Vyhledávání

Seriál BMW 1 letos zcela jinak - jako memoriál Zdeňka Vojtěcha

Seriál BMW 1 letos zcela jinak - jako memoriál Zdeňka Vojtěcha

Pozvánka na : 1. ročník
Pohár cestovních vozů – memoriál Ing. Zdeňka Vojtěcha 2008

Vážení přátelé motorsportu, vážení závodníci a soutěžící.

Naše společnost Racing Service International L.L.C., si Vám dovoluje představit projekt který má být vzpomínkou a projevem pocty Ing. Zdeňkovi Vojtěchovi, tátovi, kamarádovi, vynikajícímu jezdci, mistrovi ČSSR, mistrovi Evropy, legendě.

Tímto projektem je seriál čtyř dvojzávodů cestovních vozů na okruhu a se svolením pana Štěpána Vojtěcha pod názvem Pohár cestovních vozů – memoriál Ing. Zdeňka Vojtěcha.

V letošní sezóně to bude 10 let co jsme se smutně rozloučili s Ing. Zdeňkem Vojtěchem. Zdeněk je jeden z našich nejlepších Československých a Evropských pilotů v historii okruhových závodů. Jezdecké začátky odstartoval v rallye a závodech do vrchu . Ale až okruhy, byly to, čím se neopakovatelným jezdeckým stylem zapsal do povědomí motoristických příznivců nejen v tehdejším Československu , ale i celé Evropě.

Na Československých okruzích proslul velkými jezdeckými souboji se svými soupeři na voze Škoda 130 RS.
Ve stejném období vzniká i slavné jezdecké trio Zdeněk Vojtěch – Břetislav Enge – Jan Šenkýř které časem doplnil Václav Bervid a svými výkony v seriálu Mistrovství Evropy cestovních vozů získávají v roce 1981 pro značku Škoda absolutní vítězství a titul Mistrů Evropy.
O rok později společně s Břetislavem Engem prohánějí absolutní evropskou špičku na voze BMW 528i. O skvělý výsledek na Velké ceně Československa 1982 je v Brně připravuje velký požár vozu. Český tým mechaniků a techniků, kteří se pro své jezdce snažili v tehdejších podmínkách udělat maximum, odvedl pro zahraniční konkurenty až neuvěřitelný kus práce a za 10 dní z totálně zničeného vozu dokázali postavit a opravit vůz, který byl schopen startovat na okruhu v rakouském Zeltwegu. Veškeré úsilí týmu je korunováno historicky prvním vítězstvím Čechoslováka v mistrovství Evropy, kdy Zdeněk Vojtěch s Jo Gardnerem (A) který nahradil popáleného Břeťu, tento závod absolutně vyhráli.

Bylo až dojemné, jak českému týmu a jeho jezdcům skutečně upřímně gratulovaly všechny jezdecké hvězdy tehdejší doby, šéfové továrních týmů a přítomní zahraniční novináři.

Břetislav Enge - Zdeněk Vojtěch
Zároveň to bylo období, kdy si jezdeckých výkonů Zdeňka začaly zahraniční týmy a média všímat. Do sezóny 1984 nastupuje již populární jezdecké duo Vojtěch – Enge s vozem BMW 635 Csi v týmu Hartge, který vede již jako manažer Václav Bervid.

I v této sezóně, plné technických problémů, podávají jezdci skvělé výkony, které přinášejí pro Zdeňka pozvánku do továrního teamu BMW a zároveň pozvání na testování a nabídku místa v týmu Jaguár, kde je již pro Zdeňka připravena i jezdecká kombinéza. Zdeněk se rozhodl pro BMW, a tak startuje po boku Švéda Stefana Johanssona a Marca Surera.

V nasledující sezóně se vrací do týmu Václava Bervida, kde v následujících letech dokazuje své jezdecké umění na vozech Mercedes 190 Carlsson a poté s BMW M3 teamu Bastos . A je to právě Václav Bervid který prohlásil že nebýt komunistického režimu, tak to byl Zdeněk kdo dostal české barvy do formule 1.

Ani po ukončení své jezdecké kariéry neopustil svět motorsportu a stál u vzniku projektu Peugeot Cup v České republice a intenzivně podporoval své syny Tomáše a Štěpána v prvních krocích na automobilových závodech.
Svým způsobem je stále mezi námi a mnozí z nás, aspoň vzpomínkou na závodnické historky a slavná vítězství na něj rádi zavzpomínají.

Součástí projektu bude i oslava 50-ti letého výročí od prvního startu a zahájení jezdecké kariéry Václava Bervida. Na voze Škoda Populár startuje do Velké noční automobilové soutěže středočeského kraje. V roce 1960 startuje poprvé na okruhu v Havířově s Škodou Octavia touring sport a ve třídě 1150 ccm dojíždí na 3. místě. Dalším historickým momentem je založení hospodářského zařízení svazarmu MTX – Metalex. Tuto legendární značku zakládá spolu s Petrem Boldem, Karlem Jílkem, Daliborem Jankem a pány Treybalem, Bílkem, Ing.Kleimondem a Pauerem.

O trofej - Ing.Zdeňka Vojtěcha

Na počest Ing. Zdeňka Vojtěcha připravujeme seriál čtyř dvojzávodů, které budou uspořádány na okruzích v Brně, Mostě, Salzburgringu a Oscherslebenu. Dovolujeme si Vás tímto pozvat k účasti na této sérii závodů, které se mohou stát obohacením vaší závodní sezóny.
Termíny, které jsme pro tyto závody připravili patří k nejprestižnějším v kalendáři evropských závodů.

Závody pojedeme ve společnosti velké akce ADAC na německém Oscherslebenu na rakouském Salzburgringu se svezeme s účastníky FIA zóny střední Evropy . V severočeském Mostě se podíváme na závod FIA Evropského mistrovství trucků a nejprestižnějším závodem bude již první závod, který se uskuteční v rámci mistrovství světa cestovních vozů WTCC v Brně. Účast televizních štábů , zástupců tisku a jezdeckých hvězd světového a evropského formátu bude důstojným prostředím pro tento závodní seriál.

Doufáme, že termíny které Vám nabízíme, budou atraktivní nejen pro Vás, ale hlavně pro Vaše sponzory a partnery týmu. Každý samostatný závod se pojede o hodnotné ceny, poháry a věnce pro vítěze.

Celkový vítěz seriálu obdrží putovní pohár memoriálu Ing. Zdeňka Vojtěcha.


Kalendář závodů

1. Brno WTCC Brno 13. - 15.06. 2008 CZ
2. Most Czech Truck Prix- Most 29. - 31.08. 2008 CZ
3. Salzburgring FIA Zone central Europe 26. - 29.09. 2008 A
4. Oschersleben ADAC 10. - 12.10. 2008 D

Vypsané skupiny a třídy

Divize 4 pro vozidla:skupina N,A,SP,Super 2000,Diesel 2000,ST,DTM,H,GT dle propozic FIA GT, E1(vozy volné formule slučitelné s kategorií 1), pohárové vozy (slučitelné s vozy kategorie 1)

Pro klasifikaci jsou vypsané tyto třídy: D4 do 1600ccm
D4 od 2001ccm do 2000ccm
D4 od 2001ccm do 3000ccm
D4 – BMW 1 Challenge
D4 od 3001ccm do 3500ccm
D4 od 3501ccm od 3501ccm

Formát závodů: V rámci každého vypsaného termínu budou uspořádány vždy dva samostatné závody a to systémem :

1. kvalifikace ( 30 min.) pro 1. závod (50-60km)
2. kvalifikace ( 30 min.) pro 2. závod (50-60km)

13. Bodové hodnocení

Systém bodového hodnocení je zvolen 1 – 15 základních bodů s odstupňováním dle tabulky a násoben koeficientem 1.X kdy X bude doplněno číslem, které je stejné jako počet jezdců ve třídě, kteří nastoupili do závodu. Výsledný bodový příděl bonifikuje obtížnost dosažení bodů.

Umístění: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
==================================
Body :15 13 11 9 7 5 4 3 2 1 násobeno x 1.x

X= počet soutěžících ve třídě na startu do závodu

Tabulka po přepočtem startujících do10 jezdců

Startujících Umístění ve třídě
Ve třídě 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10 16,5 13.2 11,0 8,8 6,6 5,5 4,4 3,3 2,2 1,1
9 16,3 13,0 10,9 8,7 6,5 5,4 4,3 3,2 2,1

8 16,2 12,9 10,8 8,6 6,4 5,3 4,2 3,1

7 16,0 12,8 10,7 8,5 6,3 5,2 4,1

6 15,9 12,7 10,6 8,4 6,2 5,1

5 15,7 12,6 10,5 8,3 6,1

4 15,6 12,5 10,4 8,2

3 15,4 12,3 10,3

2 15,3 12,2

1 15,1

10. Startovné

a. Zvýhodněné startovné uhrazené osobní platbou, nebo realizovaným převodem na účet pořadatele (RSI) do termínu uzávěrek přihlášek (14 dní před datem zahájení příslušného sportovního podniku) je:
pro platbu v Kč je 15 000,-Kč (bez 9% DPH)
pro platby v EUR je 600,-.EUR (bez 9% DPH)
(pro 1 vůz na dva samostatné závody)


Číslo účtu pro platby v Kč

pro platbu Kč z CZ: 213311427/0300
pro platby Kč z EU: BIC:CEKOCZPP
IBAN: CZ81 0300 0000 0002 1331 1427

Číslo účtu pro platbu v EUR

pro platbu EUR z CZ: 213311849/0300
pro platbu EUR z EU: BIC: CEKOCZPP
IBAN: CZ36 0300 0000 0002 1331 1849

Soutěžící nebo jezdec se na formální přejímku dostaví s dokladem o uhrazení startovného. Každá úhrada startovného po termínu uzávěrky přihlášek nebude považováno jako zvýhodněné startovné a bude doúčtováno na administrativní přejímce do plné výše viz bod b.

b. Startovné hrazené nejpozději u administrativní přejímky je:
20 000,-kč, / pro platby v EUR je 800,- EUR



Vzhledem k projevenému zájmu o start v Poháru cestovních vozů – memoriálu Ing. Zdeňka Vojtěcha budeme upředňostnovat přihlášky jezdců kteří se přihlásí na celý seriál.

Racing Service International

Kontakt: Vlastimil Furmanek : 00420 737 284 482 / e-mail: v.furmanek@rsicz.com  
Milan Hnilica : 00420 737 284 481 / e-mail: m.hnilica@rsicz.com  

PR

 

Fotogalerie

BMW 1 challenge premiérově na Oscherschelebenu

foto archiv promotéra seriálu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu