Vyhledávání

Pro Velkou cenu Velké Británie jsou připraveny tvrdé pneumatiky Stříbrná a měkké Žlutá

Pro Velkou cenu Velké Británie jsou připraveny tvrdé pneumatiky Stříbrná a měkké Žlutá

VELKÁ CENA VELKÉ BRITÁNIE Z POHLEDU PNEUMATIK

Silverstone, 7. červenec 2011

Silverstone je jednou z nejrychlejších a na pneumatiky nejnáročnějších tratí. Povrch je drsný a délkou tento okruh předčí pouze belgické Spa-Francorchamps. Pro Velkou cenu Velké Británie jsou připraveny tvrdé pneumatiky PZero Stříbrná a měkké pneumatiky PZero Žlutá. Vzhledem k nízkým teplotám, zamračené obloze a nejisté předpovědi počasí je ale velmi pravděpodobné, že se do hry dostane také přechodná směs PZero Modrá a také PZero Oranžová, která je vhodná do úplného mokra. Silverstone prodělal v posledních letech několik změn. Největší novinkou je letos zbrusu nový paddock a boxy, které se nyní nacházejí za zatáčkou Club. Očíslování zatáček se tak změnilo. Podívejme se na ty nejnáročnější…


Trať:
První část okruhu je velmi rychlá s několika prudkými změnami směru jízdy. Důraz je zde proto kladen na to, aby přední pneumatiky měly co nejlepší přilnavost.
Třetí zatáčka je pomalá a spíše než na aerodynamický se zde spoléhá na mechanický přítlak. Zadní pneumatiky musí navázat co nejlepší kontakt s povrchem trati, aby se získala maximální možná trakce. Samotné zatočení do zatáčky je zde také velmi důležité, obzvláště měkké pneumatiky tu jezdci umožňují tu nejpreciznější jízdu a nejlepší zpětnou vazbu.
Nejlepší přilnavost v zatáčce Luffield najdete poblíž jejího vrcholu. Jezdci postupně najíždějí na vnějšek, aby mohli jet na bývalé cílové rovince na plný plyn.
Copse je známá tím, že se uprostřed ní nachází hrbol. Otřesy způsobené přejetím přes něj absorbují pneumatiky tak, aby vůz zůstal stabilní a byla stále zajištěna optimální kontaktní plocha.

Becketts představuje extrémně náročnou sérii zatáček, kde průměrná rychlost dosahuje více jak 200 kilometrů v hodině. Aerodynamický přítlak a boční akcelerace o hodnotě 4G způsobují, že se pneumatiky postupně zahřívají a jejich teplota může překročit i 120 stupňů Celsia.
Po zatáčce Vale následuje rychlá změna směru zleva doprava. Pak se jezdci opět dostanou do zatáčky Club. Těsně se drží ideální stopy, šlápnou na plyn a vydají se do nového kola…

Didcot:
Velká cena Velké Británie je vlastně jakýmsi druhým domácím závodem Pirelli. Italská společnost má totiž v Dicotu, vzdáleném 45 minut jízdy od Silverstonu, logistickou a distribuční centrálu. Pracuje zde přibližně 50 lidí, včetně 12 inženýrů přidělených týmům, 19 lidí nasazuje pneumatiky na ráfky. V Didcotu se taktéž nachází 12 příznačných karbonově černých kamionů Pirelli. Sedm slouží pro transport pneumatik, tři pro hospitality a dva se starají o ostatní servis.

Jak zmiňuje ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Je pro nás důležité, abychom měli základnu ve Spojeném království. Sídlí zde osm z dvanácti týmů formule 1. Umožňuje nám to zajistit jim nejrychlejší a nejefektivnější servis. Chceme také v Británii vystavět centrum, kterým bychom benefitovali díky našemu know-how o této zemi a přilákali ty nejlepší inženýry a další personál, který je navyklý na práci v anglickém prostředí.“

Ostatně jedná se o mezinárodní komunitu. V Didcotu pracují lidé osmi národností a mluví deseti různými jazyky.
Než se Pirelli usadilo v Didcotu v hrabství Oxford, mělo vytipovaných padesát potenciálních míst, Didcot však poskytl správnou kombinaci vnějšího a vnitřního prostoru a také slušné spojení po silnici i leteckou cestou.
50 000 pneumatik Pirelli, určených pro vozy formule 1 se vyrábí v Izmitu v Turecku. Před každým evropským závodem se po silnici dopravují do Didcotu, cesta trvá mezi jedním a dvěma týdny. V Didcotu se pak zkontrolují kódy a pneumatiky jsou rozděleny mezi každý tým. Přidělení kódů je náhodné a kontrolované Mezinárodní automobilovou federací.

Po každém závodu se použité pneumatiky dopraví zpět do Didcotu a v nedalekém specializovaném pracovišti se recyklují.
Didcot ale neslouží jen pro formuli 1, GP2 a GP3. Stará se také o nezávodní pneumatiky, které týmy běžně používají, jako jsou pneumatiky do aerodynamického tunelu a ukázkové a testovací pneumatiky.
Silverstone je pro řidiče kamionů Pirelli nejkratší trasou v roce, měří jen něco málo přes 70 kilometrů. Nejdelší cestu pak pro jednotku hospitality představuje Istanbul, kam cesta měří 3100 kilometrů.

 

PR

 

Fotogalerie

Formule1 - VC Malajsie 2011

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu