Vyhledávání

Skutečně velký a vydařený vrchol sezóny 2008 na okruhu v Mostě

Skutečně velký a vydařený vrchol  sezóny 2008 na  okruhu  v Mostě

SOBOTA - HISTORICKÝ TRIUMF PRO ČESKÉ BARVY

MATADOR CZECH TRUCK PRIX 2008

Takový úspěch, jaký zaznamenal v sobotu David Vršecký na Autodromu Most v rámci Matador Czech Truck Prix 2008, nepamatují motorističtí fanoušci a dokonce ani novináři. Po dlouhých letech dokázal Čech vyhrát kvalifikaci, kvalifikační a poté i mistrovský závod a připsal si celých 30 bodů za jediný den.
Na sobotu přišlo nezvykle velké množství diváků a desetitisíce lidí nadšeně sledovaly české piloty nejen trucků, ale i formulí z Interserie, poháru Octavií a cestovních vozů z memoriálu Zdeňka Vojtěcha.

V dopolední kvalifikaci dokázal David Vršecký zajet nejrychlejší kolo v čase 2 minuty a 1,340 sekundy, čímž nejenže vybojoval Pole Position pro kvalifikační závod, ale také pokořil dosavadní traťový rekord a sesadil tak z trůnu jeho loňského držitele Antonia Albaceteho. Ten letos dokázal zajet jen třetí čas. Druhý byl Vršeckého týmový kolega, Švýcar Markus Bösiger na Freightlineru z roudnické stáje Buggyra.Stejným pořadím pak skončil i odpolední kvalifikační závod. Ani v hlavním mistrovském závodě nedošlo na prvních třech pozicích ke změně a to pro Vršeckého znamenalo velikou porci bodů.

"Hodně jsem si věřil, start mi vyšel dokonale. Markus jel razantně, včas si však uvědomil, že jsem rychlejší," řekl po závodě David. "Pro člověka nepříliš znalého věci možná vypadalo mé vítězství jako jednoduché, opak byl ale pravdou," dodal jezdec, který měl v posledních kolech problémy se spojkou. Sobotní triumf pro něj navíc byl velkou premiérou, protože dosud v Mostě byl jen čtyřikrát druhý a většinou vítězil Albacete. Mistrovský závod byl navíc okořeněn incidentem, který mezi sebou za přemostěním Matadoru měli Francouz Belloc a Rakušan Allgauer. Ten byl atakován, ale střet ustál a závod dokončil devátý.

Pro francouzského pilota měla ztráta stability fatální následky a s neovladatelným strojem skončil ve svodidlech. Je nutné zmínit také výsledky Frankie Vojtíška na Renaultu, který v kvalifikaci zajel jedenáctý čas, v kvalifikačním závodě pak dojel na stejné pozici a mistrovský závod nedokončil, když ve třetím kole musel odstoupit s technickými potížemi.

Další velkou podívanou připravili divákům účastníci Interserie. Sobotní závod dopadl nejlépe pro dalšího Čecha Dušana Nevěřila na stroji Lola Judd. Druhý jen o sedm desetin sekundy skončil vítěz kvalifikace Sebastian Saavedra s Dallarou Mercedes a třetí byl Milan Svoboda s Dallarou Opel. Oba čeští jezdci jsou především vrchaři a dlouhý závod pro ně byl skutečně náročný, ale nechali se slyšet, že okruhům začínají přicházet na chuť.

Pro Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup šlo hlavně o kvalifikační den, dva ostré závody se budou konat v neděli. Pole Position vybojoval talentovaný polský jezdec Mateusz Lisowski před Janem Dostálem a Václavem Brejlou.

Memoriál Zdeňka Vojtěcha se odvíjel podle stejného scénáře jako předchozí podniky tohoto poháru cestovních vozů. Kraloval mu opět Švýcar Milan Bezák na silném Porsche GT3. Za ním dojeli Dan Suchý a Petr Kačírek na BMW M3 GTR.

Polední pauzu zpestřili majitelé pohledných veteránů, kteří po mostecké trati předvedli spanilou jízdu se svými skvosty s poněkud starším datem výroby.
(30.80. 2008)

VELKÝ A ÚSPĚŠNÝ VRCHOL MOSTECKÉ SEZÓNY

MATADOR CZECH TRUCK PRIX 2008

Trucky z Roudnické Buggyry i v neděli pokračovaly ve vítězném tažení. Oproti sobotě s tím rozdílem, že Bösiger a Vršecký si prohodili pozice. Matador Czech Truck Prix 2008 sledovalo celkem 55 tisíc diváků a ti zcela jistě nelitovali cesty na Autodrom Most. Ryze letní počasí a atraktivní program zkrátka udělaly z tohoto víkendu dokonalý a bombastický vrchol zdejší motoristické sezóny.

Dopolední kvalifikaci trucků kraloval tentokrát Markus Bösiger, který byl rychlejší, než David Vršecký o pouhé tři desetiny sekundy. Třetí čas zajel Jochen Hahn a až čtvrtý byl Albacete. Kvalifikační závod po skvělém startu ovládl Bösiger, kterému Vršecký kryl záda z druhé pozice. Na bronzovou příčku se pak probojoval Rakušan Markus Altenstrasser na Renaultu. Albacete v šestém kole musel odstoupit s poškozeným tlumičem. Frankie Vojtíšek doma bojoval jako lev a skončil pátý po osmém místě z kvalifikace. Pak už přišel hlavní mistrovský závod a jeho pořadí bylo stejné jako v tom prvním, tedy Bösiger, Vršecký, Altenstrasser. Čtvrtý dojel po startu z konce startovního roštu a zběsilé stíhací jízdě Albacete. Vojtíšek dojel devátý.

Celkové průběžné pořadí tedy doznalo změnu na druhém místě. Vršecký si upevnil vedení a už má 286 bodů. Úřadující šampión z loňska Bösiger je s 264 body druhý a Albaceteho odsunul s 246 body na třetí místo. Frankie Vojtíšek nasbíral celkem 77 bodů a je celkově osmý.

Dva ostré závody Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu nezůstaly dlužny vůbec nic své tradiční pověsti. Lisowski prohospodařil "ulitým" startem první místo na roštu a musel do boxů pro trest. Ve třetím kole se do čela propracoval Jan Dostál a následován Václavem Brejlou si dojel pro zlato. Třetí skončil Dostálův stájový kolega z ACA Autocentrály Michael Vorba. Zajímavé bylo, když ve druhém závodě si po různých peripetiích oba stájoví kolegové svá místa prohodili a Brejla skončil opět druhý. V průběžném pořadí poháru je stále první Petr Fulín, kterému se tentokrát v Mostě nedařilo tak, jako posledně. Dojel jednou pátý a jednou čtvrtý. Stále však má čtyřbodový náskok před Janem Dostálem. Michael Vorba ztrácí již dvacet bodů, třetí Václav Brejla osmatřicet.

Interserii stejně jako v sobotu ovládl Dušan Nevěřil, který na stroji Lola Judd dokázal odolat útokům Sebastiana Saavedry na formuli Dallara Mercedes. Třetí tentokrát skončil Rakušan Bernd Herndlhofer na formuli Lola Opel. "Je pravda, že to je dost složité," nechal se pod stupni vítězů slyšet vrchař Nevěřil. "Kopec se jede dvě minuty, kdežto tady člověk musí plné soustředění udržet skoro dvacet minut. Ale bavilo mě to, měl jsem radost, že vydržela technika," dodal ještě jezdec.

V poháru cestovních vozů s názvem Memoriál Zdeňka Vojtěcha zopakoval sobotní úspěch Milan Bezák na Porsche GT3. Druhý skončil Dan Suchý na BMW M3 GTR a třetí Doc Henry Nielbock na Porsche GT2.

Nelze zapomenout ani na bohatý program polední pauzy, v níž se ve spanilé jízdě představily kamióny Renault. Kaskadéři ze Stunt Riding Show předváděli kousky, při kterých stydla krev v žilách, taneční skupina Marverci roztančila celý divácký svah a vrcholem programu pak byla letecká akrobacie Petra Červenky, který s letounem Suchoj M31 předváděl naprosto neuvěřitelné kousky.

Matador Czech Truck Prix 2008 je minulostí. Letošní ročník však rozhodně patří k těm nejpovedenějším. Potvrdil to i Tony Idon, permanentní ředitel závodů delegovaný FIA. "Musím říci, že do Mostu jezdím už patnáct let a zdejší podniky patří k nejlépe organizovaným. Se zdejšími lidmi máme skutečně vřelé vztahy a práci týmu, který tu pracuje s nejvyšší možnou profesionalitou, je potřeba vyzdvihnout opravdu hodně vysoko. Přeju mosteckému okruhu, abychom se takhle každoročně scházeli ještě dalších patnáct let, ale raději ještě déle," smál se Idon. "Vysoké hodnocení z úst představitele nejvyšší sportovní autority nás pochopitelně těší, ale i zavazuje," odpověděl sportovní ředitel Autodromu Most Michal Marek. "Příští český podnik trucků v roce 2009 se pokusíme udělat ještě lépe," slíbil.

Oficiální letošní motoristickou sezónu bitvy tahačů vlastně ukončily. Na dráze však dál budou pokračovat testovací, komerční a prezentační akce. Po skončení sezóny jsou v plánu další rekonstrukční a stavební práce na trati i v paddocku.
(31.8. 2008)

PR

 

Fotogalerie

Vítězné nedělní double Buggyry z Mostu, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu