Vyhledávání

První kvalifikaci Ocupu vyhrál nováček Milan Kusý, Lisowski pomalejší jen o 0,008 sekundy

První kvalifikaci Ocupu vyhrál nováček Milan Kusý, Lisowski pomalejší jen o 0,008 sekundy

První kvalifikace s překvapením, vyhrál nováček Milan Kusý
Mateusz Lisowski byl pomalejší jen o 0,008 sekundy, třetí místo obsadil Jan Dostál

Tisková informace 07-2009

Třináctý ročník Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu začal podle očekávání dra-matickým soubojem a velmi překvapivě. První kvalifikaci letošního pohárového seriálu totiž vyhrál nováček ve startovním poli Milan Kusý junior. V souboji o nejlepší postavení na startovním roštu druhý Polák Mateusz Lisowski za vítězem zaostal jen o osm tisícin vteřiny a třetí Jan Dostál byl pomalejší o dvě a půl desetiny vteřiny. Do rozmezí jedné sekundy se pak ve výsledcích vtěsnali jezdci od pátého do třináctého místa, což potvrdilo předpovědi velké vyrovnanosti mezi jezdci v letošní sezóně.

Milan Kusý naznačil své ambice už ve druhém volném tréninku, kde výkonem 2:22,760 zaznamenal zatím historicky nejlepší čas pro pohárovou Octavii na brněnském okruhu v rámci závodního víkendu. První třetině kvalifikační půlhodiny pak dominoval Polák Mateusz Lisowski, následně jej ovšem Kusý junior překo-nal o osm tisícin vteřiny a časem 2:23,019 na jedno kolo si zajistil první místo na startu pro úvodní letošní závod.

"Už volný trénink naznačil, že bych měl být dostatečně rychlý. Měl jsem z výsledků dobrý pocit. Důle-žité bylo využít co nejdříve optimálně nastavené auto a mít volnou trať. To se podařilo, vyšlo to ideálně. Auto jsme jen doladili v drobných nuancích podle mého jezdeckého stylu," řekl třiadvacetiletý jezdec. "S kvalifi-kačním časem jsem spokojen, trochu jsem měl potíže s tlumičem. Druhé místo pro mě ovšem není důvodem ke spokojenosti, chtěl jsem vyhrát," konstatoval Polák Lisowski.

Spokojenější byl s výsledkem i výkonem třetí Jan Dostál. "Mám ztrátu jen dvě a půl desetiny vteřiny na prvního, to je potěšitelné. Čekal jsem, že to bude horší. Jsem si vědom toho, že soupeři na téhle trati testovali více než my a že na ně ztrácím tak málo znamená, že jsem s nimi v kontaktu a v závodě schopen jet stejně rychle," říkal Dostál s šibalským úsměvem ve tváři.

Čtvrtý Aleš Jirásek si postěžoval, že nemohl dosáhnout lepší čas, protože v ideálním kole měl špínu na trati a v dalším průběhu kvalifikace už mu auto nejelo tak rychle. Páté místo naopak hodnotil jako velice dobré Milan Vaňkát. "Je to odměna pro celý tým. Po volném tréninku jsme na autě změnili všechna nastave-ní. Sice jsem stíhal až závěr kvalifikace, ale v nastavení podvozku pro kvalifikaci jsme se perfektně trefili a výsledek stojí za to," vypověděl Vaňkát, jenž se vešel svým výkonem ještě do vteřinové ztráty na vítěze.

Šestým nejlepším časem, jenž zaznamenal před závěrem kvalifikace, mnohé překvapil a sebe potě-šil Chorvat Tiki Ivoševič. "Sliboval jsem, že budu rychlejší než loni. Výsledek je super, auto bylo bezvadné," říkal Ivoševič.

Od páté do třinácté pozice se jezdci ve výsledcích kvalifikace seřadili v rozpětí jedné vteřiny. Většinu závodníků ovšem jejich výsledek neuspokojoval. "Klouzala mi nějak do smyku zadní náprava. Překvapilo mě to," uvedl sedmý František Došek. "Kvalifikaci jsem hloupě přetaktizoval a prokaučoval. Jsem proto dost naštvaný. Měl jsem být ve výsledcích úplně jinde," říkal osmý Jiří Jupa a devátý Daniel Skalický se snažil svůj výsledek přejít humorem: "Když pojedu ze zadních pozic, budu mít větší motivaci pro závodění."

Poněkud za očekáváním z důvodu chyb v nastavení podvozku auta zůstal jeden z domácích jezdců Bohumil Pffeifer, který obsadil čtrnácté místo. Další z domácích borců Miloslav Kárný zaznamenal desátý čas. "Snažil jsem se, ale rychleji to nešlo. Nějak mě klouzala zadní kola," svěřil se Kárný a vysvětlil tím hodi-ny, které jednou v průběhu kvalifikace na závodní dráze předvedl. Patnáctý Jiří Gottwald se do hodin dostal dokonce dvakrát. "Zřejmě se porouchal levý zadní tlumič, auto se mi roztočilo v pravých zatáčkách. Při tes-tování jsme měli dobré výsledky, tak jsem si myslel, že kvalifikace dopadne lépe. Ale nemohl jsem zatáčky projíždět rychleji," konstatoval Gottwald a podobně mluvil i Slovák Patrik Nemec, jenž obsadil v kvalifikaci jedenáctou pozici.

"Zadní kola mě poskakovala ze stopy, nedokázal jsem zrychlit," uvedl Nemec. Třináctý v pořadí Radek Bareš se podle svého hodnocení o lepší výsledek připravil vlastními chyba-mi. "Udělal jsem sice drobné, ale bych jich několik, takže to ani nemohlo být lepší. Nebyl jsem ve správné pohodě a neměl nějak svůj den," uvedl Bareš a dodal: "Tím jsem si však vybral všechnu smůlu a v závodech to bude úplně jiné."

Zítra jezdci odstartují do prvního závodu v 10.20 hodin, druhý je na pořadu v 14.00 hodin. Podle předpovědi by se měly oba závody konat za téměř letního slunečného počasí.

 

PR

 

Fotogalerie

Jarní Brno 2009 - Octavia Cup. foto Jaroslav Mareček

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu