Vyhledávání

Robert Šenkýř zavítá do „Zeleného pekla“

Brněnský jezdec Robert Šenkýř se znovu po šesti letech postaví na start legendárního 24-hodinového závodu na Nürburgringu. V největším a nejtěžším závodě cestovních vozů na světě bude startovat s vozem BMW M3 E92 GT4 německého týmu Scheid Motorsport. 

Týmovými kolegy Šenkýře budou stálí jezdci týmu Němci Michael Rebhan a Thomas Haider, o čtvrtém jezdci se stále jedná. „Moc se těším. Jsem rád, že se na 24h závod na  Nordschleife mohu znovu vrátit, a ještě k tomu při jubilejním čtyřicátém 24h závodě. Pořadatel k výročí slibuje ještě bohatší doprovodný program než obvykle. 24h závod je jedinečný, nezkopírovatelný. Těžko se hledají superlativy, které jej dostatečně popíší  – člověk to prostě musí zažít ,“ uvádí spokojený Šenkýř.

Po výpadku po deseti hodinách jízdy v závodě roku 2006 se 38-letý jezdec vydává na cestu s jasným cílem závod dokončit.  Soupeřem týmu Scheid Motorsport ve třídě bude velká skupina dalších GT4 vozů v čele s rychlými vozy Aston Martin, Ginneta, BMW M3 E92, BMW Z4 Coupé a dalšími. Na start letošního závodu se postaví  na 200 vozů všech tříd a specifikací, očekává se přes 200 tisíc diváků. O absolutní vítěztví budou bojovat vozy specifikace GT3. Těch se na start postaví více než třicet. Favoritem jsou i letos podle expertů tovární vozy Porsche týmu Manthey, BMW Z4 Coupé týmu Schubert Motorsport a Audi R8 LMS týmu Phoenix.
„Našim cílem je nejen dojet, ale hlavně bojovat o vítězství v silně naplněné třídě vozů GT4. Loni se to týmu povedlo, obhajoba však bývá těžší.Já teď pracuji na konečné doladění kondice, bez té to při tak dlouhém závodě nejde. Pojedu čtyři stinty po 1,5-2 hodinách, dva z toho v noci,“ komentuje týmovou strategii Šenkýř. 

Pár slov k trati Nürburgring Nordschleife:  Trať v pohoří Eifel patří k nejkrásnějším a nejnáročnějším závodním  tratím světa. Od svého otevření má pověst strach nahánějící a nemilosrdné trati vedoucí eifelskými lesy. Nepřehledné zatáčky, slepé, záludné horizonty, silná stoupání a klesání stejně tak jako často se měnící povrch dělají z Nordschleife jednu z největších výzev motorsportu. K tomu ještě závody ztěžují neustálé změny počasí se silnými děšti, mlhou a někdy sněhem i v létě. V roce 1927 otevřená trať severní smyčky je 20,832 km dlouhá, má oficiálně 73 zatáček a vykazuje stoupání a klesání až do 18%. Při 24h závodě se trať „Secerní smyčky“spojí s krátkým Grand prix okruhem a celková délka okruhu se tak zvýší až na 25km.

Legenda formule 1  Jackie Stewart byl z této tratě tak nadšený, že  ji pokřtil jménem „Grüne Höle“ (Zelené peklo). Od té doby kolují hrdinské příběhy, mýty a dramata o této nejdelší a nejtěžší trati světa.


Zdroj: Robert Šenkýř Motorsport

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu