Šenkýř Motorsport s Markem Friedem s GTR výborně na Ústecké 21
Úspěšné vystoupení týmu při závodech MMČR do vrchu v Ústí nad Orlicí (26.-27.5.2007) zaznamenal brněnský tým Šenkýř Motorsport, postavený kolem dvojnásobného mistra Evropy v závodech do vrchu Roberta Šenkýře.
Mladý Marek Fried porazil s okruhovým speciálem BMW M3 GTR v sobotním závodě všechny své české soupeře ve skupině M, v neděli skončil absolutně třetí v Evropském poháru FIA European Cup a čtvrtý v absolutním hodnocení skupiny E1 a M. Úspěšné bylo i vystoupení obou týmových jezdců ve skupině A, kde Maďar Hernadi, kterému Šenkýř Motorsport připravuje vůz, obsadil druhé a třetí místo, a Petr Líbal ve svém prvním vystoupení po havárii v Náměšti, třetí a čtvrtou příčku.
„Marek si svými výkony v předchozích závodech letošní sezóny se slabším týmovým vozem BMW M3 řekl o šanci na start v našem nejsilnějším BMW M3 GTR a pří svém prvním startu na jezdecky náročné trati v Ústi přesvědčil všechny o svých kvalitách. Porazil všechny jezdce, kteří jsou v letošní tabulce před ním, některé dokonce rozdílem třídy.
Auto je vybaveno vším potřebným pro vytrvalostní okruhové závody a svojí váhou a nastavením není na kopce zrovna ideální, a o to cennější Markův výkon je“, komentoval po závodě šéf týmu Robert Šenkýř.
I Marek po závodech v Ústí září radostí:“Robert mě skutečnost, že budu startovat s nejsilnějším geterkem, oznámil až ve čtvrtek před odjezdem do Ústí. Auto znám z okruhů, s tratí jsem se seznámil taky docela rychle a jsem rád, že celý víkend proběhl úplně bez zaváhání. Nahoře mě gratuloval i Georg Plasa a chválil mě, že s autem o 250kg těžším než má on to nebylo zas tak špatný. Doufám, že dostanu ještě další šanci s tímto autem startovat.“
Spokojeni můžou být také technici Matador Motorsportu, na jejichž pneumatikách Marek i Petr celý víkend startovali. Pneumatiky se směsí D11 v rozměrech 235/650 R18 pro áčko a 270-305/650R18 pro GTR nás znovu podržely.
Zmínit musíme i výkon našeho reprezentanta v závodech historických automobilů, kde si Zdeněk Sekyrka s vozem Škoda 130 RS dojel v neděli pro absolutní stříbro divize cestovních historických vozů.
Příští víkend nás čeká Ecce Homo Šternberk (2.-3.6.2007). Náš tým zde budou opět reprezentovat Petr Líbal na BMW M3 ve skupině A, Marek Fried s BMW M3 GTR ve skupině E1 a Zdeněk Sekyrka na Škodě 130RS mezi historickými vozy.
Výsledky sk. E1+M sobota
1. Plasa Georg (D) BMW 320 V8 Judd E1+2000 02:04.990 02:02.850 04:07.840
2. Pailer Felix (A) Lancia Delta Integrale E1+2000 02:10.420 02:05.660 04:16.080
3. Fried Marek (CZ) BMW M3 GTR M+2000 02:09.060 02:07.120 04:16.180
4. Komárek David (CZ) Mitsubishi Colt Evo M+2000 02:10.480 02:06.750 04:17.230
5. Pregartner Herbert (A)Porsche Turbo E1+2000 02:10.210 02:08.010 04:18.220
6. Novotný Martin (CZ)Opel Speedster M-2000 02:10.560 02:09.250 04:19.810
7. Janík Václav (CZ) BMW 320 JSP M+2000 02:12.650 02:11.240 04:23.890
8. Michl Dan (CZ) Lotus Michl 07/01 E1-2000 02:12.420 02:12.240 04:24.660
9. Urban Bohuslav (CZ)Škoda Fabia Kit Car M-2000 02:13.130 02:12.200 04:25.330
10.Kašpárek Milan (CZ)Škoda Fabia MK 1 M-2000 02:13.630 02:12.160 04:25.790
Výsledky sk. E1+M neděle
1. Plasa Georg (D) BMW 320 V8 Judd E1+2000 01:59.720 01:59.120 03:58.840
2. Pregartner Herbert (A)Porsche Turbo E1+2000 02:05.160 02:04.200 04:09.360
3. Michl Dan (CZ) Lotus Michl 07/01 E1-2000 02:06.870 02:05.360 04:12.230
4. Fried Marek (CZ) BMW M3 GTR M+2000 02:06.970 02:06.340 04:13.310
5. Komárek David (CZ)Mitsubishi Colt Evo M+2000 02:07.530 02:08.570 04:16.100
6. PailerFelix(A) Lancia Delta Integrale E1+2000 02:13.690 02:05.700 04:19.390
7. Janík Václav (CZ) BMW 320 JSP M+2000 02:09.740 02:10.800 04:20.540
8. Kašpárek Milan (CZ)Škoda Fabia MK 1 M-2000 02:11.040 02:12.040 04:23.080
9. Marko Andreas )A) VW Golf GTi 16V E1-1600 02:12.240 02:11.750 04:23.990
10.Rybníček Marek (CZ)Opel Speedster M-2000 02:14.200 02:10.670 04:24.870
Tisková zpráva Matador Motorsport Teamu
Další fotografie 1 2