Vyhledávání

SSC 2010: Prototypy a GT vozy opět také v Mostě, kam míří Sports Car Challenge

SSC 2010: Prototypy a GT vozy opět také v Mostě, kam míří Sports Car Challenge

SCC pokračuje s prototypy i letos a míří znovu do Mostu

Stejně jako v loňské sezóně zřejmě uvidíme prototypy a GT vozy v Mostě, kam míří Sports Car Challenge. Nabízíme krátký pohled do jejich předpisů.
Sports Car Challenge jako seriál pro prototypy a GT vozy míří do své další sezóny.

V loňské sezóně bylo hostem i Czech Truck Prix v Mostě, kde vystřídalo Interserii, která se dnes věnuje spíše formulím. Vítězství ze sezóny 2009 bude letos obhajovat Gerd Beisel, který jezdil s prototypem Norma Nissan CN4 a vítězství uhájil před dotírající Hungerbühler jen těsně. Třetí místo v nejsilnějších strojích získal Němec Güllert na Radicalu SR8 s motorem Honda.

Pro nový ročník Sports Car Challenge zůstává povinnost mít alespoň FIA junior licenci typu C. Ušetřit se dá i na startovném, když se jezdec přihlásí do celého šampionátu, ovšem přihlašovat se lze také na každý jednotlivý podnik, jako tzv. Gastfahrer, neboli hostující účastník.

Divize 1 přiláká na start vozidla splňující následující 4 podmínky:

a) prototypy do 2500ccm3, max. 4V, min. váha 640Kg

b) prototypy do 3200ccm3, max. 6V, min. váha 700Kg

c) prototypy do 3500ccm3, min. 800Kg

d) prototypy nad 3500ccm3, min 900Kg

Dále mohou startovat prototypy dle reglementu FIA/ACO z kategorií LMP1 a LMP2.

Divize 2 je vypsána pro následující prototypy:

a) prototypy skupiny FIA CN do 2000ccm3, min. váha 535Kg

b) prototypy skupiny C3 do 2000ccm3, max. 4V, váha min. 600Kg

Také lze startovat s motocyklovým motorem ( Suzuki ) o objemu 1500ccm3 a minimální váhou 535Kg.

Divize 3 pro GT vozy zůstává doménou speciálů Porsche Cup, Ferrari Cup i dalších, ovšem musí mít rok homologace mlaší roku 1999.

Na sezónu 2010 vypsal organizátor také kategorii SCC Classc Trophy, kde se vyhlašuje pořadí vozů starších, jak z roku 2000. Tedy zde mohou startovat i retro vozy Crosslé Ford, nebo stroje z kategorie Sports 2000, nebo skupiny 6.

Pro letošní závody bude fungovat loňský model, kde během jednoho víkendu absolvují účastníci SCC hned dvě závodní jízdy na 45Km, nebo 30 minut plus jedno kolo. Přihlášení do celé sezóny přijde účastníky na 5000 euro, ovšem tato zvýhodněná nabídka platí jen do 28.2. 2010, potom si každý musí připravit o 700 euro navíc. Pro jeden víkend si hostující jezdci připraví 950 euro.

V kategoriích získá body prvních patnáct účastníků, mezi prototypy z 1. a 2. divze v celkovém hodnocení SCC pak prvních deset. Na konci roku budou vyhlášení první tři jezdci z celkového pořadí prototypů a každých pět nejlepších ve své divizi.

Kalendář se ještě připravuje, zveřejníme ho v některém dalším článku ke Sports Car Challenge.

 



Vláďa Rožánek

 

Fotogalerie

Švýcarský automobilový okruhový šampionát v Mostě

foto archiv pořadatelů

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu