Vyhledávání

Tomáš Pekař na na Nürburgringu prodloužil vítěznou sérii

TZ Eastern Europe Cup 2011
Nürburgring

Kvalifikaci na Nürburgringu vyhrál Petr Fulín


V dopolední kvalifikaci si pole position v prvním závodě vybojoval Petr Fulín, který zajel absolutně nejrychlejší čas 1:44,566. Druhý mezi octaviemi skončil Václav Brejla a třetí byl Tomáš Pekař. Oba jezdce dělily pouhé dvě setinky sekundy. Václav ale bude startovat z druhé řady, Tomáš ze třetí. Pod hranici 1:45 se v kvalifikaci dostalo osm jezdů, v jedné sekundě s Petrem Fulínem jich ale bylo patnáct. Tak vyrovnané časy Eastern Europe Cup a Bohemia Clio Cup ještě neznamenaly.

V dopolední půlhodinové kvalifikaci potvrdil Petr Fulín, že Nürburgring zná opravdu dobře, a tak mu stačilo šest kol, aby zajel čas, který nikdo ze soupeřů už nepřekonal. „Měl jsem ještě rezervu, protože auto podle mých představ nefungovalo stoprocentně. Měnili jsme tlumič, ale přední kolo dál nepříjemně drhlo. Uvidíme, jak to půjde v závodě“, řekl Petr Fulín. Společně s ním se v první řadě postaví Švýcar Manuel Zumstein s cliem, který byl o 0,036 s pomalejší. Vítěz volného tréninku Němec Ahrens byl třetí (-0,207 s).
Václav Brejla zajel absolutně čtvrtý čas a s výsledkem byl spokojený. Proti volnému tréninku dokázal o sekundu zrychlit. „Konečně jsem si letos perfektně zazávodil. Jel jsem opravdu nadoraz, dvakrát jsem vyjel do kačírku mimo trať, ale v tak vyrovnané konkurenci musíte riskovat“, poznamenal loňský pohárový vítěz, který by letos rád konečně zvítězil. O třiadvacet tisícinek sekundy zůstal za Brejlou pátý Tomáš Pekař. Trochu byl ale zklamaný, protože minule na Slovakiaringu mu patřila pole position. „Myslel jsem si, že budu o něco rychlejší, ale nepodařilo se to. Budeme muset do závodu pozměnit nastavení podvozku. Při tak minimálních rozdílech náš čeká velice těžký závod“, doplnil Tomáš Pekař.
Čtvrtý nejlepší čas zajel s octavií mladý Tadeáš Šimeček, který se v konkurenci renaultů clio vklínil do první dvacítky devatenáctým časem. Za Petrem Fulínem zaostal o 1,6 s. „Jezdil jsem za Petrem Fulínem a zlepšil jsem o dost průjezd technickou pasáží po startu, ale dál mám stále rezervy“, řekl Tadeáš. Zbylé octavie uzavíraly startovní pole v pořadí Ivan Trejbal, Daniel Milde, Patrik Nemec a Václav Novák.


Výsledky – EEC (Nürburgring)

Kvalifikace:
1. Petr Fulín (Vekra racing) 1:44,566
2. Václav Brejla (Auto Brejla) -0,324
3. Tomáš Pekař (Geus okna) -0,347
4. Tadeáš Šimeček (Vekra racing) -1,614
5. Ivan Trejbal (Playboy Czech Edition) -2,086
6. Daniel Milde (D, Vekra racing II) -2,152
7. Patrik Nemec (SK, Automedia) -2,250
8. Václav Novák (Auto Brejla) -3,901 

Tomáš Pekař prodloužil vítěznou sérii

Úvodní závod třetího podniku Eastern Europe Cupu pohárových octavií vyhrál na Nürburgringu Tomáš Pekař. Druhý skončil Petr Fulín, kterého ale z vedoucí pozice odsunula penalizace za předčasný start, a třetí byl Václav Brejla. Druhý závod je na pořadu v sobotu dopoledne.

Před startem konečně rozzářilo slavný Nürburgring sluníčko, ale zůstalo chladno. Na trati se ovšem odehrál pořádně žhavý souboj. Petr Fulín sice už v prvním kole Švýcaru Manuelu Zumsteinovi s cliem, který s ním stál v první řadě, poodjel a zdálo se, že půjde o další spanilou jízdu plzeňského závodníka, jenže přišel trest. Fulín dostal průjezd boxy za předčasný start. „Prokluzovala mi spojka, a tak se octavie milimetr po milimetru sunula dopředu. Ve formuli 1 by to byl přestupek, ale tady, kdy projdou mnohem horší věci na trati, to bylo přísné“, poznamenal Petr Fulín, který jezdil v čele startovního pole prvních šest kol a snažil se vytvořit si, co největší náskok, aby se pak nepropadl příliš dozadu. Připsal si nejrychlejší kolo v závodě a po průjezdu boxy se mu podařilo zařadit se ještě před trio Václav Brejla, Patrik Nemec a Tadeáš Šimeček. A protože ve druhé polovině závodu udolat i několik clií před sebou, cílem projel Petr celkově jedenáctý, v pohárových octaviích podruhé za sebou stříbrný. Na jeho celkovém suverénním vedení v EEC se ale nic po pátku nezměnilo.

Pekař trefil Brejlu, nestačil uhnout
První místo mezi octaviemi od sedmého kola patřilo Tomáši Pekařovi, který v závěru neudělal chybu, vyhnul se i zbytečným kolizím s renaulty a s velkým náskokem si dojel pro druhé letošní pohárové vítězství. Cesta k němu se mu otevřela prakticky už ve druhém kole po tvrdém souboji s Václavem Brejlou. Loňský vítěz pohárových octavií startoval z druhé řady, Tomáš stál ve třetí. V úvodu se Václav držel na čtvrté pozici. Tomáš jel v závěsu za ním, a protože byl v nájezdu do druhého kola o něco rychlejší, zaútočil vnějškem dráhy. Skončilo to o něco později vzájemnou kolizi. Tomášova octavie trefila soupeře z boku, jeho vůz se roztočil, ale naštěstí se mu všichni dokázali vyhnout. „Mrzí mě, co se stalo, ale vinu necítím. S Václavem jsme v Mercedes aréně snad sto metrů jeli vedle sebe, ale on mi to v levé zatáčce najednou zavřel a já už nestačil reagovat“, řekl Tomáš Pekař. A jak to viděl Václav Brejla? „Vracel jsem se do stopy a najednou jsem dostal ránu. Alespoň, že clia, která bojovala těsně za námi, se mi vyhnula. Vrátil jsem se do závodu, ale měl jsem pak problémy s autem a dopředu už to nešlo“. Zklamaný byl v cíli i Tadeáš Šimeček. V prvních kolech bojoval o stupně vítězů, ale pak musel zvolnit. „Přestaly mi fungovat brzdy a soupeři mi ucukli“, doplnil mladík z Kyjova, který dojel v hodnocení EEC pátý, sedm sekund za čtvrtým Patrikem Nemcem. „Byl to tvrdý závod. Se čtvrtým místem jsem spokojený. S vypůjčeným vozem týmu Vekra racing a na starých pneumatikách to byl dobrý výsledek“, dodal Patrik. Poslední z EEC dojel na šestém místě Václav Novák. V závěru hodně ztrácel, ale nakonec závod dokončil. „Do poloviny závodu se mi dařilo, ale pak auto začalo vadnout, zřejmě nějaký problém v elektronice, a já pomalu přestával věřit, že dojedu do cíle“, řekl Václav Novák. Velkou smůlu měl Daniel Milde, kterému odešla převodovka v zahřívacím kole a také Ivan Trejbal, kterému se začal od třetího kola přehřívat motor a další závod tak pro něho skončil předčasně.

Výsledky – EEC (Nürburgring)

1. závod (17 kol):

1. Tomáš Pekař (Geus okna)
2. Petr Fulín (Vekra racing I)
3. Václav Brejla (Auto Brejla)
4. Patrik Nemec (Automedia)
5. Tadeáš Šimeček (Vekra racing I)
6. Václav Novák (Auto Brejla)



Goodwill Media
PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu