Vyhledávání

Také druhý závod EEC na Hockenheimu přinesl bitvy v tradičním pohárovém duchu

EEC – Hockenheim – 2. závod
 
Petr Fulín nebyl k zastavení
 
První závodní víkend společného pohárového klání Eastern Europe Cupu a Clio Cupu Bohemia vyvrcholil na Hockenheimu v sobotu odpoledne druhým závodem na třicet minut. A byla to bitva v tradičním pohárovém duchu, která nabídla fanouškům řadu ostrých soubojů a přinesla i dramatický závěr, ve kterém se opět blýskl Petr Fulín. Podruhé se radoval z prvenství v EEC a také z vítězství v závodě. Druhou nejrychlejší octavii přivedl do cíle znovu Václav Brejla a třetí skončil Patrik Nemec.
 
Los rozhodl o tom, že pořadí na startu druhého závodu si vyměnilo nejlepších šest pilotů první jízdy. Petr Fulín tedy stál ve třetí řadě. Václav Brejla začínal ve čtvrté, v páté Daniel Milde, v šesté se představili Patrik Nemec a Ivan Trejbal, v osmé byl Václav Novák a pole uzavírali Tadeáš Šimeček a s Lumírem Firlou, kteří první závod nedokončili. 
 
Skvělá bitva i atmosféra

Petr Fulín se ani tentokrát nemínil spokojit jen tím, že nechá za sebou své konkurenty v EEC. Do souboje s nejlepšími renaulty ale nešel hned po startu naplno. Až v pátém kole se pověsil na vedoucí dvojici už dobře známých vozů clio jezdců Zumsteina s Wüstem. Šest dalších kol Petr čekal na vhodný útok a vylepšoval své nejlepší časy na kolo. Přesto místního komentátora dostával „Peťa Fulin“ pořádně do varu. V jedenáctém kole chvíle našeho závodníka konečně přišla, soupeři se ovšem nemínili vzdát, ale Petr byl až do konce o chloupek napřed. Nakonec se clia vyfaulovala sama, když v Sachs zatáčce, druhé před cílovou rovinkou, Wüst postrčil zezadu Zumsteina, ten dostal hodiny a skončil mimo trať. Vrátil se do závodu a cílem projel osmý, zatímco Wüst si vysloužil dvacetisekundovou penalizaci. Petr Fulín si tak dojel pro druhé vítězství na Hockenheimu už v pohodě.

Oba závody jsem si užil, moc se mi to líbilo. Před startem jsem si myslel, že na clia mít nebudeme, ale dá se s nimi bojovat, i když jsou na trati mrštnější. Společný projekt tak potvrdil, že fanoušci se mohou dál těšit na skvělou bitvu a já jsem rád, že výborná atmosféra vládla i v naší pohárové rodině. Druhý závod byl z mého pohledu o takové té mravenčí prací, kdy jsem se snažil využít soubojů soupeřů přede mnou, svoji znalost tratě a také předvídat možné situace, abych krůček po krůčku postupoval dopředu. Snadné to nebylo, protože v horku motor ztrácel výkon, ale uspěl jsem“, řekl Petr Fulín, který ale EEC bere především jako přípravu na Seat Leon Supercopu. Na Hockenheimu také zůstal, protože v pondělí a v úterý tam s leonem absolvuje oficiální testy.   

 
Brejla obhajobu nevzdává
Druhé místo mezi octaviemi vybojoval Václav Brejla, který využil dobré startovní pozici a usadil se tentokrát v popředí jezdeckého pole. Za Fulínem se snažil prosadit v zajetí vozů clio. Jednoduché to neměl, ale bojoval. V závěru po extempore soupeřů před ním v Sachs zatáčce se dostal na šesté místo. „Start jsem zvládl, i když jsem dostal ránu od jednoho ze soupeřů, ale za Petrem jsem se nehnal. Náhradní motor na to neměl. Jsem ale rád, že jsem s renaulty držel krok. Nejedeme sice o společné body, ale i tak je to hezký souboj na trati. Octavie se sice nepředstavily v tak početném zastoupení, jak jsem čekal, ale dobří závodníci zůstali a přidal se Petr Fulín, takže kvalitu pohár má a já cítím, že obhajoba loňského prvenství bude těžká. O to víc se ale chci připravit na druhý podnik EEC, který hostí v květnu Slovakiaring. Musíme opravit motor a samozřejmě pojedu i testovat“, řekl Václav Brejla. 
 
Nemec na bronzovém stupínku

Do první desítky se poprvé na Hockenheimu dostal i Patrik Nemec, který dobře odstartoval a podal bezchybný výkon. Výsledkem bylo třetí místo v EEC. O čtvrtou příčku si to rozdali Daniel Milde s Ivanem Trejbalem. Ivan se hodně snažil, ale ve finiši mu chyběly dvě desetinky sekundy. „Kdybychom jeli ještě jedno kolo, možná by to vyšlo, ale to je kdyby. S Danielem to byl hodně urputný boj, párkrát jsme se i trefili, ale útočit není jednoduché, když jsou kolem vás rychlejší clia, která mají i výhodu nižší hmotnosti, která jim umožňuje brzdit do zatáčky později. Chce to získat víc zkušeností, ale jinak to jsou krásné závody“, poznamenal Ivan.

Lumír Firla si připsal první pohárové body za šesté místo, ale spokojen moc nebyl. Václav Novák dojel sedmý. Smůlu si na Hockenheimu vybral Tadeáš Šimeček, který dostal další ránu při předjíždění jednoho z pomalejších jezdců s cliem a závod pro něho znovu předčasně skončil.   

 
 
Výsledky
EEC - Hockenheim
 
2. závod (15 kol):
1. Petr Fulín (Vekra racing I)                     30:41,199
2. Václav Brejla (Auto Brejla)                          -9,287
3. Patrik Nemec (Automedia)                       -19,370
4. Daniel Milde (Vekra racing II)                  -21,838
5. Ivan Trejbal (Playboy Czech racing)        -22,066
6. Lumír Firla (Vekra racing II)                      -58,289
7. Václav Novák (Auto Brejla)                    -1:35,735  
 
Závod nedokončil Tadeáš Šimeček (Vekra racing I)
 
Goodwill Media
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu