Vyhledávání

Projekt F1 ve školách jde o víkendu do finále : tým brněnské ISŠA Racing ladil nedostatky

Projekt F1 ve školách jde o víkendu do finále :  tým brněnské ISŠA Racing ladil  nedostatky

PRVNÍ ZÁVOD - Brno

Reprezentanti Integrované střední školy automobilní v Brně v projektu F1 ve školách, tým ISŠA Racing, byli domácími účastníky v moravském kole. Domácího působiště jsme využili na výbornou a předem prozradíme, že jsme jako jediný brněnský tým postoupili do celostátního kola, které se bude konat 25.dubna při příležitosti výstavy AutoPraha 2009.

Týden před závodem to již vypadalo, že se z celé soutěže odhlásíme, na poslední chvíli jsme našli alternativní řešení a během tří dnů jsme postoupili mílovými kroky kupředu. Do nočních hodin celý tým usilovně pracoval na vzhledu formule a během pátečního večera se začal objevovat první náznak výsledné grafiky. Sobotní ráno pro nás začínalo velmi napjatě, od časných ranních hodin byl náš prezentační box upravený a pouze se čekalo na doladění závěrečných lakýrnických prací. Celé čekání bylo doslova nekonečné a přesně minutu před vypršením časového limitu pro předání formule na technickou kontrolu přiběhli členové týmu s naším „speciálem“ v dokonalé povrchové úpravě a byli jsme bez problémů přijati do soutěže.

Celý závodní den probíhal dle daného časové harmonogramu a náš stánek byl lákadlem pro mnoho příchozích diváků. Zvolili jsme efektní propagaci, kde jsme se snažili představit náš vůz v porovnání se skutečným vozem formule mistra České republiky v závodech do vrchu Jakuba Vonšáka, který nám velmi ochotně zapůjčil své vybavení a některé součásti svého vozu.

S prezentací před závodem nám pomáhali i naši mediální partneři – televizní pořad MotorTip ( resp.  nyní  MotorMIX), internetové stránky www.e-auto.cz  a rádio Kiss Hády a nesmíme opomenout naši sponzory – autoklub Ecce Homo a Integrovanou střední školu automobilní.

Po polední pauze nás čekala ústní prezentace před porotou, kde jsme měli popsat celý vývoj formule- marketing, použití CAD a CAM softwarů, mediální strategie atd. Časový limit byl stanoven na rovných pět minut plus doplňující otázky poroty. Celá prezentace probíhala bez větších problémů a porotu jsme očividně zaujali, což naznačuje i velmi pěkné bodové ohodnocení z této části soutěže. Pro nás byla velmi překvapující účast velkého počtu médií při našem plnění tohoto úkolu. Po návratu k prezentačnímu boxu si nás porota ještě „proklepla“ a zkontrolovala si naše technické znalosti, a schopnosti prodat naši marketingovou strategii.

Jedním z dalších bodů v časovém plánu byly jízdy na dráze, kde proti sobě bojovaly vždy dva týmy. Pro nás zásadní nevýhodou byl teprve premiérový start až při ostrém závodě. To se projevilo i na výsledném čase, když jsme zjistili, že máme podstatný handicap oproti konkurenci ve vyšší hmotnosti vozu. Mezi prvním a druhým kolem, kde byl prostor pro mírné úpravy vozu, jsme doladili a důkladně zkontrolovali všechny komponenty vozu a do druhé jízdy jsme šli s vědomím, že čas z první jízdy musíme pokořit. Svůj cíl jsme splnili, čas šel o pár setinek dolů a celý tým byl s naším sobotním účinkováním spokojený. Šli jsme spát s vědomím, že máme šanci na postup.

V neděli jsme se opět všichni sešli na „závodišti“. S odstupem času jsme zhodnotili sobotní závodní den a s napětím očekávali vyhlášení výsledků. Velmi překvapivé pro nás bylo zjištění, že tým ISŠA Racing patří mezi postupující týmy do celostátního kola. Naše ztráta na umístění na stupni vítězů byla zanedbatelná. Poučili jsme se z našich chyb, které určitě napravíme a dovedeme náš tým k dokonalosti. Postupem do celostátního kola se nám přiblížil náš sen o postupu do světového kola.



DRUHÝ ZÁVOD - PRAHA

sobota 25. dubna 2009

Do celostátního kola zbývají jen hodiny, náš tým vylepšuje veškeré prezentace a snaží se doladit nedostatky z moravského kola. O ISŠA Racing se začali zajímat i další sponzoři, se kterými jsme navázali skvělou spolupráci – Autonova Brno, Renault • Auto Pokorný, pan Jaroš a s dalšími partnery jsme v jednání. Do celostátního kola vstupujeme jako černí koně soutěže.

Soutěž F1 ve školách je jako doprovodný program při výstavě AutoPraha 2009, přijďte nás podpořit.

Všem našim sponzorům a partnerům patří naše poděkování.

Členové týmu:
Týmový manager – Pavel Malý
Zástupce managera/Technický vývojář – David Zubíček
Grafik – Tomáš Fanta
Design inženýr – Martin Marek
Odobrný poradce - Jakub Vonšák (Mistr ČR v závodech automobilů do vrchu)
Odborný poradce II. - Monika Králová (grafická stránka modelu, asistentka)
Zodpovědná osoba – Ing. Pavel Venclovský
Záštita projektu z vedení – Ing. Milan Chylík


Formule 1 ve školách – Vzdělávací soutěž pro týmy studentů středních škol ve věku 15 – 19 let. Studenti mají
za úkol navrhnout, zkonstruovat, otestovat, vyrobit a závodit s vlastním modelem formule 1, který je poháněn
CO2.
Učí se používat CAD software na design modelu, větrný tunel na ověření chování modelu za jízdy, CNC
frézku pro výrobu závodního modelu. Součástí soutěže je ústní prezentace, vytvoření kompletní dokumentace,
která dokumentuje kompletní konstrukci a výrobu závodního modelu. Povinností je i zajistit si finanční příjem
od sponzorů a hospodařit s ním. Vypracovat rozpočet a účelně financovat cestování a ubytování
(doprava,ubytování spojené s návštěvou jednotlivých kol). Závodí se v rámci krajských kol, národního finále a
světového finále, kde hlavní výhrou je stipendium pro všechny členy týmu na londýnské univerzitě.

Projekt dává studentům možnost zkusit si konstrukční a technologické postupy, fyziku, aerodynamiku,
design, reklamu, grafiku, marketing, finanční strategii, vedení stáje a práce v týmu. To vše v imaginárním,
konkurenčním a vzrušujícím prostředí. Projekt je neziskový.


Cíl projektu:
- Studenti se v rámci projektu učí pracovat se softwary používanými nejen při reálném prostředí
formule 1, ale i v běženém automobilovém, leteckém nebo strojírenském průmyslu.
- Projekt umožní důkladně poznat tyto systémy a získat zkušenosti:
• Při tvorbě digitálních modelů
• Ve zpracování NC kódů
• V konstrukční činnosti
• V projektové činnosti
- Studenti mohou konzultovat své návrhy se zkušenými konstruktéry a rozšiřovat si tak své znalosti a
dovednosti
- Zapojení do projektu se mohou poznat se spoustou zajímavých lidí ze světa motorismu a hlavně
mohou své modely porovnat s modely studentů dalších 30 zemí.


Patroni projektu:
- Bernie Ecclestone – šéf manager společnosti F1
- Pat Symonds – technický ředitel Renault F1
- Mike Gascoyne – technický ředitel Force India
- Ross Brawn – někdejší technický ředitel Ferrari
- Liuzzi Vitantonio – závodní jezdec Force India
Čeští patroni projektu:
- Tomáš Enge
- Erik Janiš
- Jarek Janiš
- Jan Charouz
- Roman Kresta
- Adam Lacko


Vyhlašovatel soutěže a majitel licence pro ČR a SK: BPA sport marketing
Technický partner projektu: 3E Praha Engineering

 

PR

 

Fotogalerie

F1 ve školách a tým brněnské automobilové průmyslovky

foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu