Vyhledávání

SCC: Velké prototypy míří opět v srpnu na okruh do Mostu

Polovina sezóny zatím ukázala, že letošní ročník kopíruje loňskou sezónu a pravidelní účastníci s vozy PRC opět kralují celkovému pořadí. Mezi 40 zúčastněnými jezdci najdeme piloty z Německa, Rakouska, Švýcarska a malé zastoupení má i Francie a Bulharsko. Z našich jezdců, po ochodu Michala Doláka do truckérského světa, nevídáme ve Sports Car Challenge nikoho.

V pořadí divize 1, určené pro prototypy do 2000ccm3, vévodí Rakušan Karl Heinz Matzinger, jehož závodnické začátky sahají do cestovních vozů. Zatím nasbíral 220 bodů a s jeho PRC Honda CN se uvelebil i na čele pořadí šampionátu. Velmi dobře jezdí letos navrátilec do SCC, Francouz Haberkorn na stroji Norma M20 Honda CN. Na jeho druhé místo mu v polovině sezóny stačilo 197 bodů. Bronzový post vybojoval Němec Münch s další Normou a překvapivě až čtvrté místo patří Schultisovi s novým PRC 07 Honda CN. V pořadí pak za nimi figurují dva stroje MRP, které mají české počátky vzniku jejich výroby. Vozy nyní vlastní a provozuje stáj Mobi z Německa.

Divize 2 nabízí souboje vozů nad 2000ccm3. V nich zatím nejlépe obstál Němec Gerd Beisel, který doposud jezdil s PRC 98 BMW 3,2, ale nyní techniku vyměnil a již na Hockenheimu jezdil ve zbrusu novém PRC Nissan V6 3,0ltr.. Hned napoprvé s ním také dvakrát zvítězil. Druhý v divizi je Francouz Payr s dalším novým PRC, ovšem ten využívá potenciálu motoru BMW 3,2ltr. Třetí pozici před Mostem prozatím udržuje překvapení sezóny – Němec Kormann s PRC BMW 2,5ltr..
 
Ctvrtá pozice patří Švýcaru Gärtnerovi a jeho občanka a výrobní štítek na voze nepatří mezi nejmladší, ale boje s mladšími soupeři předem nevzdává. Pátý post opanoval Emanuell Pedrazza, jenž s PRC Ford Cosworth jezdí velmi nepravidelně. Nyní začal SCC jezdit Němec Jouhsen s PRC BMW a v jednom představení v Brně byl vidět i velmi krásný prototyp Ferrari 333 SP, v jehož rámu je usazen dvanáctiválcový motor. Snad se s ním Rakušan Gruber vydá i do Mostu.
 
V divizi 3 startují především cupová Porsche, ale vyjímkou není ani Lamborghini. Čelo si po osmi odjetých závod získal Rakušan Brückl s Porsche 997 Cup a jeho náskok stačí ke klidu za volantem. Na stříbrné pozici jezdí Lamborghini Gallardo GT3 s Wernerem Gröblem a v dalším pořadí figuruje Němec Bender a Bulhar Talkanitsa s vozy Porsche GT3.
 
Čtvrtá divize, pro silná gétéčka nepatří mezi nejvíce obsazené. Vede v ní Němec Sattler s Dodge Viper GT3, druhá příčka patří ,,dědečkovi,, SCC Ruedi Jauslinovi na voze Gebhardt GT1 a na třetím místě se usadil Mecker s Moslerem GT. Renauer má pro tuto divizi zakoupený stroj Gumpert Apollo, ale startu zatím brání homologace tohoto silného ,,Gétéčka,,.
 
Pořadí Sports Car Challenge před Mostem:
Divize 1:
K.H.Matzinger (A) – PRC Honda CN – 220
Y.Haberkorn (F) – Norma M20 Honda CN – 197
G.Münch (D) – Norma M20 Honda CN – 130
M.Schultis (D) – PRC 07 Honda CN – 95
T.Wolfert (D) – MRP Honda – 95
Divize 2:
G.Beisel (D) – PRC 07 Nissan 3,0 V6 – 209,5
W.Payr (F) – PRC 07 BMW 3,2 V6 – 116,5
P.Kormann (D) – PRC C3 BMW - 99
A.Gärtner (CH) – Martini Alfa Romeo V6 – 85
E.Pedrazza (A) – PRC Ford Cosworth 3,5 – 69
Divize 3:
M.Brückl (A) – Porsche 997 GT3 Cup – 164
W.Gröbl (A) – Lamborghini Gallardo GT3 – 60
J.Bender (D) – Porsche 996 GT3 Cup – 41
Divize 4:
M.Sattler (D) – Dodge Viper GT3 – 60
R.Jauslin (CH) – Gebhardt GT1 – 48
H.Mecker (D) – Mosler GT – 21

Nashledanou v Mostě při Matador Truck Prix 2007 v termínu 25.-26. Srpna.

 
Vláďa Rožánek
 

Fotogalerie

Jarní cena Brna 2007 - EGTS

foto Alois Folta

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu