerie

Jarní Most 2011 a Radicaly objektivem Mirka Beneše

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu