Vyhledávání

Teplota povrchu trate na VC Malajsie vystoupila dnes na 51 stupnu Celsia

VELKÁ CENA MALAJSIE 2011
PNEUMATIKY I TÝMY POCÍTILY HORKO MALAJSIE
ÚSPEŠNÝ TEST NOVÉ TVRDÉ SMESI
Kuala Lumpur (Malajsie), 8. dubna 2011

Pirelli a všechny týmy formule 1 byly dnes vystaveny extrémním podmínkám, které dnes prináší závody velkých cen. Teplota povrchu trate vystoupila na 51 stupnu Celsia, zatímco teplota okolního prostredí dosáhla 37 stupnu.

Red Bull Racing zacal presne tak, jak zakoncil závod v Austrálii, když byl tentokráte behem prvního ranního tréninku nejrychlejší Mark Webber s casem 1:37,651. To byl výkon více než o jeden a pul sekundy lepší, než dokázal zajet kdokoliv jiný. Odpoledne byl Webber opet nejrychlejší, jeho cas 1:36,876 byl však jen o pet tisícin sekundy lepší, než cas druhého Jensona Buttona z McLarenu. Celkove ujeli jezdci vybaveni jako obvykle dvema sadami tvrdých pneumatik (nominovaných jako primární) a jednou sadou mekkých (nominovaných jako volitelné) behem obou tréninku 1255 kol. Krome toho dostal každý pilot rovnež dve sady nových experimentálních tvrdých pneumatik, které jsou navrženy s lehce odlišnou filozofií. Ta by mela zarucit stabilnejší chování pneumatik behem jednoho úseku závodu.

Tréninku se zúcastnilo celkove 24 jezdcu, pricemž ve trech prípadech se jednalo o tretí jezdce, kterí nenastoupí k nedelnímu závodu. Všichni však prispeli svými cennými postrehy z jízd s novými tvrdými pneumatikami. Pirelli je nyní dále vyhodnotí a budou zahrnuty do budoucího vývoje pneumatik. Prestože se kvalifikace i vlastní závod v Malajsii pojedou behem pozdního odpoledne stejne jako v Austrálii, dnešní tréninkové jízdy se odehrály v obvyklých casech: od 10.00 do 11.30 ráno a od 14.00 do 15.30 odpoledne místního casu.

Behem ranního tréninku se vetšina týmu rozhodla vyzkoušet obe tvrdé smesi. Webber dosáhnul svého nejlepšího ranního casu na standardních tvrdých pneumatikách, které jsou oznaceny stríbrným logem. Jezdec stáje Williams Pastor Maldonaldo na nich ujel nejdelší vzdálenost a celkove pátého nejrychlejšího casu dosáhnul ke konci své jízdy o délce devatenácti kol. I druhý trénink se odjel za sucha a dokonce za ješte teplejšího pocasí. Webber zacal na tvrdých pneumatikách, které pozdeji vymenil za mekké za úcelem dosažení svého nejlepšího casu. Stejný postup zvolila vetšina jezdcu, když se pokoušeli na trati s cím dál silnejším pogumováním dostat ze své sady mekkých pneumatik to nejlepší.

Všeobecne je možné konstatovat, že na mekkých pneumatikách bylo možné dosáhnout casu o 1,2 sekundy lepšího, než na tvrdých. Pritom se predpokládá, že behem závodu vydrží osm až deset kol. Mekké, žlute oznacené pneumatiky, které budou použity v Malajsii a Cíne, dostaly dodatecné oznacení, aby je bylo možné snáze na vozech behem jízdy rozeznat. Tvorí ho zlatý pás po obvodu pneumatiky, který by mel umožnit tyto pneumatiky snadneji identifikovat na televizní obrazovce. Po návratu formule 1 do Evropy vstoupí od Velké ceny Turecka v platnost nové znacení pneumatik, jehož úcelem bude zvýšit viditelnost jednotlivých barev.

Reditel oddelení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Behem prvního dne závodního víkendu v Malajsii byli všichni vystaveni skutecne tvrdým podmínkám. Naše pneumatiky zatím naštestí pracují bezchybne. Skutecná práce však je zatím stále ješte pred námi a prijde, až jezdci nastoupí s vozy pripravenými pro kvalifikaci a vlastní závod. Dnes piloti vyzkoušeli naši vývojovou verzi smesi pro tvrdé pneumatiky a jejich reakce byly vesmes príznivé. Musíme si však dát pozor, abychom neskoncili s pneumatikami, které budou príliš konzervativní. Vzhledem k tvrdým podmínkám jsme spokojeni s prubehem dnešního dne a pro závod predpokládáme strategii se tremi zastávkami v boxech. Zdá se být zrejmé, že se zítra dockáme od nekterých týmu zajímavých taktických tahu ohledne toho, jaké pneumatiky zvolí pro kvalifikaci. A to jen pridá na zajímavosti závodu, který slibuje být skvelou podívanou.“


Pirelli informace dne:
Experimentální tvrdá pneumatika Pirelli byla vyvinuta behem testu, které probehly behem minulého týdne na trati v Istanbulu. Byly rovnež posledním vystoupením Pedra de la Rosy v roli testovacího jezdce Pirelli, než se vrátí ke své roli testovacího jezdce stáje McLaren. Testovací program Pirelli bude pokracovat paralelne s první sezónou Pirelli ve formuli 1. Od príštího testu, který probehne behem mesíce kvetna, prevezme práci testovacího jezdce brazilský pilot Lucas di Grassi. Zítra nastoupí v Sepangu týmy ješte k dalšímu volnému tréninku, který probehne od 13:00 do 14:00 místního casu. Od 17:00 do 18:00 pak všechny ceká kvalifikace. Nejlepší lonský kvalifikacní cas má hodnotu 1:48,210 a dosáhnul ho Mark Webber behem deštem poznamenané kvalifikace. Webber ho zajel behem druhého kvalifikacního segmentu. Rekordní cas na jedno kolo s hodnotou 1:34,223 drží stále Juan Pablo Montoya. Dosáhnul ho s vozem týmu Williams v roce 2004.

 

Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli
***
Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdenek Vacl
Marketingový manažer
Comunica, a.s. – komunikacní agentura
Venceslava Šlechtová
Key Account Manager
Pirelli Tyre Press Office
www.pirelli.com

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu