Vyhledávání

V Campionato Italiano Auto Storiche pokřtil Pavlík nový Morgan třetím místem

V Campionato Italiano Auto Storiche pokřtil Pavlík nový Morgan třetím místem

V Campionato Italiano Auto Storiche pokřtil Pavlík nový Morgan třetím místem

Úspěšnou premiéru s novým vozem Morgan +8 podstoupil na okruhu v italském Varanu v italském šampionátu historických vozů brněnský jezdec Michal Pavlík, který obsadil v absolutní klasifikaci třetí místo. Nový vínově červený vůz s motorem Rover V8 a obsahem 3500 ccm z roku 1970 dorazil Pavlíkovi z Británie oproti původním plánům až v závěru sezony. Úspěšná italská premiéra podtržená pořadím na stupních vítězů částečně nahradila několik měsíců dlouhé toužebné čekání na objemově silný a výkonný vůz.

Pavlíkova radost v cíli byla o to větší, že se dobrý výsledek nerodil lehce. Nový vůz si mohl po dodání do Brna otestovat pouhou půlhodinku při zkušebním testu na Masarykově okruhu. Na závod ve Varanu navíc ještě neměl nejoptimálnější pneumatiky Yokohama a musel vzít zavděk obutím Avon se specifikací spíše na rallye. Tato na první pohled drobnost znamenala v hrubých přepočtech časovou ztrátu na jedno kolo 2 sekundy.V tréninku ve Varanu Pavlík také doplatil na nedostatek zkušeností s tímto obutím. Pneumatiky jednoduše přehustil. "Ve druhé polovině tréninku už byly pneumatiky tak tvrdé, že se na nich téměř nedalo jet," přiznal Pavlík.

Ovšem komplikace na něj čekaly i v závodě. Deset minut po startu mu z neznámých příčin upadla hlavice řadící páky. Ve voze zůstal trčet kovový pahýl. "Myslel jsem, že nedojedu do cíle. Řadilo se velice těžce a bolestně. Levou ruku jsem měl po závodě krvavě odřenou. Cestu ke třetímu místo bych charakterizoval jako vítězství vůle," popsal Pavlík svoje potíže.

Okruh ve Varanu připomíná spíše motokárovou trať, na které je obtížné plně využít rychlostní kvality nového vozu. "Řadil jsem pouze druhý a třetí rychlostní stupeň. Čtyřka celý závod odpočívala," bilancoval Pavlík jízdní techniku.

Po většinu závodu se držel v absolutní klasifikaci na 4. až 5. místě. Ovšem v rozhodující chvíli se na něj usmálo štěstí. Tři kola před koncem závodu se srazila před ním jedoucí dvě auta a tím se mu otevřela cesta na stupně vítězů.

"Hned v prvním startu s novým vozem jsem získal cenné zkušenosti. Když jsem odjížděl před závodem z Brna, tak jsem považoval třetí místo za obtížně dosažitelnou metu. Nakonec se mi podařilo probojovat na stupně vítězů. Výsledek mohl být i o trochu lepší. Ale na druhé straně musím počítat s tím, že se někdy také ke mně otočí štěstí zády. Takový je prostě motoristický sport," řekl Pavlík, který byl ve Varanu jediným českým jezdcem ve startovní poli. Před ním dojeli do cíle pouze Alfa Romeo GTA a Ford Cortina Lotus.



Už v pátek zamíří Pavlík do Británie, kde na něj čeká poslední závod letošního seriálu Morgan Challenge ve Snettertonu. A hned další víkend míří do Imoly k dalšímu pokračování Campionato Italiano Auto Storiche, jenž se pojede jako součást Historic Grand Prix Luigi Musso. Tato akce má plánovaný i bohatý doprovodný program včetně technické přejímky závodních speciálů na náměstí v Imole a průjezdu historických vozů a motocyklů městem..

 

 

 

PR
Jiří Pošvář

foto týmu

 

Fotogalerie

Michal Pavlík premiérově s novým Morganem - Varano 2011

foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu