''Při testech jsme odvedli velký kus práce a nasbírali velké množství dat,'' říká Josef Král
TESTY UKONCILY PRÍPRAVU NA HLAVNÍ SEZONU
Týmy formulového šampionátu GP2 absolvovaly v breznu oficiální spolecné testy na britském Silverstonu a ve španelské Barceloně. Šlo o záverecnou prípravu na hlavní sezonu GP2, která zacíná 7. a 8. kvetna v Istanbulu. Všechny závodní víkendy jsou soucástí velkých cen formule 1.
Formule GP2, která v roce 2005 nahradila Mezinárodní mistrovství F3000, vstupuje do své sedmé sezony. Šampiony seriálu jsou Nico Rosberg (dnes ve formuli 1 závodí pro Mercedes), Lewis Hamilton (McLaren), Timo Glock (Virgin), Giorgio Pantano (závodil ve formuli 1 pred ziskem titulu GP2 a do vrcholové kategorie motorsportu se jako jediný šampion GP2 již nedostal), Nico Hülkenberg (Williams, nyní záložní pilot Force Indie) a Pastor Maldonado (Williams).
I když z první sezóny absolvoval jen cást, již do své druhé sezóny GP2 vstupuje také ceský závodník Josef Král, konkrétne s týmem Arden International. Jeho zakladatelem je soucasný šéf týmu F1 Red Bull Christian Horner. Královým týmovým kolegou je syn bývalého pilota formule 1, Jonathana Palmera, Jolyon.
Letošní rocník bude také premiérou nové generace šasi GP2/11, ackoli týmy mely možnost si tento vuz vyzkoušet v závodech asijské odnože seriálu, jehož závody se jely v Abú Zabí a v Monze. Testování a prípravy jsou v GP2 striktne omezeny. Spolecné testy se odehrály na Silverstonu 4. a 5. dubna a v Barcelone 19. a 20. dubna. Hlavním cílem testu je seznámit se s novým autem, možnostmi jeho nastavení jak pro kvalifikacní jízdy, tak pro delší závodní úseky, ve kterých je duležité dostat z vozu maximální výkon, ale soucasne co nejméne opotrebovat pneumatiky Pirelli, které mají v seriálu také premiéru. Z tohoto pohledu celí inženýri a jezdci týmu GP2 stejným výzvám, jako ve formuli 1. Aby auto fungovalo optimálne, a to je hlavní náplní oficiálních testu, musí být takzvane neutrální: nesmí se pretácet (zadní cást auta se nesmí predbíhat) a nesmí být nedotácivé (prední cást auta musí rádne odpovídat na pokyny ridice skrze rízení a držet stopu). Tyto vlastnosti se mení v prubehu opotrebení pneumatik a s poklesem váhy vozu behem závodu, jak v nádrži ubývá benzínu. Auto tedy nebude neutrální nikdy, je nutné najít kompromis.
„Pri testech jsme odvedli velký kus práce a nasbírali velké množství dat, která nám pomohou takové kompromisy lépe hledat,“ prozradil Josef Král. „Ackoli to pri pohledu na výsledkové tabulky nevypadá nijak oslnive, jsme presvedceni o své konkurenceschopnosti. Pro každý den je k dispozici omezené množství pneumatik, které se rychle opotrebují. Casy pri hledání optimální závodní formy tak nejsou duležité. Presto se dá použitím ruzných metod odhadnout, na co máme, a vychází nám, že jsme schopni se udržet v nejlepší šestce.
Velký otazník visí nad pneumatikami. Ty se totiž mení s tím, jak je Pirelli neustále vyvíjí a my tak musíme držet krok a odhadovat, co se bude dít. Napríklad pri závode v Monze po prvním kole klesly v dusledku opotrebení casy na kolo o pul vteriny a ke konci závodního úseku dokonce o šest a pul vteriny! Dokonce jsme zvažovali vetší pocet zastávek v boxech, podobne jako ve formuli 1. Na novou sezonu se hodne teším.“
HARMONOGRAM FORMULE GP2 PRO ROK 2011:
1 7.5.2011 hlavní závod Istanbul Turecko
2 8.5.2011 sprint Istanbul Turecko
3 21.5.2011 hlavní závod Catalunya Španelsko
4 22.5.2011 sprint Catalunya Španelsko
5 27.5.2011 hlavní závod Monaco Monte Carlo
6 28.5.2011 sprint Monaco Monte Carlo
7 25.6.2011 hlavní závod Valencie Španelsko
8 26.6.2011 sprint Valencie Španelsko
9 9.7.2011 hlavní závod Silverstone Velká Británie
10 10.7.2011 sprint Silverstone Velká Británie
11 23.7.2011 hlavní závod Nürburgring Nemecko
12 24.7.2011 sprint Nürburgring Nemecko
13 30.7.2011 hlavní závod Hungaroring Madarsko
14 31.7.2011 sprint Hungaroring Madarsko
15 27.8.2011 hlavní závod Spa-Francorchamps Belgie
16 28.8.2011 sprint Spa-Francorchamps Belgie
17 10.9.2011 hlavní závod Monza Itálie
18 11.9.2011 sprint Monza Itálie
PR
Barcelona, 20. 4. 2011 - dopoledne | Barcelona, 20. 4. 2011 - odpoledne | |||||||||
P. | Pilot | Tým | Čas | Kol | P. | Pilot | Tým | Čas | Kol | |
1. | Michael Herck | Scuderia Coloni | 1:29.608 | 34 | 1. | Davide Valsecchi | Team AirAsia | 1:30.316 | 35 | |
2. | Sam Bird | iSport International | 1:29.633 | 20 | 2. | Davide Rigon | Scuderia Coloni | 1:30.591 | 26 | |
3. | Romain Grosjean | Dams | 1:29.639 | 31 | 3. | Jules Bianchi | Lotus ART | 1:30.675 | 38 | |
4. | Davide Valsecchi | Team Air Asia | 1:29.669 | 38 | 4. | Marcus Ericsson | iSport International | 1:30.810 | 35 | |
5. | Luca Filippi | Super Nova Racing | 1:29.697 | 34 | 5. | Luiz Razia | Team AirAsia | 1:31.179 | 32 | |
6. | Davide Rigon | Scuderia Coloni | 1:29.754 | 32 | 6. | Esteban Gutierrez | Lotus ART | 1:31.184 | 38 | |
7. | Christian Vietoris | Racing Engineering | 1:29.805 | 30 | 7. | Fabio Leimer | Rapax | 1:31.243 | 33 | |
8. | Oliver Turvey | Carlin | 1:29.860 | 31 | 8. | Julian Leal | Rapax | 1:31.254 | 31 | |
9. | Luiz Razia | Team AirAsia | 1:29.970 | 47 | 9. | Kevin Mirocha | Ocean Racing Technology | 1:31.483 | 32 | |
10. | Max Chilton | Carlin | 1:29.973 | 32 | 10. | Luca Filippi | Super Nova Racing | 1:31.738 | 23 | |
11. | Giedo van der Garde | Barwa Addax Team | 1:29.983 | 33 | 11. | Fairuz Fauzy | Super Nova Racing | 1:31.786 | 26 | |
12. | Stefano Coletti | Trident Racing | 1:29.993 | 24 | 12. | Max Chilton | Carlin | 1:32.120 | 41 | |
13. | Charles Pic | Barwa Addax Team | 1:30.051 | 26 | 13. | Christian Vietoris | Racing Engineering | 1:32.750 | 33 | |
14. | Jules Bianchi | Lotus ART | 1:30.052 | 38 | 14. | Romain Grosjean | Dams | 1:33.478 | 42 | |
15. | Josef Král | Arden International | 1:30.123 | 29 | 15. | Michael Herck | Scuderia Coloni | 1:33.505 | 28 | |
16. | Marcus Ericsson | iSport International | 1:30.264 | 35 | 16. | Pal Varhaug | Dams | 1:33.536 | 36 | |
17. | Dani Clos | Racing Engineering | 1:30.376 | 24 | 17. | Stefano Coletti | Trident Racing | 1:33.673 | 39 | |
18. | Pal Varhaug | Dams | 1:30.405 | 28 | 18. | Dani Clos | Racing Engineering | 1:33.863 | 31 | |
19. | Jolyon Palmer | Arden International | 1:30.640 | 28 | 19. | Oliver Turvey | Carlin | 1:33.868 | 31 | |
20. | Fabio Leimer | Rapax | 1:30.649 | 23 | 20. | Jolyon Palmer | Arden International | 1:33.905 | 36 | |
21. | Rodolfo Gonzalez | Trident Racing | 1:30.679 | 34 | 21. | Rodolfo Gonzalez | Trident Racing | 1:34.038 | 40 | |
22. | Johnny Cecotto | Ocean Racing Technology | 1:30.772 | 22 | 22. | Josef Král | Arden International | 1:34.097 | 37 | |
23. | Esteban Gutierrez | Lotus ART | 1:30.847 | 27 | 23. | Sam Bird | iSport International | 1:34.152 | 43 | |
24. | Fairuz Fauzy | Super Nova Racing | 1:30.994 | 32 | 24. | Giedo van der Garde | Barwa Addax Team | 1:34.195 | 30 | |
25. | Kevin Mirocha | Ocean Racing Technology | 1:31.096 | 22 | 25. | Charles Pic | Barwa Addax Team | 1:34.296 | 28 | |
26. | Julian Leal | Rapax | 1:32.743 | 14 | 26. | Johnny Cecotto | Ocean Racing Technology | 1:34.314 | 47 | |
Barcelona, 19. 4. 2011 - dopoledne | Barcelona, 19. 4. 2011 - odpoledne | |||||||||
P. | Pilot | Tým | Čas | Kol | P. | Pilot | Tým | Čas | Kol | |
1. | Charles Pic | Barwa Addax Team | 1:29.875 | 31 | 1. | Davide Valsecchi | Team AirAsia | 1:29.718 | 23 | |
2. | Davide Valsecchi | Team AirAsia | 1:29.915 | 23 | 2. | Luca Filippi | Super Nova Racing | 1:29.743 | 19 | |
3. | Esteban Gutierrez | Lotus ART | 1:29.976 | 25 | 3. | Jules Bianchi | Lotus ART | 1:29.912 | 18 | |
4. | Romain Grosjean | Dams | 1:30.051 | 19 | 4. | Michael Herck | Scuderia Coloni | 1:30.262 | 28 | |
5. | Sam Bird | iSport International | 1:30.059 | 23 | 5. | Romain Grosjean | Dams | 1:30.371 | 25 | |
6. | Max Chilton | Carlin | 1:30.183 | 25 | 6. | Esteban Gutierrez | Lotus ART | 1:30.402 | 14 | |
7. | Jolyon Palmer | Arden International | 1:30.228 | 27 | 7. | Luiz Razia | Team AirAsia | 1:30.544 | 28 | |
8. | Davide Rigon | Scuderia Coloni | 1:30.347 | 21 | 8. | Max Chilton | Carlin | 1:30.602 | 18 | |
9. | Luiz Razia | Team AirAsia | 1:30.364 | 24 | 9. | Marcus Ericsson | iSport International | 1:30.780 | 21 | |
10. | Giedo van der Garde | Barwa Addax Team | 1:30.430 | 19 | 10. | Christian Vietoris | Racing Engineering | 1:30.807 | 19 | |
11. | Jules Bianchi | Lotus ART | 1:30.450 | 29 | 11. | Giedo van der Garde | Barwa Addax Team | 1:30.825 | 23 | |
12. | Oliver Turvey | Carlin | 1:30.623 | 21 | 12. | Pal Varhaug | Dams | 1:30.956 | 28 | |
13. | Michael Herck | Scuderia Coloni | 1:30.671 | 19 | 13. | Oliver Turvey | Carlin | 1:30.956 | 23 | |
14. | Marcus Ericsson | iSport International | 1:30.760 | 24 | 14. | Stefano Coletti | Trident Racing | 1:30.964 | 19 | |
15. | Johnny Cecotto | Ocean Racing Technology | 1:30.857 | 22 | 15. | Jolyon Palmer | Arden International | 1:30.982 | 25 | |
16. | Christian Vietoris | Racing Engineering | 1:30.866 | 26 | 16. | Julian Leal | Rapax | 1:31.125 | 20 | |
17. | Fabio Leimer | Rapax | 1:30.900 | 25 | 17. | Johnny Cecotto | Ocean Racing Engineering | 1:31.248 | 20 | |
18. | Stefano Coletti | Trident Racing | 1:30.924 | 19 | 18. | Rodolfo Gonzalez | Trident Racing | 1:31.252 | 20 | |
19. | Luca Filippi | Super Nova Racing | 1:30.959 | 18 | 19. | Kevin Mirocha | Ocean Racing Engineering | 1:31.311 | 20 | |
20. | Julian Leal | Rapax | 1:30.982 | 26 | 20. | Dani Clos | Racing Engineering | 1:31.342 | 19 | |
21. | Dani Clos | Racing Engineering | 1:31.070 | 27 | 21. | Fabio Leimer | Rapax | 1:31.639 | 19 | |
22. | Josef Král | Arden International | 1:31.263 | 17 | 22. | Sam Bird | iSport International | 1:31.766 | 29 | |
23. | Pal Varhaug | Dams | 1:31.322 | 20 | 23. | Fairuz Fauzy | Super Nova Racing | 1:31.921 | 31 | |
24. | Kevin Mirocha | Ocean Racing Technology | 1:31.531 | 21 | 24. | Josef Král | Arden International | 1:32.366 | 25 | |
25. | Rodolfo Gonzalez | Trident Racing | 1:31.854 | 21 | 25. | Davide Rigon | Scuderia Coloni | 1:32.900 | 13 | |
26. | Fairuz Fauzy | Super Nova Racing | 1:32.162 | 18 | 26. | Charles Pic | Barwa Addax Team | 1:33.747 | 35 | |
Silverstone, 6. 4. 2011 - dopoledne | Silverstone, 6. 4. 2011 - odpoledne | |||||||||
P. | Pilot | Tým | Čas | Kol | P. | Pilot | Tým | Čas | Kol | |
1. | Christian Vietoris | Racing Engineering | 1:40.218 | 31 | 1. | Marcus Ericsson | iSport International | 1:40.154 | 31 | |
2. | Jules Bianchi | Lotus ART | 1:40.442 | 36 | 2. | Jules Bianchi | Lotus ART | 1:40.322 | 36 | |
3. | Marcus Ericsson | iSport International | 1:40.505 | 34 | 3. | Charles Pic | Barwa Addax Team | 1:40.586 | 29 | |
4. | Dani Clos | Racing Engineering | 1:40.562 | 31 | 4. | Christian Vietoris | Racing Engineering | 1:40.589 | 38 | |
5. | Sam Bird | iSport International | 1:40.653 | 29 | 5. | Romain Grosjean | Dams | 1:40.623 | 23 | |
6. | Charles Pic | Barwa Addax Team | 1:40.692 | 33 | 6. | Esteban Gutierrez | Lotus ART | 1:40.645 | 30 | |
7. | Romain Grosjean | Dams | 1:40.711 | 30 | 7. | Oliver Turvey | Carlin | 1:40.772 | 29 | |
8. | Giedo van der Garde | Barwa Addax Team | 1:40.760 | 21 | 8. | Luiz Razia | Team AirAsia | 1:40.925 | 33 | |
9. | Jolyon Palmer | Arden International | 1:40.840 | 36 | 9. | Max Chilton | Carlin | 1:40.929 | 27 | |
10. | Max Chilton | Carlin | 1:41.024 | 25 | 10. | Johnny Cecotto | Ocean Racing Technology | 1:40.936 | 30 | |
11. | Oliver Turvey | Carlin | 1:41.027 | 21 | 11. | Dani Clos | Racing Engineering | 1:41.019 | 28 | |
12. | Fabio Leimer | Rapax | 1:41.153 | 20 | 12. | Giedo van der Garde | Barwa Addax Team | 1:41.032 | 31 | |
13. | Davide Valsecchi | Team AirAsia | 1:41.183 | 35 | 13. | Pal Varhaug | Dams | 1:41.133 | 33 | |
14. | Michael Herck | Scuderia Coloni | 1:41.271 | 25 | 14. | Stefano Coletti | Trident Racing | 1:41.241 | 28 | |
15. | Esteban Gutierrez | Lotus ART | 1:41.504 | 31 | 15. | Michael Herck | Scuderia Coloni | 1:41.346 | 21 | |
16. | Johnny Cecotto | Ocean Racing Technology | 1:41.587 | 22 | 16. | Davide Valsecchi | Team AirAsia | 1:41.375 | 38 | |
17. | Davide Rigon | Scuderia Coloni | 1:41.591 | 31 | 17. | Davide Rigon | Scuderia Coloni | 1:41.378 | 32 | |
18. | Luiz Razia | Team AirAsia | 1:41.634 | 22 | 18. | Josef Král | Arden International | 1:41.416 | 16 | |
19. | Julian Leal | Rapax | 1:41.735 | 28 | 19. | Luca Filippi | Super Nova Racing | 1:41.432 | 34 | |
20. | Luca Filippi | Super Nova Racing | 1:41.845 | 21 | 20. | Sam Bird | iSport International | 1:41.503 | 16 | |
21. | Fairuz Fauzy | Super Nova Racing | 1:41.905 | 22 | 21. | Julian Leal | Rapax | 1:41.600 | 33 | |
22. | Stefano Coletti | Trident Racing | 1:42.000 | 16 | 22. | Rodolfo Gonzalez | Trident Racing | 1:41.701 | 30 | |
23. | Josef Král | Arden International | 1:42.010 | 23 | 23. | Fabio Leimer | Rapax | 1:41.839 | 38 | |
24. | Pal Varhaug | Dams | 1:42.064 | 31 | 24. | Kevin Mirocha | Ocean Racing Technology | 1:41.866 | 40 | |
25. | Kevin Mirocha | Ocean Racing Technology | 1:42.092 | 36 | 25. | Jolyon Palmer | Arden International | 1:42.012 | 25 | |
26. | Rodolfo Gonzalez | Trident Racing | 1:42.107 | 26 | 26. | Fairuz Fauzy | Super Nova Racing | 1:42.240 | 27 | |
Silverstone, 5. 4. 2011 - dopoledne | Silverstone, 5. 4. 2011 - odpoledne | |||||||||
P. | Pilot | Tým | Čas | Kol | P. | Pilot | Tým | Čas | Kol | |
1. | Jules Bianchi | Lotus ART | 1:55.769 | 29 | 1. | Romain Grosjean | Dams | 1:40.725 | 17 | |
2. | Jolyon Palmer | Arden International | 1:56.146 | 22 | 2. | Josef Král | Arden International | 1:41.361 | 11 | |
3. | Esteban Gutierrez | Lotus ART | 1:56.236 | 21 | 3. | Fabio Leimer | Rapax | 1:41.480 | 14 | |
4. | Charles Pic | Barwa Addax | 1:56.244 | 29 | 4. | Sam Bird | iSport International | 1:41.525 | 14 | |
5. | Giedo van der Garde | Barwa Addax | 1:56.496 | 22 | 5. | Jules Bianchi | Lotus ART | 1:41.555 | 15 | |
6. | Max Chilton | Carlin | 1:56.841 | 21 | 6. | Christian Vietoris | Racing Engineering | 1:41.639 | 15 | |
7. | Luiz Razia | Team AirAsia | 1:57.027 | 25 | 7. | Luca Filippi | Super Nova Racing | 1:41.651 | 14 | |
8. | Johnny Cecotto | Ocean Racing Technology | 1:57.270 | 21 | 8. | Julian Leal | Rapax | 1:41.781 | 15 | |
9. | Dani Clos | Racing Engineering | 1:57.296 | 25 | 9. | Michael Herck | Scuderia Coloni | 1:41.819 | 20 | |
10. | Fairuz Fauzy | Super Nova Racing | 1:57.452 | 19 | 10. | Giedo van der Garde | Barwa Addax Team | 1:41.900 | 13 | |
11. | Oliver Turvey | Carlin | 1:57.472 | 11 | 11. | Oliver Turvey | Carlin | 1:42.103 | 17 | |
12. | Romain Grosjean | Dams | 1:57.576 | 24 | 12. | Johnny Cecotto | Ocean Racing Technology | 1:42.147 | 17 | |
13. | Christian Vietoris | Racing Engineering | 1:57.788 | 29 | 13. | Stefano Coletti | Trident Racing | 1:42.231 | 18 | |
14. | Kevin Mirocha | Ocean Racing Technology | 1:57.850 | 27 | 14. | Marcus Ericsson | iSport International | 1:42.360 | 18 | |
15. | Julian Leal | Rapax | 1:57.871 | 20 | 15. | Davide Rigon | Scuderia Coloni | 1:42.376 | 21 | |
16. | Marcus Ericsson | iSport International | 1:58.027 | 17 | 16. | Dani Clos | Racing Engineering | 1:42.399 | 16 | |
17. | Sam Bird | iSport International | 1:58.289 | 19 | 17. | Davide Valsecchi | Team AirAsia | 1:42.488 | 9 | |
18. | Michael Herck | Scuderia Coloni | 1:58.293 | 40 | 18. | Jolyon Palmer | Arden International | 1:42.508 | 12 | |
19. | Rodolfo Gonzalez | Trident Racing | 1:58.319 | 14 | 19. | Luiz Razia | Team AirAsia | 1:42.509 | 16 | |
20. | Pal Varhaug | Dams | 1:58.439 | 30 | 20. | Charles Pic | Barwa Addax Team | 1:42.929 | 13 | |
21. | Davide Valsecchi | Team AirAsia | 1:58.770 | 10 | 21. | Esteban Gutierrez | Lotus ART | 1:43.125 | 14 | |
22. | Josef Král | Arden International | 1:58.048 | 21 | 22. | Pal Varhaug | Dams | 1:43.450 | 17 | |
23. | Davide Rigon | Scuderia Coloni | 2:00.070 | 17 | 23. | Rodolfo Gonzalez | Trident Racing | 1:43.479 | 18 | |
24. | Fabio Leimer | Rapax | 2:00.228 | 26 | 24. | Fairuz Fauzy | Super Nova Racing | 1:43.919 | 16 | |
25. | Stefano Coletti | Trident Racing | 2:00.299 | 13 | 25. | Kevin Mirocha | Ocean Racing Technology | 1:44.029 | 21 | |
26. | Luca Filippi | Super Nova Racing | -- | 2 | 26. | Max Chilton | Carlin | 1:55.587 | 3 |