Vyhledávání

Pro VC Číny je navržena tvrdá a měkká směs PZero, s cílem alespoň dvou zastávek v boxech

 VELKÁ CENA ČÍNY Z HLEDISKA PNEUMATIK

Šanghaj (Čína), 14. dubna 2011 – Méně než 72 hodin po ukončení Velké ceny Malajsie se Pirelli připravuje na závod v Číně, který bude třetím podnikem sezony 2011 mistrovství světa vozů formule 1. Stejně jako v Austrálii budou mít týmy možnost v pátečních volných trénincích použít jednu sadu tvrdých pneumatik navíc. Alokace pro zbytek víkendu zůstává nezměněna.
GUMOVÉ ŽMOLKY:
Pro Velkou cenu Číny je navržena tvrdá a měkká směs pneumatik PZero, s cílem alespoň dvou zastávek v boxech pro jeden vůz. To odpovídá filozofii Pirelli o podporování předjíždění jak na trati, tak i v boxech.
Rychlejší opotřebení pneumatik ve srovnání s předešlými léty může vést k tomu, že na trati ulpí proužky gumy, které mají proměnlivou velikost. Obvykle ale mají velikost a konzistenci karamelek a v průměru váží deset až dvacet gramů. V teple zvláční a za chladnějšího počasí tuhnou, stejně jako bonbóny. Podobné žmolky jsou ve formuli 1 běžné odjakživa, ovšem charakteristika nových směsí Pirelli znamená, že žmolky jsou o něco větší a kulatější než v minulosti.

Nová pneumatika formule 1 váží přibližně osm a půl kilogramu. Postupným opotřebováním pak ztratí kolem jednoho a půl kilogramu. Se zvýšeným počtem zastávek v boxech to znamená, že na trati bude ulpívat více gumy. Na tratích, kde je pneumatika namáhána více, jako tomu bylo například v Malajsii, je tento fakt nejvýraznější. Pirelli hledá způsob, jak tvorbu žmolků redukovat, pogumování trati je ovšem nevyhnutelným vedlejším produktem opotřebování pneumatik. Žmolky ulpělé na trati nepředstavují žádné nebezpečí pro diváky, ani pro jezdce.
Podnebí a povrch trati jsou oproti Malajsii v Číně méně agresivní. Podmínky jsou podobnější Austrálii. To znamená, že opotřebení pneumatik bude o 30% nižší a zastávek v boxech bude také méně než v Malajsii, kde jsme byli svědky napínavého závodu od začátku do konce.

OKRUH:
Pro okruh v Šanghaji jsou typické rychlé rovinky a velmi dlouhé zatáčky, které jsou pro pneumatiky těžkou zkouškou. Trať měří 5 451 metrů. Závod je vypsán na 56 kol, každý jezdec tudíž musí urazit vzdálenost 305,66 kilometru. První zatáčka se postupně zužuje a veškerý nápor padá na levou přední pneumatiku, která bude na začátku závodu ještě chladná. Jakmile se zatáčka začne prudčeji lámat, sníží se aerodynamický přítlak a více bude záležet na tom mechanickém. Při výjezdu z prvního komplexu jezdci rychle řadí vyšší převodové stupně a v dechberoucím stoupání k nejvyššímu bodu okruhu dosahují rychlosti 280 kilometrů za hodinu.
Zatáčka číslo 13 je z celého okruhu nejnáročnější. Na levou zadní pneumatiku působí boční přetížení třikrát větší než za normálních podmínek. To je ještě zvýrazněno naklopením vozovky, jelikož okruh na jistých místech klesá do půdního podloží.

Na konci rovinky jezdci tvrdě brzdí do pravotočivé vlásenky (zatáčka číslo 14), která se projíždí na první rychlostní stupeň. Z maximální rychlosti se pilotům podaří zkrotit svůj monopost s výkonem více než 830 koní za méně než tři sekundy.

Dále záleží na pneumatikách, aby v poslední sekci okruhu vedoucí na cílovou rovinku poskytovaly co nejlepší přilnavost.
Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Těšíme se na další vzrušující závod v Číně, ačkoliv bychom neradi zklamali ty, kteří tvrdí, že jsme závody zdramatizovali až příliš. Je pravdou, že pokud se probudíte uprostřed závodu, je velká pravděpodobnost, že jste přišli o něco důležitého. Posledních deset kol bylo v Malajsii po skončení zastávek v boxech velice napínavých. Bez rozbití vajíček ovšem omeletu udělat nemůžete. V Malajsii byly jejich obdobou pneumatiky. Ty v důsledku opotřebování na asfaltu zanechávaly žmolky. Všechna odrolená guma zkrátka musí někam spadnout, jako tomu bylo ostatně vždy. Jsme tu ovšem ve službách týmů a chceme vyhovět jejim přáním. Do budoucna chceme množství odrolené gumy snížit. To ale nezmění naší filozofii – chceme do závodů vrátit závodění.“



Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli


***

V případě dotazů či žádostí o další informace nás neváhejte kontaktovat:

Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer

Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu