Vyhledávání

Sebastian Vettel získal své třetí vítězství v letošní sezoně ve velkém stylu

VELKÁ CENA TURECKA 2011
VÍTĚZNÝ VÍKEND PRO VETTELA NA PNEUMATIKÁCH PIRELLI

Istanbul, Turecko, 8. května 2011 – po páteční nehodě a vynechání celého druhého volného tréninku získal Sebastian Vettel své třetí vítězství v letošní sezoně ve velkém stylu. Se strategií čtyř zastávek přetavil svou pole position ve vítězství ve Velké ceně Turecka.
Jelikož byl Vettel ve vedení od začátku do konce, byl jediným jezdcem, který se neúčastnil čilých předjížděcích bitev. Ty, podobně jako v Číně před třemi týdny, byly pro tento závod typické. Vettelův kolega Mark Webber předjel necelých deset kol před koncem Fernanda Alonsa z Ferrari a zajistil si druhé místo. Na konci 309,396 kilometrů dlouhého závodu v cíli první tři piloty dělilo pouhých 10,075 sekund.
Prvních pět pilotů vsadilo na strategii čtyř zastávek, což se letos stalo poprvé. Jenson Button byl v závěrečných fázích závodu donucen vzdát se dvou pozic a do cíle dojel na šestém místě. Po třech zastávkách byl nucen jet na pneumatikách PZero Silver (tvrdé směsi), které byly o sedm kol starší než obutí jeho kolegy. Jérôme d'Ambrosio z týmu Virgin ovšem zajel do boxů pouze dvakrát. Kamuj Kobajaši ze Sauberu se se třemi zastávkami probil z posledního místa na startu až na konečné bodované desáté místo.
Drsný povrch tratě, relativně vysoké teploty - 18 stupňů Celsia měl okolní vzduch a 30 stupňů trať, stejně tak jako nesmírně náročná zatáčka číslo osm činí z Istanbulu, co se týče nároků na pneumatiky jednu z nejtěžších tratí v kalendáři. Pneumatikám Pirelli se nicméně podařilo vypořádat se s těmito náročnými podmínkami se ctí.
Oba red bully zajely ve třetí části kvalifikace pouze jeden měřený čas, aby ušetřily co největší počet měkkých pneumatik. Stejnou taktiku pojal za svou také Nico Rosberg z Mercedesu, který startoval ze třetího místa.
Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery řekl: „Museli jsme pochopitelně vyvinout takové pneumatiky, které by mohly být použitelné na dvaceti rozličných okruzích. Nároky osmé zatáčky staví Istanbul Park na nejvyšší příčky, co se opotřebování pneumatik týče. Jsme rádi, že si vedly tak dobře, vzhledem k tomu, jak rozličné strategie týmy zvolily. Popravdě jsme čekali, že by Vettel mohl vyhrát i se třemi zastávkami, ale relativně krátká boxová ulička zde v Istanbulu znamená, že extra zastávka se vyplatí a nárůst výkonnosti převáží ztrátu dvaceti vteřin strávených v boxech. Vzhledem ke své rychlosti si Vettel mohl dovolit jednu zastávku navíc. Podobný přístup zvolilo i mnoho jiných týmů.“
V průběhu dnešního dne Pirelli oznámilo volbu pneumatik pro závody v Montrealu, ve Valencii a ve Velké Británii. V Kanadě to bude PZero Yellow (měkká) a PZero Red (superměkká). V Evropě pak svůj debut oslaví PZero White (střední). Mimo ni se použije PZero Red (superměkká), zatímco v Británii se bude jezdit na PZero Silver (tvrdá) a PZero Yellow (měkká směs).
PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA TURECKA 2011
Vettel: Su Su (11) Su (25) Hn (40) Hn (47) 4
Webber: Su Su (10) Sn (21) Hn (35) Hn (45) 4
Alonso: Su Su (10) Su (23) Hn (36) Hu (46) 4
Hamilton: Su Su (9) Su (20) Hn (34) Hn (46) 4
Rosberg: Su Hn (10) Hn (22) Su (33) Sn (44) 4
Button: Su Su (13) Su (26) Hn (39) 3
Heidfeld: Su Hn (10) Hn (22) Hu (36) Su (46) 4
Petrov: Su Hn (8) Hn (19) Hu (34) Su (45) 4
Buemi: Su Su (9) Su (23) Hn (40) 3
Kobajaši: Hn Sn (13) Sn (23) Sn (38) 3
Massa: Su Su (9) Su (23) Hn (34) Hn (46) 4
Schumacher: Su Su (2) Sn (14) Hn (30) Su (45) 4
Sutil: Su Sn (10) Hn (25) Su (40) 3
Pérez: Su Hn (1) Sn (16) Su (32) Hn (42) 4
Barrichello: Su Sn (10) Su (24) Hn (40) 3
Alguersuari: Hn Sn (13) Su (29) Su (39) Hn (55) 4
Maldonaldo: Su Su (11) Su (25) Hn (41) DT* (45) 4
Trulli: Sn Sn (13) Su (25) Hn (39) 3
Kovalainen: Sn Su (15) Hn (31) Hn (53) 3
D’Ambrosio: Sn Su (16) Hn (33) 2
Kartykejan: Sn Su (14) Hn (27) Su (45) 3
Liuzzi: Sn Su (15) Hn (16) Su (35) Hn (37) 4
Di Resta: Su Sn (11) Hn (24) Su (32) Hn (44) 4
Glock: Hn 0

První sloupec udává, na jakých pneumatikách jezdec nastoupil do závodu.
S=měkká směs
H=tvrdá směs
n=nová sada
u=použitá sada
* penalizace průjezdem boxovou uličkou
Poslední sloupec udává celkový počet zastávek v boxech.


Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli

***

V případě dotazů či žádostí o další informace nás neváhejte kontaktovat:

Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer
+420 296 804 404
zdenek.vacl@pirelli.com

Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu