Vyhledávání

Týmy F1 dnes zkoušely různá nastavení, nejrychlejší byl Sebastian Vettel

 VELKÁ CENA ČÍNY 2011
V ČÍNĚ UDÁVÁ TEMPO VETTEL NA PNEUMATIKÁCH PIRELLI

Šanghaj (Čína), 15. dubna 2011 – V dnešních dvou volných trénincích se dvanácti týmům formule 1 podařilo získat velké množství dat o vlastnostech pneumatik Pirelli PZero. Vzhledem k možnosti chladnějších teplot a dešťových srážek v průběhu soboty je ale možné, že se dočkáme mnoha překvapení. Oba tréninky byly odjety za venkovní teploty 27 stupňů Celsia, asfalt pak měl 30 stupňů.

Týmy dnes zkoušely různá nastavení, někteří piloti měli na vozech nainstalovány technické novinky, jiní zkoušeli dlouhé jízdy pro zisk informací k vytvoření optimální závodní strategie. Sebastian Vettel, vítěz prvních dvou velkých cen, byl rychlý hned od začátku, ačkoliv byla trať prašná a špinavá. V prvním i ve druhém tréninku zajel nejrychlejší časy.

Ráno mělo Vettelovo maximum hodnotu 1:38.739, o 6 desetin lepší, než týmový kolega Mark Webber, který byl druhý. Všichni jezdci používali tvrdou směs a využili tak bonusovou sadu, která jim byla pouze pro pátek poskytnuta. Odpoledne se Vettel zlepšil až na 1:37.688. Tentokrát použil měkčí sadu. Lewis Hamilton, jedoucí na stejné směsi, byl druhý a za Vettelem zaostal o 0,166 sekundy. Prvním pilotem, který v odpoledním tréninku použil měkkou směs, byl Pastor Maldonado z Williamsu, 23 minut po začátku. Okamžitě byl nejrychlejším, čímž potvrdil očekávaný rozdíl 1,5 až 2 sekund mezi oběma směsmi.

Celkově jezdci na 5 451 metrů dlouhém okruhu odjeli 1 098 kol, z toho 458 ráno a 640 odpoledne.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Čína pro nás byla, ostatně jako většina letošních tratí, velkou neznámou. První den na okruhu v Šanghaji byl ale povzbudivý. Ačkoliv dnes bylo teplo, pneumatiky se opotřebovávaly o poznání méně než v Malajsii. V neděli tudíž očekávám dvě zastávky, stejně jako v Austrálii. Pneumatiky také na asfaltu zanechávaly méně žmolků, stejně by tomu tak mělo být také v závodě. Co se týče rychlosti opotřebení, mezi měkkou a tvrdou směsí by měl být rozdíl alespoň pěti až šesti kol. To otevírá velkou škálu možností pro naplánování závodní strategie. Počasí pro zítřek vypadá nejistě, což tomuto už tak velmi napínavému víkendu ještě přidává na dramatičnosti.“

Pirelli informace dne:

Sebastian Vettel z Red Bullu v závodech doposud vedl ve 109 z celkových 114 kol. Red Bull si také připsal vůbec nejrychlejší zastávku v boxech. Druhý nejrychlejší je McLaren, jehož průměrné manko na Red Bull činí 0,334 sekundy na jednu zastávku. Třetí je Lotus Renault se ztrátou 0,592 sekundy na Red Bull.




Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli


***

V případě dotazů či žádostí o další informace nás neváhejte kontaktovat:

Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer

Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu