Vyhledávání

První vytrvalostní závod 3Le Carbonia začal na Slovakiaringu

První vytrvalostní závod 3Le Carbonia začal na Slovakiaringu

Nový vytrvalostní seriál na okruhové scéně je na světě. Jak vám název již napoví, jedná se o tříhodinové vytrvalostní závody teamů, pořádané v rámci seriálu Carbonia cup – závody sprint. Celkem je pro letošní rok vypsáno pět vytrvalostních závodů na různých tratích, těšit se můžete ještě na svezení na okruzích v Mostě, kde se pojede závod letos 2x, na Lausitzringu a sezónu zakončíme opět Slovakiaringem.

V tomto závodě je možné utvořit team z jednoho či více vozů a min. počet jezdců jsou 2.

V závodě se mohou jezdci i vozy libovolně střídat, avšak vozy musí být ze stejné objemové skupiny, jezdci ale mohou mít i 2 různé vozy (tedy např. mix A+B skupiny) Výhodou je, pokud bude jeden vůz odstaven z důvodu závady, je možno dojet s druhým vozem bez výrazné časové ztráty.

Vaše dobře plánovaná strategie = výhra :-))

Staň se absolutním mistrem 3Le Carbonia! Velká výzva pro teamy!

Hlavní výhrou je totiž exkluzivní zájezd s letenkami pro 2 osoby a týdenním pobytem v hotelu v Abu Dhabí, který se nachází přímo u okruhu Yas Marina Circuit, kde se prohání i F1 :-) Šanci má opravdu každý. Neváhejte..

 

Vypsáno je celkem 10 skupin a body se z každého závodu teamům sčítají. Teamy, které potřebují otestovat techniku a nechtějí jet celé 3hod. mají možnost jet vložený závod hodinový, který ale není bodově hodnocen.

 

Vozy jsou rozděleny dle následujících skupin:

cestovní vozy A (závodní) +B (sériové) s obsahy

speciální vozy  (Radical, Caterham, KTM X-Bow, atd.)


3hours endurance: 

one race car (pouze jeden vůz): 

1.  A+B do 2000ccm

2.  A+B do 3500ccm

3.  A+B nad 3500ccm

4.  speciální do 2000ccm

5.  speciální nad 2000ccm

two+ race cars (2 a více vozů): 

1.  A+B do 2000ccm

2.  A+B do 3500ccm

3.  A+B nad 3500ccm

4.  speciální do 2000ccm

5.  speciální nad 2000ccm

 

1hours endurance:

A+B+ spec. (všechny vozy dohromady)

 

První závod tohoto seriálu odstartoval v podvečer ve sváteční středu dne 1.5. na Slovakiaringu. O první důležité body přijelo bojovat a na start se po tréninkových jízdách postavilo celkem 12 teamů – team RTR Projects na voze KTM X-BOW, spolu s teamy Bohemia Racing a KMP Racing též na vozech KTM X-BOW, následováni teamy PJF Racing na voze VW Golf, dále Mirage Motorsport se svým BMW M3, team FinCall na Caterhamu, team Lukamotorsport s vozem Corvette ZR6, Shadows team též na Corvette ZR1, Lukamotorsport 2 na voze Porsche a teamy ACI Racing, Genei Racing a Genei Racing II. se svými třemi vozy Fiesta cup.

 

 

Souboje na trati probíhali od samého začátku startu, kde se na čele držel z počátku team Bohemia Racing na KTM X-BOW pronásledován teamy KMP Racing a RTR Projects též na X-Bow ze skupiny speciálů a za nimi v těsném závěsu tým Mirage Motorsport se svým velmi rychlým BMW M3. Byla vidět důkladná připravenost a plánovaná strategie. Střídání jezdců, dotankování paliva..

 

Po uplynulé jízdě vloženého hodinového závodu se ubrali do depa týmy Lukamotorsport 2 na voze Porsche a tým Shadows na Corvetě ZR1. Lukamotorsport však měl ještě na trati jedno želízko v ohni, a to jezdce Michala Petru na voze Corvette ZR6, který měl též velké šance zvítězit. Avšak vkládaná naděje si vybrala smůlu a potkala jej nepředpokládaná technická závada na voze, kdy nebylo v silách týmu ji v průběhu závodu odstranit a jezdec byl nucen v závodě nepokračovat.

 

V průběhu závodu se v poslední 50min. na první místo probojoval tým RTR, který udržel pozici do poslední chvíle a již si sahal na vítězství.

3kola před koncem jej však potkala smůla v podobě chybějícího paliva do konce závodu a RTR tímto ztratil svou zlatou pozici a náskok na ostatní, musel své pomyslné první místo předat týmu Bohemia Racing, protože do konce závodu již dojel se ztrátou jednoho kola na prvního.

 

Konec závodu byl odmáván ve 20:00h a cílem projeli teamy v následujícím absolutním pořadí:

 

  1. Bohemia Racing s odjetými 73 koly jedoucí ve skupině C+2000ccm

  2. KMP Racing se 73 koly (+1:11.773) jedoucí ve skupině C+2000ccm

  3. RTR Projects se ztrátou pouhé 1kolo též jedoucí ve skupině C+2000ccm

  4. Mirage Motorsport se ztrátou na absolutního jezdce 12 kol, ve skupině AB-3500ccm

  5. PJF Racing se ztrátou 17kol jezdící ve skupině AB-3500ccm

  6. ACI Racing se ztrátou 20kol jezdící ve skupin AB-2000ccm

  7. GENEI Racing II. se ztrátou 23kol jezdící ve skupině AB-2000ccm

  8. GENEI Racing I. se ztrátou 25kol též ze skupiny AB-2000ccm

  9. FINCALL nakonec jako poslední team absolutně dojel ze ztrátou na vedoucího 34kol na svém Caterhamu patřícím do skupiny C-2000ccm

 

 

Všechny tyto teamy byli ohodnoceny poháry a sektem a každý si odvezl důležité body pro boj o absolutního mistra a ceny hlavní.

 

Další závod Carbonia cupu sprint i závod vytrvalostní 3Le Carbonia vypsaný na 3hodiny se jede na oblíbené trati v Německu na LausitzRingu dne 5.7.2013

Přijeďte se povozit a zazávodit si se soupěři i Vy!

Přihlášky naleznete na stránkách cupu.

 

Těšíme se na Vás.

 

www.carboniacup.cz

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu