Vyhledávání

Úspěšný víkend Carboniacupu u sousedů v Německu

Německý okruh, nedaleko českých hranic přivítal letos po třetí amatérské, či profesionální závodníky. Závod se konal hned po ADAC GT, takže kdo chtěl, udělal si pěkný motoristický víkend za velmi pěkného počasí. Z 85 přihlášených vozů se jich 82 objevilo na startu a hlavně formulová divize představila nebývalé pole závodníků, které rozšířili hlavně domácí piloti, ale k vidění byl i nováček Rieger na Forim Honda. Skupina A upravených cestovních vozů prožila na Lausitzringu pěkný boom, počet přihlášených vozů atakoval maximální propustnost trati pro vozy této kategorie. Vůbec nejrychlejší kolo zajel Michael Oliver z Německa s Porsche GT3 RS, když jeho hodnota činila 1.52, 83min, jen malinko horší čas zajel Lukáš Suchomel s Ultimou GT. V A1 zvítězil celkem suverénně Jiří Míka na Citroenu Saxo VTS, před Petrem Zelenkou na Suzuki Swift a Luďkem Dolejšem s Fiestou. A2, neboli souboj Octávia vs Japonci vyhrál Jiří Stránský, před Jiřím Šubrtem na Octáviích, třetí dojel Andreas Schulz s Hondou type R. Mezi bavoráky v A3 zvítězil Honza Semlbauer na BMW 1, před Andre Maškem a Němcem Uwe Schaferem. V A4 si pro zlatý pohár zajel Olaf Hauesner na BMW M3, před Radkem Hortem na stejném voze a třetí skončil Nissan 350Z Bronislava Stratila. A5 vyhrál nejrychlejší Michael Oliver s Porsche GT3RS, v A7 Jaroslav Nosal na Renaultu Clio, A8 Milan Valášek s Ginnetou G50 GTR, před nováčkem Radimem Adámkem s Ginnetou G50 GT4 a poslední skupinu A9 vyhrál Martin Jansa s Porsche 911 GT3 Cup, před Lukášem Suchomelem s Ultimou GT. Skupina B si bohužel na Lausitzringu mnoho nezazávodila. Nejen že startovalo 13 vozů, ale z Alfy Romeo Tomáše Beneše vyskočila v prvním kole ojnice a zbytek závodu se víceméně odkroužilo pomalu za safetycarem, bohužel i takové věci se v motosportu občas přihodí. Pořadí pak vlastně kopíroval start závodu, kdo dobře odstartoval, tak také dobře dojel. V B2 to byl Petr Urbánek na Hondě Civic, v B3 Lukáš Sázava na BMW M3, v B4 Zbyněk Čurda na BMW a nejobsazenější B5 zvítězil Standa Šedivec s Corvette ZR1, před Liborem Milotou s Nissanem GTR a se stejným vozem jedoucím Janem Marečkem. Speciálních aut skupiny C se sešlo deset, přičemž se objevil i jeden prototyp Radical RS3 Luďka Dostála, který také veze poháry ze skupiny C2. Skupinu C3 ovládl Michal Rejman, před Markem Bláhou a Jakubem Kirchnerem na Caterhamech, v C4 dominovali Martin a Jakub Křečkové a Tomáš Frank se silnější verzí Caterhamů a konečně C5 vyhrál Jaroslav Novák, před Radimem Havlíkem a Miroslavem Šimonem na strojích KTM X-BOW. Skupina D měla na Lausitzringu rekordní účast, když se na start postavilo celkem 16 monopostů. Prakticky celý závod spolu bojovala dvojice Michal Petrů s Van Diemen a nadějný junior Václav Šafář na Tomis 04, jejich odstup v cíli skupiny činil 0,28s. Michal Petrů také zajel nejrychlejší kolo časem 1.51,09min a pasoval se tak na nejrychlejšího muže formulových vozů. Startovaly však i tři ženy! Němka Helga Heinrich, Věra Vostrá Petrů a Jeanette Siegert. V D1 zvítězil Michal Petrů, před Václavem Šafářem a Filipem Turkem, D2 ovládla Věra Petrů Vostrá s Tomisem 99-02, před Miroslavem Veselým na NF Škoda a Kay Hähnerem z Německa na Estonii 21. V D3 pak zvítězil Mathias Stark, před Helgou Heinrich na Renaultech 2,0. Hned čtyři vozy nestartovaly nebo závod nedokončily. Kompletní výsledky naleznete zde: http://www.carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=144&parentID=39 Nyní se kolotoč závodů Carboniacupu přesouvá 5.8. na autodrom Most, kde Vás opět rádi uvidíme. Vláďa Rožánek Carbonia cup 2015 foto Radoslav Holan
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu