Vyhledávání

Sebastian Vettel z Red Bullu získal v Číně třetí pole position v řadě

VELKÁ CENA ČÍNY 2011
VETTELOVA DOMINANCE NA PNEUMATIKÁCH PIRELLI SE STUPŇUJE


Šanghaj, Čína, 16. dubna 2011 – Sebastian Vettel z Red Bullu na pneumatikách Pirelli získal třetí pole position v řadě. Zároveň se jedná o jeho třetí kvalifikační vítězství v Číně.

Německý pilot pro postup do druhé části kvalifikace využil tvrdší sadu. Poté přezul na měkkou směs a v závěrečné části zajel nejrychlejší čas o hodnotě 1:33.706. Svoje loňské vítězné maximum zajeté v čase 1:34.558 tak pokořil o osm desetin sekundy.

Celá první trojka, kterou doplňovali piloti McLarenu Jenson Button (1:34.421) a Lewis Hamilton (1:34.463) tak byla rychlejší, než loňský nejlepší čas.
Většina pilotů, kteří postoupili z první části kvalifikace, ve zbývajících dvou využila měkké pneumatiky. Ty se ukázaly být v relativně chladných podmínkách, které v Šanghaji panovaly, extrémně efektivní volbou. Venkovní teploty se vyšplhaly na 17, trať pak na 22 stupňů Celsia. Objevoval se také nárazový vítr o rychlosti pěti metrů za sekundu.
Vettel svou taktiku načasoval perfektně. Správné zacházení s pneumatikami v kvalifikacích, aby zbyl dostatečný počet tvrdých a měkkých směsí pro optimalizaci závodní strategie, je klíčové. „Hlavní je, aby vaše pneumatiky byly v dobrém stavu. Myslím, že jsme v tomhle ohledu odvedli dobrou práci,“ shrnul Vettel, který byl taktéž nejrychlejším pilotem v ranním tréninku.

V rychlosti opotřebení pneumatik byly malé rozdíly, měkká směs poskytuje výhodu okolo sekundy a půl na jedno kolo, jak bylo předpovídáno. Měkké pneumatiky by měly vydržet 13-14 kol, zatímco tvrdé by měly dobře fungovat po 19-20 kol. Špička pole pravděpodobně zvolí strategii dvou zastávek.

Je ovšem možné, že některé týmy zvolí jednu nebo tři zastávky.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Máme za sebou další vzrušující kvalifikaci, kterou podtrhla nejen funkčnost, ale také konzistence našich pneumatik. Několik jezdců zajelo své časy na již použitých měkkých pneumatikách. To dokazuje, že opotřebení se dá zvládnout tak, že v průběhu jednoho úseku závodu je jejich výkonnost pravidelně rozložena. Všechny vedoucí týmy vypadají konkurenceschopně. To napovídá, že se můžeme těšit na velmi těsný, souboji nabitý závod.“


Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli

***


Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer

Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu